Projectleider online communicatie | Den Haag

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2022-0605
Startdatum:
06-06-2022
Verwachte einddatum:
28-02-2023 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
24-05-2022 08:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233

Functieomschrijving

Wij zijn voor het Ministerie van Buitenlandse Zaken op zoek naar een Projectleider online communicatie op basis van 36 uur per week. 

Voor Nederland Wereldwijd zoeken we een projectleider die meer doet dan alleen het proces begeleiden.

Je bent projectleider, en tegelijkertijd adviseur en strateeg ineen. Maar bovenal ben je strategisch gesprekpartner voor de interne klant, waarbij je de eindgebruiker altijd scherp in het vizier houdt. Je bent betrokken bij alle stappen in het proces: vanaf het in kaart brengen van de vraag of probleem dat opgelost moet worden, tot de oplossing, realisatie en implementatie. O ja, en niet te vergeten: het in beheer nemen ervan. Voor jou als projectleider is de uitdaging en kunst niet alleen tijdig en binnen budget op te leveren, maar vooral het juiste op te leveren. Je stemt daarover voortdurend af en bent ook zelf in staat keuzes inhoudelijk te beoordelen en van advies te voorzien. Je legt de lat hoog door het team uit te dagen het beste te bouwen, vernieuwing aan te moedigen en meerwaarde voor de eindgebruiker te creëren. Je werkt daarbij klant- en datagestuurd. We verwachten niet dat je specialist bent op alle online disciplines die bij de ontwikkeling van een online applicatie komen kijken. Daarvoor is je rol te breed en het vak te divers. (Uiteraard vinden we het wel interessant áls je een specialisme hebt binnen het online communicatiedomein.) Je weet vooral welke discipline je wanneer betrekt. Wel gaan we ervan uit dat je over voldoende bagage beschikt om volwaardig gesprekspartner te zijn voor de disciplines die je nodig hebt om je opdracht te realiseren: data en onderzoek, UX, redactie, vindbaarheid, toegankelijkheid en techniek. Over die laatste: je hoeft geen technische achtergrond te hebben (mag wel), maar technisch inzicht en nieuwsgierigheid helpen wel. Zeker als je gesprekken voert over (cloud)hosting, API’s, webcomponenten, backend en frontend

Binnen Nederland Wereldwijd werk je nauw samen met de product manager van Nederlandwereldwijd.nl, de contentmanager en redactie, de product owner die het bouwteam aanstuurt, UX en onderzoek en het datateam dat de kwaliteit van de website monitoort. En soms werk je samen met toeleveranciers. Tot slot is een belangrijke gesprekspartner het Contactcenter dat jaarlijks met hulp van de site 900.000 vragen beantwoordt.

Buiten Nederland Wereldwijd heb je te maken met productmanagers en leveranciers van verschillende applicaties die nu al, of zo snel mogelijk via Nederlandwereldwijd.nl worden aangeboden. De BZ Reisapp en het aanvragen van een paspoort of ID-kaart zijn daar voorbeelden van. Dit zijn meteen enkele van de projecten die op je bord zullen belanden.

Achtergrond opdracht:
Over Nederland Wereldwijd Nederland Wereldwijd (NWW) is een klantgerichte dienstverlenende organisatie van de Rijksoverheid, gericht op mensen die (gaan) wonen, werken, studeren, (r)emigreren of voor vakantie verblijven in het buitenland. En op niet-Nederlanders in het buitenland die met de Nederlandse overheid te maken hebben. Wij helpen hen op weg met informatie, services en producten van steeds meer overheidsinstellingen. Nederland Wereldwijd is altijd en overal toegankelijk. Online via de website Nederlandwereldwijd.nl, waarop uitgebreide informatie te vinden is. Dag en nacht, 7 dagen per week staat een team van voorlichters klaar om klantvragen te beantwoorden via telefoon, Whatsapp, en mail. Zij worden ondersteund door het redacteurenteam, dat zorgt voor gedegen content online en in de kennisbank. Online kregen we het afgelopen jaar meer dan 100 miljoen bezoekers en via telefoon, whatsapp en e-mail beantwoordde we ruim 1.2 miljoen klantvragen. Nederland Wereldwijd is een initiatief van het Ministerie van Buitenlandse zaken, dat voortkomt uit het coalitieakkoord Rutte III. Veel verschillende overheidsinstellingen met klanten in het buitenland werken eraan mee: Belastingdienst, UWV, SVB, CAK, RDW, Logius, IND, RVIG, DUO, Nuffic, SBB, DPC, gemeente Den Haag, Nederlandse Vereniging van Gemeenten. Nederland Wereldwijd is voor deze overheidsinstellingen een gemeenschappelijk platform voor contacten met hun klanten die in het buitenland zijn of van plan zijn naar het buitenland te gaan. Als jonge organisatie van nog geen vijf jaar zetten we samen de schouders onder het verder professionaliseren van onze organisatie en dienstverleningsprocessen. En daarbij vinden we het belangrijk om goede aansluiting te hebben met onze omgeving, intern en extern.

Organisatie:
Het Ministerie van Buitenlandse Zaken is de spil in de communicatie tussen de Nederlandse regering en de regeringen van andere landen én tussen de Nederlandse regering en internationale organisaties. Het ministerie coördineert het buitenlandbeleid van de Nederlandse regering en voert dit uit. BZ steunt 24/7 Nederlanders in het buitenland. Naast het departement in Den Haag opereert het ministerie vanuit ca. 160 ambassades, permanente vertegenwoordigingen en consulaten(-generaal), verspreid over de hele wereld.

Het Ministerie van Buitenlandse Zaken is de spil in de communicatie tussen de Nederlandse regering en de regeringen van andere landen én tussen de Nederlandse regering en internationale organisaties. Het ministerie coördineert het buitenlandbeleid van de Nederlandse regering en voert dit uit. BZ steunt 24/7 Nederlanders in het buitenland. Naast het departement in Den Haag opereert het ministerie vanuit ca. 160 ambassades, permanente vertegenwoordigingen en consulaten(-generaal), verspreid over de hele wereld.

DCV biedt Nederlandse burgers, bedrijven en overheidsdiensten excellent gewaardeerde consulaire dienstverlening en is verantwoordelijk voor het visumbeleid en visa-gerelateerde diensten; een vangnet voor Nederland in het buitenland en hét loket voor buitenlanders die naar Nederland willen, door middel van een wereldwijd netwerk van posten, unieke kennis en diplomatieke vaardigheden. DCV streeft naar excellente consulaire dienstverlening. Deze dienstverlening is modern, snel en integer zodat DCV de belangen van het Koninkrijk en de Nederlandse burger in het buitenland goed en adequaat kan behartigen. DCV kijkt naar de toekomst en speelt in op nieuwe ontwikkelingen. Daarnaast benut DCV de kansen die samenwerking met externe partijen kan bieden, of dat nu nationaal is of internationaal, met partners binnen of buiten de overheid.

De goede kwaliteit van de consulaire dienstverlening is essentieel en motiveert DCV voortdurend het werk beter, klantgericht, efficiënter, en op een zo prettig mogelijke manier in te richten en uit te voeren. Daarom investeert DCV in kennis, professionaliteit en creativiteit en juicht persoonlijke ontwikkeling van haar medewerkers toe.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Minimaal WO/HBO werk- en denkniveau;
  • Aantoonbare werkervaring in het online werkveld en projectleiding van online applicaties. Bij voorkeur in een grote (hiërarchische) organisatie;
  • Aantoonbare ervaring met (online) dienstverlening. Bij voorkeur werkte je daarbij datagestuurd;
  • Kennis van de processen en rollen binnen de keten van informatievoorziening.

Wensen:

  • Je bent aantoonbaar gewend te werken op het snijvlak van communicatie en online ICT-toepassingen en bent een goede gesprekspartner voor beide disciplines;
  • Je bent positief ingesteld en weet van uitdagingen een kans te maken. Je laat je niet uit het veld slaan door tegenslagen en wilt hierin zelf de handen uit de mouwen steken als het nodig is om voortgang te creëren; – Resultaatgericht werken is voor jou een tweede natuur. Je maakt planningen, stuurt daarop en weet tijdig bij te sturen of te escaleren als dat nodig is; – Je realiseert toekomstvaste oplossingen en weet met de juiste afspraken het beheer ook goed vast te leggen; – Als geen ander snap je dat draagvlak belangrijk is: verbinden en het krijgen van medewerking op je plannen is voor jou gesneden koek. Je bent zeer organisatiesensitief en weet wanneer je bij moet sturen; – Je beschikt over een hoge mate van zelfstandigheid en bent stressbestendig.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op . Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-05-18 11:39:24

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden