Projectleider | Utrecht

Sorry, deze opdracht voor Projectleider is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Utrecht
Aanvraagnummer:
A2023-213
Startdatum:
08-03-2023
Verwachte einddatum:
31-12-2023 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


€ 87,00


Sluitingsdatum aanvraag:
20-02-2023 12:00
Contactpersoon Quest4:
Martin Notmeijer
Telefoonnummer:
+31 6 29040901
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Projectleider

Wij zijn namens het Ministerie van Justitie & Veiligheid op zoek naar een Projectleider op basis van 36 uur.

De projectleider is verantwoordelijk voor het bouwen van een Justitienet testomgeving, geleverd door de nieuwe Justitienet leverancier JIO. De projectleider is verantwoordelijk voor het testen van alle bij het OM in gebruik zijnde IT apparatuur op de Justitienet testomgeving. Na een succesvolle test is de projectleider verantwoordelijk voor de IT verhuizing van het Parket Midden Nederland (Utrecht) naar het Rijkskantorencomplex aan de Herman Gorterstraat 75, waarbij de JIO de nieuwe leverancier is voor het OM Justitienet (IDV-P). Als projectleider ben je binnen het OM de coördinator tussen de interne IT organisatie, overige IT ketenpartners, IT leveranciers van het OM en de nieuwe OM Justitienet leverancier JIO.
Werkzaamheden:

  • Project opstarten, helpen -voldoende budget en resources reserveren;
  • Inventarisatie wat te testen en te verhuizen;
  • Lifecycle op orde brengen van te migreren items;
  • Inzicht in verkeersstromen (security policy);
  • Informeren en betrekken IT ketenpartners en leveranciers die geraakt worden bij de test en verhuizing en deze aansturen

Project taken tijdens testen en verhuizen:

  • Projectleiding en coördinatie van de changes en werkzaamheden;
  • Changeproces gebruiken om wijzigingen door te voeren met zo min mogelijke impact op de operatie;
  • Documenteren wijzigingen en overdracht van kennis binnen OM;
  • Communicatie en Nazorg.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Het opstellen en afstemmen van projectplannen met onderliggende doelstellingen;
  • Aanpak uitwerken om zowel technische als organisatorische doelstellingen te kunnen realiseren;
  • Draagvlak creëren bij en met stuurgroep voor de implementatie;
  • Managen van verwachtingen bij stuurgroep, management en projectteam;
  • Plannen, bewaken en beoordelen van de resultaten van de werkzaamheden;
  • Behalen van operationele doelstellingen;
  • Risicomanagement, stakeholders betrekken bij het uitvoeren van controles en het oplossen van problemen;
  • Vaststellen en implementeren van verbeteringsmogelijkheden;
  • Verantwoordelijk voor de financiële planning van het project en het plannen van benodigdheden;
  • Voorbereiden van (jaar)budgetten, inschatten uitgaven en het analyseren van afwijkingen.

Achtergrond:
Leverancier JIO gaat Jusititienet leveren op de locatie voor Parket Midden Nederland. Om dit succesvol te kunnen doen moet eerst alle bij het OM in gebruik zijnde apparatuur getest worden op een in te richten Justitienet testomgeving. Daarna is de projectleider verantwoordelijk voor de IT-verhuizing van het Parket Midden Nederland.

Organisatie:
Je komt te werken bij de Informatievoorziening Openbaar Ministerie (IVOM). Als OM hebben we behoefte aan een toekomstbestendige en duurzame ICT en Informatievoorziening. Dit brengt veel uitdagingen met zich mee, daarom is in 2021 het nieuwe OM-onderdeel IVOM opgericht. Centraal in de opgave van IVOM staan drie strategische pijlers. We richten ons de komende jaren op het verbeteren van de performance en stabiliteit van de huidige systemen, het professionaliseren van de IV-organisatie en het vernieuwen van de werkprocessen en het ICT-landschap. Dit doen we met meer dan 200 professionals, die zorgen dat onze ruim 5.000 OM collega’s probleemloos kunnen werken, elke dag opnieuw.

Eisen en wensen voor de functie Projectleider

Harde eisen:

  • De kandidaat beschikt minimaal over aantoonbaar HBO werk- en denkniveau middels een afgeronde opleiding in IV/ICT richting en/of opgedaan door relevante werkervaring;
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar minimaal 7 jaar als projectleider IT projecten gecoördineerd;
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar minimaal 1 jaar ervaring opgedaan als technisch IT-projectleider bij een overheidsorganisatie;
  • De kandidaat heeft kennis van het IP protocol, Subnetten, Vlan, VDI en Firewalls;
  • De kandidaat is na bekendmaking van gunning zo snel als mogelijk beschikbaar voor 36 uur per week;
  • De kandidaat dient minimaal een voldoende te scoren op alle interviewcriteria om in aanmerking te komen voor gunning.

Wensen:

  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring in werken bij een instantie uit de justitie- en/of strafrechtketen (10%)(0 instanties = 0 punten, 1 instantie = 50 punten, 2 instanties = 100 punten);
  • De kandidaat heeft ervaring met IT-verhuizingen van organisaties (20%)(Nee= 0 punten, Commercieel = 50 punten, Overheid = 100 punten);
  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het managen van multidisciplinaire projecten binnen de rijksoverheid (10%)(Nee = 0 punten, Ja = 100 punten);
  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met infrastructuur-, Cloud-, datacenter- of netwerk- gerelateerde projecten en beschikt zelf over technische inhoudelijke kennis (20%)(Nee = 0 punten, Ja = 100 punten);
  • De kandidaat is PRINCE2 Practitioner gecertificeerd (10%)(Nee = 0 punten, Ja = 100 punten);
  • De kandidaat is minimaal IPMA D gecertificeerd (10%)(Nee = 0 punten, Ja = 100 punten);
  • De kandidaat is na bekendmaking van gunning beschikbaar binnen (10%)(> 6 weken = 0 punten, 4 – 6 weken = 25 punten, 2 – 4 weken = 50 punten, 1 – 2 weken = 75 punten, Direct = 100 punten).

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Martin Notmeijer bereikbaar op het nummer: +31 6 29040901. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2023-02-15 09:51:36

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden