Projectleider IV | Den Haag
Sorry, deze opdracht voor Projectleider IV is niet meer beschikbaar.
Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.
En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.
- Werkniveau:
- Senior
- Standplaats:
-
Den Haag
- Aanvraagnummer:
- A2023-107
- Startdatum:
- 13-02-2023
- Verwachte einddatum:
- 31-03-2025 met optie tot verlenging
- Aantal uur per week:
- 36
- Indicatie uurtarief:
€ 98,00
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 25-01-2023 10:00
- Contactpersoon Quest4:
- Remco Blommesteijn
- Telefoonnummer:
- 06-11355233
- Opdrachtgever:
- Quest4
Functieomschrijving Projectleider IV
Wij zijn namens het Ministerie van Justitie & Veiligheid op zoek naar en Projectleider IV op basis van 36 uur.
Als projectleider informatievoorziening bijdragen aan maatschappelijk relevante digitale dienstverlening rondom politiek gevoelige onderwerpen. Het is de unieke positie die jij hebt bij screeningsautoriteit Justis in Den Haag. Hier zet je je kwaliteiten in voor de optimalisatie en realisatie van onze (online) diensten rondom onder meer de Verklaring Omtrent het Gedrag, Bibob-onderzoeken, gratieverzoeken en ontheffingen voor wapenbezit. Vanwege onderbezetting zoeken we uitbreiding.
Dit doe je als projectleider informatievoorziening. Bij Justis willen we goed aangesloten zijn op de steeds veranderende maatschappij, waarin globalisering, snelle data-uitwisseling en netwerkvorming de toon zetten. Wij zijn een regieorganisatie en ontwikkelen dus niet zelf. We werken continu aan de uitbreiding van onze digitale dienstverlening. Jij stuurt uitdagende projecten aan waarbinnen we ook gebruikmaken van de nieuwste technieken als robotica en no- code/low-code. Het doel is steeds helder: optimale digitale diensten die het burgers makkelijk maken zaken online te regelen of de Justis- medewerker optimaal ondersteunen bij het uitvoeren van diens werkzaamheden. Hierbij richt je je op nieuwe diensten en op aanpassing van bestaande.
Wat je precies doet, is afhankelijk van de fase waarin jouw project zich bevindt. Bij de start maak je een project- en een
projectimplementatieplan. Hierin geef je oplossingsrichtingen aan en onderbouw je jouw advies. Die stem je af met onder meer de opdrachtgever; de algemeen directeur, een afdelingsmanager of een beleidsmaker. Is er een akkoord? Dan zorg jij voor de juiste aansturing. Je overlegt continu met het projectteam met daarin onder meer testers, procesontwerpers en informatieanalisten. Daarnaast sta je in nauw contact met de afdelingen Communicatie, Financiën en Juridische Zaken. Ook stuur je de (software)leveranciers rechtstreeks aan. Je bent dan ook vaak bij deze leveranciers, waarvan de preferred supplier in Gouda zit, te vinden. Hierbij zie je erop toe dat onze manier van werken goed aansluit op de agile-werkwijze van deze leverancier. Je houdt de planning in de gaten en stuurt bij waar nodig. De opdrachtgever houd je goed aangehaakt via voortgangsgesprekken en projectmanagementrapportages. Daarnaast zorg je dat de stuurgroep, die jij bij ieder project in het leven roept, over de juiste informatie beschikt. Is de nieuwe of aangepaste (online) dienst klaar? Dan begeleid je de test- en implementatiefase.
Dat je een boeiende en afwisselende job hebt, is duidelijk. Wat het extra bijzonder maakt? Je bent niet alleen betrokken bij alle projectprocessen, maar geeft ook je mening op inhoudelijk vlak. Bovendien denk je mee over procesverbetering binnen Justis als geheel. Zo draag je bij aan de visie en doelstellingen van Justis én zie je erop toe dat er optimaal resultaat bereikt wordt voor de burger.
Achtergrond:
De afdeling Informatievoorziening (IV) valt binnen de tak Bedrijfsvoering en Uitvoeringsbeleid en is verantwoordelijk voor een goede en effectieve informatievoorziening voor Justis en haar processen. IV vormt, stuurt en beheert de informatievoorziening van Justis. De afdeling IV (circa 32 medewerkers) is een regie-organisatie die de verbindende schakel is tussen de eisen en wensen van de business en de uiteindelijk geleverde diensten met behulp van leveranciers. De afdeling IV zorgt voor zowel beheer en onderhoud als vernieuwing van de Justis systemen. Dit alles in een samenhangend ICT-landschap. Binnen Justis is de informatievoorziening sterk in ontwikkeling waarbij het portfolio elk tertaal opnieuw wordt vastgesteld. Je zal ingezet worden op de projecten uit dit portfolio.
Eisen en wensen voor de functie Projectleider IV
Harde eisen:
- Certificaat Prince2 Practitioner (Gecertificeerd projectleider);
- Afgeronde WO opleiding;
- Agile/SCRUM Foundation ervaring (minimaal 2 jaar) en dit is terug te halen uit het CV.
Wensen:
- Kandidaat heeft bij voorkeur 3 jaar ervaring met projectleiding in de afgelopen 5 jaar;
- Certificering IPMA-C (of hoger).
Aanvullende informatie
Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.
De selectiegesprekken vinden plaats in Week van 30-01 t/m 03-02. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2023-01-24 11:06:36