Projectleider | Utrecht

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Utrecht
Aanvraagnummer:
A2022-1173
Startdatum:
01-12-2022
Verwachte einddatum:
31-07-2023
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
18-11-2022 09:00
Contactpersoon Quest4:
Martin Notmeijer
Telefoonnummer:
+31 6 29040901

Functieomschrijving Projectleider

Wij zijn voor het Openbaar Ministerie op zoek naar een Projectleider op basis van 36 uur per week. 

Functiebeschrijving: Als projectleider werk je samen binnen en buiten het programma TPOW om de doelstellingen te realiseren.

Werkzaamheden: 

  • Project plannen;
  • Aansturen van het projectteam ;
  • Voortgang bewaken op het project;
  • Communicatie binnen en buiten het programma.

De volgende taken en verantwoordelijkheden worden onderkend:

  • Het opstellen en afstemmen van projectplannen met onderliggende doelstellingen;
  • Aanpak uitwerken om zowel technische als organisatorische doelstellingen te kunnen realiseren;
  • Draagvlak creëren voor de implementatie;
  • Managen van verwachtingen bij programmamanagement en projectteam;
  • Plannen, bewaken en beoordelen van de resultaten van de werkzaamheden;
  • Behalen van operationele doelstellingen;
  • Risicomanagement, stakeholders betrekken bij het uitvoeren van controles en het oplossen van problemen;
  • Vaststellen en implementeren van verbeteringsmogelijkheden;
  • Rapportage van financiële planning en afwijkingen in financiën aan stuurgroep.

Achtergrond:
Het OM wil Tijd en Plaats Ongebonden Werken (TPOW) optimaliseren. Aanleiding: Het OM wil medewerkers faciliteren om hybride te kunnen werken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan videovergaderen en het onderling delen van documenten. Daarnaast moeten ook de kantoren zijn voorzien van de nodige faciliteiten voor hybride vergaderen met de nodige A/V middelen.

Organisatie:
Het Openbaar Ministerie (OM) bestaat uit een hoofdkantoor (het Parket-Generaal), 10 arrondissementsparketten, 1 LRO (landelijke Ressortsorganisatie) en een aantal ‘bijzondere’ eenheden, te weten het Landelijk Parket, het Functioneel Parket, het parket CVOM (Centrale Verwerking OM), de DVOM (Dienst Verleningsorganisatie OM) en de Rijksrecherche. Het Openbaar Ministerie is op ca. 35 locaties door heel Nederland gevestigd. In totaal werken ongeveer 5.000 mensen bij het OM. Aan het hoofd van het OM staat het College van procureurs-generaal. Het College is verantwoordelijk voor heel het OM en legt zich toe op de formulering van nieuwe handhavingsrichtlijnen en het ontwikkelen van het opsporings- en vervolgingsbeleid. De zorg voor de organisatie en de bedrijfsvoering ligt eveneens bij het College. De parketten staan onder leiding van een hoofd van een bedrijfsonderdeel die verantwoordelijk is voor de primaire taken van een arrondissement of ressort of een landelijk werkend onderdeel. De onderdelen van het OM kennen ieder een eigen dynamiek, aandachtsgebieden en, in sommige gevallen, specialismen. Voor een nader profiel van het OM verwijzen wij naar de website van het Openbaar Ministerie.

Je komt te werken bij de Informatievoorziening Openbaar Ministerie (IVOM). Als OM hebben we behoefte aan een toekomstbestendige en duurzame ICT en Informatievoorziening. Dit brengt veel uitdagingen met zich mee, daarom is in 2021 het nieuwe OM-onderdeel IVOM opgericht. Centraal in de opgave van IVOM staan drie strategische pijlers. We richten ons de komende jaren op het verbeteren van de performance en stabiliteit van de huidige systemen, het professionaliseren van de IV-organisatie en het vernieuwen van de werkprocessen en het ICT-landschap. Dit doen we met meer dan 200 professionals, die zorgen dat onze ruim 5.000 OM collega’s probleemloos kunnen werken, elke dag opnieuw.

Eisen en wensen voor de functie Projectleider

Harde eisen:

  • De kandidaat is per direct beschikbaar voor 36 uur per week voor minimaal 9 maanden;
  • De kandidaat beschikt minimaal over aantoonbaar HBO werk- en denkniveau middels een afgeronde opleiding in IV/ICT richting en/of opgedaan door relevante werkervaring. Dit dient duidelijk te blijken uit het CV;
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar minimaal 7 jaar als projectleider IT projecten gecoördineerd. Dit dient duidelijk te blijken uit het CV;
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar minimaal 1 jaar ervaring opgedaan als IT-projectleider bij een overheidsorganisatie. Dit dient te blijken uit het CV;
  • De kandidaat dient een motivatiebrief aan te leveren: In de motivatiebrief staat duidelijk omschreven, waarom de kandidaat bij OM wilt werken en waarom de functie bij hem/haar past. De motivatiebrief bestaat uit maximum 1 A-4tje;
  • De kandidaat dient minimaal een voldoende te scoren op de interviewcriteria om in aanmerking te komen voor gunning.

Wensen:

  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met de implementatie van nieuwe IT werkplekken in een grote organisatie. Ja = 100 punten Nee = 0 punten 20%;
  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het managen van multidisciplinaire projecten binnen de rijksoverheid. Ja = 100 punten Nee = 0 punten 20%;
  • De kandidaat is gecertificeerd op het gebied van projectmanagement. Dit dient duidelijk te blijken uit het CV. Ja = 100 punten Nee = 0 punten 20%;
  • De kandidaat is per 1 december fulltime beschikbaar. Ja = 100 punten Nee = 0 punten 15%;
  • De kandidaat levert een motivatiebrief mee waaruit blijkt dat hij gemotiveerd is om te werken voor het OM. Uitstekend = 100 punten Goed = 75 Voldoende = 50 Matig = 25 Onvoldoende = 0 10%

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Martin Notmeijer bereikbaar op het nummer: +31 6 29040901. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-11-10 08:17:25

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden