Projectleider Topdesk 2022 | Den Haag

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2022-0463
Startdatum:
02-05-2022
Verwachte einddatum:
31-12-2022
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
15-04-2022 12:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233

Functieomschrijving

Wij zijn voor het Ministerie van Justitie en Veiligheid op zoek naar een Projectleider Topdesk 2022 op basis van 36 uur per week. 

We zoeken een projectleider die kennis heeft van en ervaring heeft met:

  • In het specifieke geval gaat het om processen die rondom centraal functioneel beheer beschreven zijn of beschreven moeten worden;
  • Het leiding geven aan een project waarmee software (TOPdesk) in een acceptatie- en productieomgeving beschikbaar wordt gesteld en wordt geconfigureerd en ingericht. Deze inrichting en configuratie moet de processen zoals eerder beschreven ondersteunen;
  • Het maken van afspraken met afnemende partijen ten aanzien van het gebruik van TOPdesk en het vastleggen van deze afspraken in procesafspraken;
  • Het opzetten van een periodieke overlegstructuur met zowel leverancier als afnemers. 

Achtergrond opdracht:
Op dit moment wordt gebruik gemaakt van de TOPdesk-omgeving van de werkplekleverancier SSC-ICT en van een eigen TOPdesk omgeving bij JIO (Justitiële OCT Organisatue). De mogelijkheden voor het inrichten naar eigen wens van de omgeving bij SSC-ICT zijn beperkt. Het dienstgericht werken vraagt hier echter wel om; om inzicht te geven in onder handen werk, gerichte en specifieke rapportages te kunnen opleveren, om afdeling overstijgende meldingen procesmatig te kunnen volgen, etc. Om hier invulling aan te kunnen geven is een eigen TOPdesk omgeving ingericht bij JIO. Eerder was het niet mogelijk om een eigen TOPdesk omgeving af te nemen bij SSC-ICT. Deze optie is nu wel beschikbaar. De stabiliteit van de eigen omgeving bij JIO en de moeite die het kost om verstoringen opgelost te krijgen maken het de moeite waard om deze optie verder uit te werken.

ICT-Projectopdracht en afbakening (PID) Installeren, inrichten en implementeren van een eigen TOPdesk-omgeving voor – initieel – het team Functioneel Beheer van het Dienstencentrum.

De volgende werkzaamheden zien we op basis van vooronderzoek als onderdeel van de opdracht:

  • Organiseren en inrichten van een TOPdesk JenV Dienstencentrum;
  • Federatieve toegang realiseren voor de TOPdesk JenV Dienstencentrum;
  • Ontsluiten van de Self Service Portal voor de MinJenV partijen die op Justitienet zijn aangesloten;
  • IAM organiseren voor TOPdesk JenV Dienstencentrum (4000 eindgebruikers);
  • Organisreren PENtest en het evt. realiseren van extra securitymaatregelen n.a.v. PEN test bevindingen.

Organisatie:
Het team Functioneel Beheer is onderdeel van de afdeling Klantadvies & Ondersteuning van het Dienstencentrum, één van de vijf directies binnen het pSG-cluster van het Bestuursdepartement van het Ministerie van Justitie en Veiligheid. Het Dienstencentrum werkt sinds 2019 dienstgericht; er zijn een aantal diensten gedefinieerd, waarbinnen medewerkers van de verschillende afdelingen/teams samenwerken.

Binnen het team Functioneel Beheer wordt een bijdrage geleverd aan drie diensten:

  • Digitale Werkplekomgeving (o.a. DWR-Next en mobile devices);
  • Identity & Accesmanagement (o.a. de JenV-brede dienst SIMS en WIDscan);
  • DigiJust (JenV-brede dienst DMS);
  • Informatie Huishouding (o.a. DocSys.Web en iBabs);
  • Dienst Business Intelligence (BI) is in ontwikkeling.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • De kandidaat beschikt over hbo/academisch werk- en denkniveau;
  • De kandidaat is vaardig in het ontwikkelen van nieuwe ideeën en concepten;
  • De kandidaat heeft goede schriftelijke en communicatieve vaardigheden;
  • De kandidaat heeft inzicht in bestuurlijke verhoudingen en beschikt over bestuurlijke- en organisatiesensitiviteit;
  • De kandidaat kan samenwerken, klantgerichtheid en flexibiliteit zijn jouw kerncompetenties;
  • De kandidaat heeft een of meerdere IT service management voorziening (ITSM) implementatietrajecten begeleidt.

Wensen:

  • Ervaring met het opstellen en beoordelen van PSA, PIA en BIA;
  • Hands-on ervariung met het inrichten van TOPdesk systemen, het installeren, inrichten en implementeren van een TOPdesk-omgeving;
  • Opstellen van afspraken over beheerde omgeving (DAP);
  • Opstellen van werkinstructies en begeleiden medewerkers hierin;
  • Regie voeren over PEN test, uitvoering bij leverancier;
  • Specifieren van inrichtng ITSM voorziening;
  • Ervaring met projectmangement en opstellen plan van aanpak op basis bestaande PID;
  • Kennis en ervaring met het koppelen en aan bestaande en in beheer zijnde identity en accesmanagement voorziening;
  • Ervaring met leveranciersmanagement;
  • Interviewcriterium: De aangeboden kandidaat weet snel de kernvraag in complexe materie boven tafel te krijgen; – De aangeboden kandidaat is deskundig en in staat zijn kennis en (werk)ervaring snel in te zetten; – De aangeboden kandidaat laat zien dat hij de diverse belangen in een complex veld kan overzien en ondanks de tegenstellingen in die belangen kan acteren; – De aangeboden kandidaat kan zich goed mondeling en schriftelijk uitdrukken en is sociaal vaardig; – De aangeboden kandidaat past binnen het team: Communicatief vaardig (ideeën en oplossingen kunnen overbrengen en klantgericht zijn), Secuur, Aanpassingsvermogen (zelfstandig en binnen team, zowel gestructureerd als improviserend kunnen werken), Stressbestendig (meerdere prioriteiten tegelijk aankunnen), Flexibel (kunnen omgaan met wijzigingen in prioriteiten).

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op dinsdag 19 april 2022. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-04-12 06:15:16

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden