Projectleider Zaaksysteem | Amersfoort

Sorry, deze opdracht voor Projectleider Zaaksysteem is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amersfoort
Aanvraagnummer:
A2023-820
Startdatum:
03-07-2023
Verwachte einddatum:
01-07-2025 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
24
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
07-06-2023 10:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Projectleider Zaaksysteem

Wij zijn voor een klant op zoek naar een Projectleider Zaaksysteem op basis van 24 uur per week. 

De projectmanager werkt vanuit de afdeling Programma’s en Projecten, en in het bijzonder vanuit het Team Informatiseringsprojecten. Programma’s en Projecten is de gemeente brede afdeling voor programma- en projectmanagement. Het kan gaan om een fysiek project, een grondtransactie, een IT-voorziening, een meerjarig programma, een maatschappelijk initiatief, een bijzonder proces – de resultaten zijn uiteenlopend. Het Team Informatiseringsprojecten (TIP) richt zich op projecten op het gebied van IT, informatievoorziening en organisatieverandering. De groep (in- en externe) projectmanagers is verantwoordelijk voor het managen van uiteenlopende opgaven, vaak in samenwerking met afdelingen in de organisatie en altijd met experts uit de IT/IV-discipline.

De opdrachtgever voor dit project is de afdelingsmanager Informatievoorziening.

Wat ga je doen?
De organisatie staat voor de vervanging van haar huidige zaaksysteem. Als projectleider ben je verantwoordelijk voor de uitvoering en oplevering van zowel de aanbestedingsfase van dit traject, als voor de implementatiefase van het nieuwe systeem. Hierin stuur je een multidisciplinair team aan, bestaande uit afvaardigingen vanuit IV, Bedrijfsvoering, Dienstverlening, Juridische Dienstverlening en Advies, en andere betrokken afdelingen. In samenhang draag je zorg voor een gedegen Programma van Eisen, op basis waarvan de inschrijvingen worden beoordeeld. Hieruit volgt gunning aan de best bij de eisen en wensen aansluitende partij.

Na de aanbestedingsfase ben je verantwoordelijk voor het succesvol implementeren van het nieuwe systeem en het meenemen en opleiden van de gebruikersorganisatie. Deliverables die hierin terugkomen zijn, onder andere, een werkend en bruikbaar systeem, ingerichte zaaktypen, gelegde essentiële koppelingen, een opgeleide gebruikersorganisatie en een gedegen doorontwikkelstrategie. Migratie van informatie uit het huidige zaaksysteem en uitfaseren van het oude systeem is ook onderdeel van de opdracht.

Je werkt samen met de betrokken informatiemanager, architect en informatieadviseurs. Essentieel is het tijdig en goed betrekken van de beheers- en gebruikersorganisatie zodat er een gedegen draagvlak voor de te kiezen oplossing ontstaat.

Wij zoeken een kandidaat die een stevige expertise en (recente) ervaring heeft met projectmanagement en aanbestedingstrajecten bij gemeenten en in het bijzonder met implementaties van moderne zaaksystemen. Iemand die flexibel is in het meedenken met de specifieke eisen en wensen, maar koersvast is om te zorgen dat de juiste keuzes gemaakt worden het de planning gehaald wordt. Je kent de relevante markt en weet waar de (on)mogelijkheden liggen. Kennis van gemeentelijke architectuur en processen is een vereiste.

Eisen en wensen voor de functie Projectleider Zaaksysteem

Harde eisen:

  • U heeft succesvol een relevante HBO of WO opleiding afgerond;
  • U heeft ruime ervaring met het begeleiden van Europese aanbestedingstrajecten voor informatiesystemen bij de overheid. Dit blijkt uit uw cv;
  • U heeft aantoonbare ervaring met het leiden van projecten binnen het gemeentelijk domein (>7 jaar), en daarbij aantoonbare (recente) ervaring met de implementatie van moderne zaaksystemen (>5 jaar).

Wensen:

  • Aantoonbare actuele kennis van gemeentelijke processen en recente ervaring met het leiden van aanbestedings- en implementatietrajecten van zaaksystemen bij gemeenten zijn essentieel voor deze opdracht. Licht toe aan de hand van concrete beschrijving van relevante projecten bij gemeenten. Hoe beter de kwaliteit van de beantwoording hoe hoger de score. (50%)

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op 19 juni. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2023-05-25 07:30:14

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden