Projectleider Kwaliteitsraamwerk IV-functies | Den Haag

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2022-0620
Startdatum:
01-06-2022
Verwachte einddatum:
30-11-2022 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
28
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
25-05-2022 08:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233

Functieomschrijving

Wij zijn voor het Ministerie van Economische Zaken op zoek naar een Projectleider Kwaliteitsraamwerk IV-functies op basis van 28 uur per week.  

Als projectleider Kwaliteitsraamwerk IV-functies ben jij binnen dit omvangrijke en complexe speelveld verantwoordelijk voor het opzetten en uitvoeren van de implementatie van het Kwaliteitsraamwerk IV-functies (KWIV) binnen EZK/LNV. Het doel en resultaat van deze implementatie is dat er inzichtelijk is wat de huidige personele capaciteit is voor tactisch en operationeel informatiebeheer.

Binnen de Rijksoverheid en binnen het departementen zijn al verschillende ontwikkelingen op dit thema gaande, waar jij op kunt voortbouwen. Zo is in kaart gebracht welke functies op het gebied van IV gekoppeld kunnen worden aan bestaande functieprofielen en is er een concept plan van aanpak beschikbaar. Op hoofdlijnen bestaat de implementatie uit twee stappen: het leggen van de inhoudelijke koppeling IV-functies en de KWIV- profielen registeren in het personeelssysteem. Bij de implementatie van KWIV maken we optimaal gebruik van de inzichten van enkele dienstonderdelen die reeds stappen hebben gezet, in bijzonder DICTU; zij hebben KWIV reeds geïmplementeerd en zijn momenteel bezig het raamwerk passend(er) te maken.

Voor deze opdracht werk je nauw samen met P&O, de IV-leidinggevende binnen de departementen en de projectleiders informatiehuishouding. Je maakt hierbij helder welke ondersteuning de dienstonderdelen binnen onze ministeries kan worden geboden en hoe je de implementatie binnen de kerndepartementen vormgeeft. Dit betekent dat je veelvuldig schakelt met alle projectleiders bij de dienstonderdelen en een goede relatie opbouwt om zo goed mogelijk samen te werken en van elkaar te leren. 

Achtergrond Opdracht:
Bijdragen aan optimale informatievoorziening vanuit het Rijk richting Kamer en burger; dat is wat jij doet als projectleider van het Kwaliteitsraamwerk IV-functies bij het Programma Transparantie in Informatie voor de ministeries van Economische Zaken en Klimaat, en Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit in Den Haag. Transparantie en openbaarheid in de informatieverstrekking vanuit de overheid staat meer dan ooit in de politieke en maatschappelijke belangstelling. Binnen het programma Transparantie in Informatie werken wij samen in de breedste zin van het woord; dus binnen onze ministeries én met de verschillende dienstonderdelen, zoals agentschappen, uitvoeringsorganisaties en zelfstandig bestuursorganen. Wij zoeken per direct een projectleider die aan de slag gaat met de implementatie van het Kwaliteitsraamwerk IV-functies (KWIV). 

Organisatorische context en cultuur:
Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat staat voor een duurzaam, ondernemend Nederland. We zetten ons in voor een uitstekend ondernemersklimaat en een sterke internationale concurrentiepositie. Door de juiste randvoorwaarden te creëren en door ondernemers de ruimte te geven om te vernieuwen en te groeien. Door aandacht te hebben voor onze natuur en leefomgeving. Door samenwerking te stimuleren tussen onderzoekers en ondernemers. Zo bouwen we onze topposities in landbouw, industrie, diensten en energie verder uit en investeren we in een krachtig en duurzaam Nederland. Ministerie van Economische Zaken, voor een duurzaam, ondernemend Nederland.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • WO- werk- en denkniveau;
  • Kennisgebied van: – Informatiebeleid; – Management Informatievoorziening Iv; – Projectleiderschap Iv;
  • Relevante ervaring binnen een complex bestuurlijk-politieke omgeving;
  • Minimaal 3 jaar ervaring als coördinerend projectmanager binnen een veranderkundige werkomgeving;
  • Minimaal 5 jaar werkervaring vanuit de Rijksoverheid;
  • Affiniteit met het vakgebied informatiemanagement en de informatiehuishouding in het bijzonder. Affiniteit met P&O is een pré.

Wensen:

  • Competenties: stressbestendig; organisatiesensitiviteit; analyseren; overtuigingskracht; netwerken; omgevingsbewustzijn; plannen en organiseren; creativiteit.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-05-19 18:41:50

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden