Projectleider IV | Den Haag

Sorry, deze opdracht voor Projectleider IV is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2024-1020
Startdatum:
01-07-2024
Verwachte einddatum:
01-07-2026 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
13-06-2024 12:00
Contactpersoon Quest4:
Gerard Tummers
Telefoonnummer:
0615021386
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Projectleider IV

Opdrachtomschrijving
Als projectleider informatievoorziening bijdragen aan maatschappelijk relevante digitale dienstverlening rondom politiek gevoelige onderwerpen. Het is de unieke positie die jij hebt bij screeningsautoriteit Justis in Den Haag. Hier zet je je kwaliteiten in voor de optimalisatie en realisatie van onze (online) diensten rondom onder meer de Verklaring Omtrent het Gedrag, Bibob-onderzoeken, gratieverzoeken en ontheffingen voor wapenbezit.
Vanwege onderbezetting zoeken we uitbreiding.

Dit doe je als projectleider informatievoorziening.

Bij Justis willen we goed aangesloten zijn op de steeds veranderende maatschappij, waarin globalisering, snelle data-uitwisseling en netwerkvorming de toon zetten. Wij zijn een regieorganisatie en ontwikkelen dus niet zelf. We werken continu aan de uitbreiding van onze digitale dienstverlening. Jij stuurt uitdagende projecten aan waarbinnen we ook gebruikmaken van de nieuwe technieken als no-code/lowcode naast LCM projecten en algemene efficiency verbeterende projecten. Het doel is steeds helder: optimale digitale diensten die het burgers makkelijk maken zaken online te regelen of de Justis-medewerker optimaal ondersteunen bij het uitvoeren van diens werkzaamheden. Hierbij richt je je op nieuwe diensten en op aanpassing van bestaande.

Wat je precies doet, is afhankelijk van de fase waarin jouw project zich bevindt. Bij de start maak je een project- en een projectimplementatieplan. Hierin geef je oplossingsrichtingen aan en onderbouw je jouw advies. Die stem je af met onder meer de opdrachtgever; de algemeen directeur, een afdelingsmanager of een beleidsmaker. Is er een akkoord? Dan zorg jij voor de juiste aansturing. Je overlegt continu met het projectteam met daarin onder meer testers, procesontwerpers en informatieanalisten. Daarnaast sta je in nauw contact met de afdelingen Communicatie, Financiën en Juridische Zaken.

Ook stuur je de (software)leveranciers rechtstreeks aan vanuit onze regieorganisatie rol. Je bent dan ook vaak bij deze leveranciers, waarvan de preferred supplier in Gouda zit, te vinden. Hierbij zie je erop toe dat onze manier van werken goed aansluit op de agile-werkwijze van deze leverancier. Je houdt de planning in de gaten en stuurt bij waar nodig. De opdrachtgever houd je goed aangehaakt via voortgangsgesprekken en projectmanagementrapportages. Daarnaast zorg je dat de stuurgroep, die jij bij ieder project in het leven roept, over de juiste informatie beschikt. Is de nieuwe of aangepaste (online) dienst klaar? Dan begeleid je de test- en implementatiefase.

Wij werken in een hybride vorm: een combinatie van Agile/SCRUM en Prince2 wat past bij onze regieorganisatie.
Als projectleider voer je de projecten uit ons portfolio uit. Dat zijn in ieder geval Open-Op-Orde (OoO) / InformatieHuishouding (IHH) met een vanzelfsprekend grote business component. Ook het project Upgrade QlickView naar QlickSense zal vanuit een regierol worden opgepakt.
Kortom; een veelzijdige opdracht waar je je ervaring goed kan inzetten.

Dat je een boeiende en afwisselende job hebt, is duidelijk. Wat het extra bijzonder maakt? Je bent niet alleen betrokken bij alle projectprocessen, maar geeft ook je mening op inhoudelijk vlak. Bovendien denk je mee over procesverbetering binnen Justis als geheel. Zo draag je bij aan de visie en doelstellingen van Justis én zie je erop toe dat er optimaal resultaat bereikt wordt voor de burger. >Wij werken in een hybride 50/50 vorm vwb kantoor/thuis werken. Dwz dat jezelf je werkzaamheden inplant en ongeveer 50% op kantoor bent.

Achtergrond
De afdeling Informatievoorziening (IV) valt binnen de tak Bedrijfsvoering en Uitvoeringsbeleid en is verantwoordelijk voor een goede en effectieve informatievoorziening voor Justis en haar processen. IV vormt, stuurt en beheert de informatievoorziening van Justis. De afdeling IV (circa 32 medewerkers) is een regie-organisatie die de verbindende schakel is tussen de eisen en wensen van de business en de uiteindelijk geleverde diensten met behulp van leveranciers. De afdeling IV zorgt voor zowel beheer en onderhoud als vernieuwing van de Justis systemen. Dit alles in een samenhangend ICT-landschap.

Binnen Justis is de informatievoorziening sterk in ontwikkeling waarbij het portfolio elk tertaal opnieuw wordt vastgesteld. Je zal ingezet worden op de projecten uit dit portfolio.

Organisatie
Binnen Justis willen we goed aangesloten zijn op de steeds veranderende maatschappij, waarin globalisering, snelle data-uitwisseling en netwerkvorming de toon zetten. Wij zijn een regieorganisatie en ontwikkelen dus niet zelf. We werken continu aan de uitbreiding van onze digitale dienstverlening. Wij werken in een hybride vorm: een combinatie van Agile/SCRUM en Prince2 wat past bij onze regieorganisatie. De afdeling Informatievoorziening (IV) is een regie-organisatie die de verbindende schakel is tussen de eisen en wensen van de business en de uiteindelijk geleverde diensten met behulp van leveranciers.

Eisen en wensen voor de functie Projectleider IV

Harde-eisen

  • Certificaat Prince2 Practitioner;
  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde WO opleiding;
  • Agile of SCRUM Foundation certificaat;
  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als Projectleider in de afgelopen 10 jaar.

Wensen

  • Certificering IPMA-C (of hoger).

Competenties

  • Bestuurssensitiviteit;
  • Resultaatgerichtheid;
  • Plannen en organiseren.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats in de week van 17 juni 2024. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Extra standplaats: Gouda, ongeveer 1 keer per 2 weken.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Gerard Tummers bereikbaar op het nummer: 0615021386. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2024-06-05 13:50:02

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden