Projectleider / kwartiermaker Digitale Dienstverlening | Amstelveen
Sorry, deze opdracht voor Projectleider / kwartiermaker Digitale Dienstverlening is niet meer beschikbaar.
Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.
En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.
- Werkniveau:
- Senior
- Standplaats:
-
Amstelveen
- Aanvraagnummer:
- A2023-488
- Startdatum:
- 08-05-2023
- Verwachte einddatum:
- 31-12-2023 met optie tot verlenging
- Aantal uur per week:
- 24
- Indicatie uurtarief:
n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 28-04-2023 10:00
- Contactpersoon Quest4:
- Remco Blommesteijn
- Telefoonnummer:
- 06-11355233
- Opdrachtgever:
- Quest4
Functieomschrijving Projectleider / kwartiermaker Digitale Dienstverlening
Wij zijn namens onze klant op zoek naar een Projectleider / kwartiermaker Digitale Dienstverlening op basis van 24 uur.
De afgelopen jaren heeft de digitale dienstverlening binnen de AA gemeenten een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Inmiddels bieden de AA gemeenten vele producten en diensten digitaal aan voor inwoners en bedrijven. Digitale selfservice is mogelijk gemaakt waarbij al veel pdf-formulieren zijn vervangen door interactieve webformulieren met aansluiting op de achterliggende werkprocessen en applicaties van vakafdelingen. De technologische en maatschappelijke ontwikkelingen hebben geleid tot een substantiële toename van wet- en regelgeving op gebied van digitale dienstverlening. Naast inhoudelijke wetgeving, zoals de digitale toegankelijkheid en de tweetaligheid van websites, zijn er ook veel eisen aan beveiliging, privacy en het gebruik van technische standaarden aan de digitale dienstverlening gesteld.
We constateren dat de kennis en vaardigheden rond (digitale) dienstverlening momenteel nog versnipperd aanwezig zijn binnen de verschillende vakafdelingen. De gemeentewebsites zijn, naast dat ze het belangrijkste informatie- en communicatiekanaal zijn, ook het belangrijkste dienstverleningskanaal voor het aanvragen van producten en diensten. Self service betekent een veranderende rol voor de organisatie.
Het is daarom gewenst om een projectleider / kwartiermaker aan te stellen die ervaring heeft in kanaalsturing en digitale dienstverlening. Deze kwartiermaker moet in staat zijn om een goed advies uit te werken, waarbij digitale dienstverlening optimaal wordt ingezet voor een klantvriendelijke externe dienstverlening. De kwartiermaker moet ook in staat zijn om de organisatieveranderingen voor te bereiden en uit te voeren, met veel aandacht voor adoptie van de transformatie.
Resultaten bij opdracht projectleider / kwartiermaker Digitale Dienstverlening (behaald eind 2023)
- Een Plan van Aanpak voor de doorontwikkeling en herinrichting van de digitale dienstverlening. Met hierbij aandacht voor de organieke inrichting, digitale dienstverleningsstrategie, kanaalsturing, functionaliteit, gebruiksvriendelijkheid en monitoren van klantgedrag. Zie de uitwerking van de deelproducten in het PvA bij de punten 2, 3 en 4.
- Een strategie Digitale Dienstverlening, als onderdeel van de externe dienstverlening, inclusief kanaalsturing.
- Een inrichtingsvoorstel voor de kanalen (telefoon, balie, webcare, whatsapp, website) voor onze externe dienstverlening. De genoemde kanalen worden gespecificeerd in relatie tot doelgroepen en de daaruit voortvloeiende mogelijke wijziging van de inrichting van de fysieke dienstverlening.
- Een inrichtingsvoorstel voor het uitvoeren van klantreis onderzoek bij inwoners en ondernemers in samenwerking met vakafdelingen. De klantreis methodiek wordt opgezet door de kwartiermaker in samenspraak met Publiekszaken en uitgevoerd met medewerkers van het betreffende proces, onder regie van Publiekszaken. Binnen de laatstgenoemde afdeling is al een pilot gestart.
- Een voorstel voor eventuele organieke wijzigingen die nodig zijn voor de doorontwikkeling en herinrichting van de digitale dienstverlening, in samenwerking met betrokken afdelingen en HRM
- De inventarisatie van eisen voor de aan te schaffen applicaties voor websites, webformulieren en persoonlijke internetpagina, vanwege de vervanging van het zaaksysteem.
Eisen en wensen voor de functie Projectleider / kwartiermaker Digitale Dienstverlening
Harde eisen:
- Op cv aantoonbaar een afgeronde Bachelor of Master opleiding;
- Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring als projectleider of lijnmanager met de inrichting van digitale dienstverlening bij een gemeente >100.000 inwoners in de afgelopen 10 jaar. (Referentie vereist).
Wensen:
- Ervaring en kennis met het ontwikkelen van een visie, strategie of beleid op gemeentelijke digitale dienstverlening;
- Ervaring en kennis met beleid en inrichting van kanaalsturing op gemeentelijke digitale dienstverlening;
- Ervaring en kennis met de ontwikkeling van inrichting, functies en competenties binnen de organisatie rond digitale dienstverlening;
- Ervaring en kennis van applicaties, web omgevingen, webformulieren en persoonlijke internetomgevingen die benodigd zijn om een toekomstbestendige digitale dienstverlening te borgen;
- Ervaring met het aansturen van veranderprocessen. Beschikt over daadkracht en kan mensen enthousiasmeren.
Aanvullende informatie
Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.
De selectiegesprekken vinden plaats in week 18. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2023-04-07 08:08:21