Projectleider Roosterapplicatie | Gouda

Sorry, deze opdracht voor Projectleider Roosterapplicatie is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Gouda
Aanvraagnummer:
A2024-735
Startdatum:
03-06-2024
Verwachte einddatum:
02-06-2026 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
10-05-2024 10:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Projectleider Roosterapplicatie

Opdrachtomschrijving

Per 1 januari 2023 is een nieuwe Roosterapplicatie in gebruik genomen bij DJI. De werkzaamheden daaromtrent zijn in een afrondende fase. Parallel aan de afronding is een releaseproces (roadmap) gestart. De Roadmap Roostermanagement beoogt in een continue releaseproces functionele wensen te realiseren en wijzigingen door te voeren voortvloeiend uit CAO afspraken, gewijzigde regelgeving en optimalisatie van bestaande functionaliteit. Vanuit de vorige gebruikte applicatie zijn werkprocessen as-is overgenomen welke in de nieuwe situatie tot knelpunten leiden. Deze dienen gezien de complexiteit en bedrijfskritieke impact projectmatig aangestuurd te worden. Hierbij is opnieuw gekeken naar de juiste organisatievorm en bijbehorende governance. Het aantal stakeholders van het roosterproces bevindt zich in een groot deel van de organisatie. Ervaring met grootschalige implementie is dan ook een pré. Het Shared Service Center, DPMO (directie Personeels-, Management- en Organisatieontwikkeling), de Directie informatievoorziening en de locaties werken nauw samen om een goed resultaat te leveren. Dit vraagt om een senior projectleider die als verbinder de juiste toon weet te zetten, meedenkt over de organisatie van de diverse processen en helderheid weet te creëren ook wanneer het gaat om tegenstrijdige belangen. Tevens gaat DJI per 2027 aansluiten op een rijksbreed roosterprogramma waarin alle departementen participeren. De voorbereidende werkzaamheden worden binnen een nieuw project opgestart.

Opdracht voor de projectleider
• Leiding geven aan en realisatie van de Roadmap Roostermanagement en daarbij verbinding leggen tussen de verschillende actoren. Het gaat om een divers stakeholderveld variërend van bestuur en beleid, HRM processen, IV-uitvoering, leveranciers en (eind-)gebruikers.
• Voorbereiden en uitvoering geven aan de aansluiting op rijksroosteren: onderzoek, specificaties, impact- en procesanalyses en implementatie.
• Voorbereiden besluitvorming verschillende overlegorganen, stuurgroep en iBoard.

Op te leveren resultaten
• Projectdocumenten (BC, PSA, PID, rapportages etc.);
• Implementatieplanningen;
• En uiteindelijk een geïmplementeerde voorziening.

Achtergrond

Inplanning is het systeem dat het inroosteren van medewerkers in de inrichtingen ondersteunt. Het is cruciaal voor het primaire proces en basis voor de uitbetaling van TOD (toeslag onregelmatige diensten) aan medewerkers. Het systeem is specifiek voor DJI geconfigureerd met veel complexe regelgeving met vele rekenregels en een aantal cruciale interfaces zoals met het P-systeem P-Direkt.

Organisatie

De Directie Informatievoorziening (DI) bestaat uit de volgende onderdelen:

  1. CIO-Office De CIO-office is verantwoordelijk voor het stellen van kaders en de sturing hierop om ervoor te zorgen dat de informatievoorziening van de DJI kwalitatief hoogwaardig en toekomstbestendig is en blijft. Daarnaast heeft het een adviesfunctie ten aanzien van opdrachtgevers en de ambtelijke en politieke top;
  2. Informatiemanagement en Architectuur (IMA) De afdeling Informatiemanagement en Architectuur vertaalt de (functionele) vraag vanuit de DJI-organisatie naar efficiënte en effectieve IV- ondersteuning, initiatiert daartoe nieuwe projecten inclusief de voorbereiding van de besluitvorming in de Iboard en stelt domeinarchitecturen op in samenspraak met stakeholders en informatiemanagers;
  3. Functioneel Beheer en Dienstenmanagement (FBD) De afdeling Functioneel Beheer is verantwoordelijk voor het beheer van de informatievoorziening van DJI met focus op de gebruikersorganisatie. De afdeling Dienstenmanagement definiëert en onderhoudt het ICT-dienstenportfolio t.b.v. DJI door o.a. actief contractmanagement en leveranciersmanagement;
  4. Project Management en Implementatie (PMI) De afdeling Project Management en Implementatie is verantwoordelijk voor de beheersing én het projectmatig realiseren van wijzigingen en nieuwe oplossingen in de informatievoorziening conform standaard methodieken.

Eisen en wensen voor de functie Projectleider Roosterapplicatie

Harde eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO of WO-opleiding.
  • De aangeboden kandidaat heeft Prince2, Agile, Scrum, of vergelijkbare projectmanagement opleiding gevolgd.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met ICT Projecten binnen de (semi)overheid.

Wensen

  • Kennis van roostersystemen (of vergelijkbaar) is noodzakelijk, weten ook hoe business en IT hierin met elkaar optrekken en waar weerbarstigheden ontstaan herkennen en op kunnen anticiperen.
  • Kennis van de realisatie van roostersystemen.
  • Ervaring met grootschalige implementatie is noodzakelijk.
  • Je bent een senior in deze tak van werken.
  • Tevens heb je ervaring met agile werken.

Competenties
– Je bent daadkrachtig en kunt inspirerend leidinggeven en vormgeven.
– Je bent klantgericht, pragmatisch, flexibel en resultaatgericht.
– Gericht op het realiseren van doelstellingen en resultaten.
– Je beschikt over uitstekende communicatieve en adviesvaardigheden.
– Kan problemen scherp analyseren, structureren en vertalen naar werkbare en gedragen oplossingen. Naast de inhoud heb je oog voor proces en procedure.
– Je bent in staat afspraken zodanig op te zetten en uit te werken dat doelstellingen en resultaten worden bereikt.
– Je kunt omgaan met weerstand en tegenstrijdige belangen.
– Je beschikt over bestuurlijke en organisatiesensitiviteit.
– Beschikt over crisismanagementvaardigheden.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 4 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2024-05-06 07:23:32

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden