Projectleider | Utrecht
Sorry, deze opdracht voor Projectleider is niet meer beschikbaar.
Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.
En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.
- Werkniveau:
- Senior
- Standplaats:
-
Utrecht
- Aanvraagnummer:
- A2023-437
- Startdatum:
- 24-04-2023
- Verwachte einddatum:
- 24-04-2024 met optie tot verlenging
- Aantal uur per week:
- 36
- Indicatie uurtarief:
n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 05-04-2023 08:00
- Contactpersoon Quest4:
- Martin Notmeijer
- Telefoonnummer:
- +31 6 29040901
- Opdrachtgever:
- Quest4
Functieomschrijving Projectleider
Wij zijn voor het Openbaar Ministerie op zoek naar een Projectleider op basis van 36 uur per week.
Functiebeschrijving:
De projectleider zal als hoofdtaak hebben om in aanvang van het project Oracle data migratie de projectplannen te schrijven en als het project gestart is in de rol van migratie coördinator en planner de voortgang sturen en bewaken. Na oplevering van de nieuwe Oracle hardware en het goedgekeurde projectplan beginnen de migraties en als projectleider ben je binnen het OM de coördinator en aanspreekpunt van de interne IT organisatie, overige IT ketenpartners en IT leveranciers van het OM. Naast de activiteiten voor het database migratie project neemt de projectleider ook deel aan een aantal lopende activiteiten voor de afdeling IOB. Deze activiteiten (Nevenfunctie) zullen bestaan uit het migreren van het OM IT netwerk van 8 locaties van het OM. In dit bestaande project zal de projectleider samen met een projectleider van de ketenpartner de coördinatie en planning doen van de te verhuizen locaties. Deze nevenfunctie is tijdelijk en zal 4 tot 8 uur per week in beslag nemen.
Werkzaamheden:
Als Migratie Coördinator, planner voor Oracle datamigratie project:
- Oracle datamigratie project opstarten, helpen voldoende budget en resources reserveren – Inventarisatie wat te migreren (IST);
- Lifecycle op orde brengen van te migreren items – Inzicht in verkeersstromen (security policy);
- Security en informatievoorziening: Uitvoeren van DPIA, IB quickscans en privacy;
- Informeren en betrekken IT ketenpartners die geraakt worden bij migratie en deze aansturen;
- Aansluiting bij de bestaande release planning van het OM Productiehuis, planning afstemmen.
Project taken tijdens migratiefasen:
- Projectleiding en coördinatie van de changes en werkzaamheden, volgens vastgestelde releaseplanning;
- Migraties (met alle IT ketenpartners van OM) begeleiden naar de eindoplossing (SOLL);
- Changeproces gebruiken om wijzigingen door te voeren met zo min mogelijke impact op de operatie;
- Begeleiden van testen voor-, tijdens en na database migraties;
- Documenteren wijzigingen en overdracht van kennis binnen OM;
- Deelnemer (vertegenwoordiging van OM bij) van plenaire sessies en projectdeelnemer vergaderingen van leveranciers en OM onderdelen
Project einde:
- Communicatie en Nazorg;
- Opruimen oude Oracle hardware, inclusief contracten en licenties.
Werkzaamheden IT netwerkontvlechting:
- Coördinatie IT netwerkontvlechting per locatie;
- IST in kaart brengen, PvA opstellen en migratie van bestaande OM IT apparatuur naar SOLL. (SOLL is het OM eigen IT netwerk);
- Uitvoeren van bestaande planning en Plan van Aanpak per locatie;
- Samenwerken met projectleider ketenpartner;
- Organiseren en aansturen van activiteiten van de OM WPO (Werkplekondersteuners);
- Organiseren en aansturen van overige OM resources om IT netwerk verhuizing te kunnen uitvoeren.
Beschrijving opdrachtgever:
Het Openbaar Ministerie (OM) bestaat uit een hoofdkantoor (het Parket-Generaal), 10 arrondissementsparketten, 1 LRO (landelijke Ressortsorganisatie) en een aantal ‘bijzondere’ eenheden, te weten het Landelijk Parket, het Functioneel Parket, het parket CVOM (Centrale Verwerking OM), de DVOM (Dienst Verleningsorganisatie OM) en de Rijksrecherche. Het Openbaar Ministerie is op ca. 35 locaties door heel Nederland gevestigd. In totaal werken ongeveer 5.000 mensen bij het OM. Aan het hoofd van het OM staat het College van procureurs-generaal. Het College is verantwoordelijk voor heel het OM en legt zich toe op de formulering van nieuwe handhavingsrichtlijnen en het ontwikkelen van het opsporings- en vervolgingsbeleid. De zorg voor de organisatie en de bedrijfsvoering ligt eveneens bij het College. De parketten staan onder leiding van een hoofd van een bedrijfsonderdeel die verantwoordelijk is voor de primaire taken van een arrondissement of ressort of een landelijk werkend onderdeel. De onderdelen van het OM kennen ieder een eigen dynamiek, aandachtsgebieden en, in sommige gevallen, specialismen.
Beschrijving Directie/Afdeling:
Je komt te werken bij de Informatievoorziening Openbaar Ministerie (IVOM). Als OM hebben we behoefte aan een toekomstbestendige en duurzame ICT en Informatievoorziening. Dit brengt veel uitdagingen met zich mee, daarom is in 2021 het nieuwe OM-onderdeel IVOM opgericht. Centraal in de opgave van IVOM staan drie strategische pijlers. We richten ons de komende jaren op het verbeteren van de performance en stabiliteit van de huidige systemen, het professionaliseren van de IV-organisatie en het vernieuwen van de werkprocessen en het ICT-landschap. Dit doen we met meer dan 200 professionals, die zorgen dat onze ruim 5.000 OM collega’s probleemloos kunnen werken, elke dag opnieuw.
Eisen en wensen voor de functie Projectleider
Harde eisen:
- De kandidaat beschikt minimaal over aantoonbaar HBO werk- en denkniveau middels een afgeronde opleiding in IV/ICT richting en/of opgedaan door relevante werkervaring. Dit dient duidelijk te blijken uit het CV;
- De kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar minimaal 7 jaar als projectleider IT projecten gecoördineerd. Dit dient duidelijk te blijken uit het CV;
- De kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar minimaal 1 jaar ervaring opgedaan als IT-projectleider bij een overheidsorganisatie. Dit dient te blijken uit het CV;
- De kandidaat is na bekendmaking van gunning zo snel als mogelijk beschikbaar voor 36 uur in de week;
- De kandidaat dient minimaal een voldoende te scoren op alle interview criteria om in aanmerking te komen voor gunning.
Wensen:
- De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met een instantie uit de justitie- en/of strafrechtketen of andere Rijksoverheid organisatie. Dit dient duidelijk te blijken uit het CV. ( 15%);
- De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het managen van multidisciplinaire projecten binnen de rijksoverheid. Dit dient duidelijk te blijken uit het CV. (15%);
- De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met infrastructuur-, en/of database migratie gerelateerde projecten en beschikt bij voorkeur zelf over technische inhoudelijke kennis. Dit dient duidelijk te blijken uit het CV. ( 30%);
- De kandidaat is PRINCE2 of IPMA gecertificeerd. Dit dient duidelijk te blijken uit het CV. ( 15%);
- De kandidaat is na bekendmaking van gunning beschikbaar binnen 6 weken. Liever eerder. Per wanneer ben je beschikbaar (15%).
Aanvullende informatie
Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.
De selectiegesprekken vinden plaats op . Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Martin Notmeijer bereikbaar op het nummer: +31 6 29040901. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2023-03-29 14:26:26