Projectleider Innovatie – A0515423 | Gouda

Sorry, deze opdracht voor Projectleider Innovatie – A0515423 is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Gouda
Aanvraagnummer:
A2024-961
Startdatum:
01-07-2024
Verwachte einddatum:
30-06-2025 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
05-06-2024 17:00
Contactpersoon Quest4:
Fulko van der Meulen
Telefoonnummer:
06-53719004
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Projectleider Innovatie – A0515423

Opdrachtomschrijving
Als projectleider ben je werkzaam binnen het team Informatiemanagement (IMA) en speel je een sleutelrol bij het uitvoeren van innovatievoorstellen voor alle inhoudelijke bedrijfsdomeinen. Innovatie is een belangrijk thema dat zeer sterk leeft binnen DJI. Innovatie adviseurs in het primair proces, ICT-leverancier (SSC-I) en de CIO-office verzamelen en genereren gezamenlijk ideeën vanuit het werkveld i.s.m. partners en leveranciers. Ook binnen de beleidsdirecties van JenV krijgt innovatie de nodige aandacht. Er is speciaal innovatie budget beschikbaar gesteld en er wordt aansluiting gezocht bij diverse JenV organisaties via de JenV Innovation Board. Je ondersteunt de Informatiemanager bij het uitvoeren van projectmanagement voor de diverse innovatieprojecten en je houdt je bezig met de dagelijkse aansturing van deze projecten en rapportage over de projectvoortgang.

Taken:

  • Opstellen van projectvoorstellen (oa.projectdoelstellingen en –definitie)
  • Opstellen van projectplannen
  • Realiseren van de uitvoering van projectplan, alsmede zorgdragen voor periodieke rapportages aan Innovatieplatform en Innovatieboard
  • Toetsen van de opgeleverde projectresultaten aan het projectplan en, na het bereiken van de gewenste projectdoelstellingen, overdragen van relevante kennis en documenten aan de staande organisatie(s)
  • Samen met innovatie adviseurs en informatiemanager voorbereiden van de besluitvorming voor het Innovatie Platform en de Innovatie Board;
  • Doen van voorstellen tot proces- en productverbetering
  • Bewaken en bevorderen van de samenhang tussen verschillende met elkaar verbonden projectenonderdelen
  • Zorgdragen voor de adequate aansturing en bezetting van het projectteam
  • Aangaan en onderhouden van relaties met stakeholders binnen en buiten de DJI organisatie

Gedurende de looptijd van het contract kan de medewerker ook voor andere opdrachten ingezet worden.

Achtergrond
De Directie Informatievoorziening (DI) is dé expert die zorgt voor informatievoorziening (IV) voor DJI collega’s, justitiabelen en ketenpartners. Om invulling te geven aan deze rol realiseert en beheert de directie IV-oplossingen die aansluiten bij de ambitie van DJI en zorgt de directie ervoor dat door middel van kaders en de sturing hierop de IV van DJI kwalitatief hoogwaardig en toekomstbestendig is en blijft. De directie fungeert als regieorganisatie op de IV van DJI en bevindt zich als zodanig tussen vraag (klant/business) en aanbod (leveranciers) in. De DI voert de regie over een IV-budget van ruim 125 miljoen euro. Overall aansturing van de gehele projectportfolio vindt plaats in de I-board, die op het niveau van de hoofddirectie DJI de voortgang, ontwikkelrichting en financiering van de diverse projecten goed in de gaten houdt. Het beleid is om waar mogelijk gebruik te maken van oplossingen uit de markt, waarbij het eigen Shared Service Centrum ICT (SSC-I) optreedt als systeemintegrator.

Organisatie
De Directie Informatievoorziening (DI) bestaat uit de volgende onderdelen:
1. CIO-Office
De CIO-office is verantwoordelijk voor het stellen van kaders en de sturing hierop om ervoor te zorgen dat de informatievoorziening van de DJI kwalitatief hoogwaardig en toekomstbestendig is en blijft. Daarnaast heeft het een adviesfunctie ten aanzien van opdrachtgevers en de ambtelijke en politieke top;
2. Informatiemanagement en Architectuur (IMA)
De afdeling Informatiemanagement en Architectuur vertaalt de (functionele) vraag vanuit de DJI-organisatie naar efficiënte en effectieve IV-ondersteuning, initiatiert daartoe nieuwe projecten inclusief de voorbereiding van de besluitvorming in de Iboard en stelt domeinarchitecturen op in samenspraak met stakeholders en informatiemanagers;
3. Functioneel Beheer en Dienstenmanagement (FBD)
De afdeling Functioneel Beheer is verantwoordelijk voor het beheer van de informatievoorziening van DJI met focus op de gebruikersorganisatie. De afdeling Dienstenmanagement definiëert en onderhoudt het ICT-dienstenportfolio t.b.v. DJI door o.a. actief contractmanagement en leveranciersmanagement;
4. Project Management en Implementatie (PMI)
De afdeling Project Management en Implementatie is verantwoordelijk voor de beheersing én het projectmatig realiseren van wijzigingen en nieuwe oplossingen in de informatievoorziening conform standaard methodieken.

Eisen en wensen voor de functie Projectleider Innovatie – A0515423

Harde-eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal een volwaardig afgeronde HBO-opleiding;
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring met programma’s en/of projecten in de (semi) overheid;
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met programma- en/of projectmanagementmethoden/technieken;
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met stakholdermanagement en/of werken met roadmaps, business cases en batenrealisatieplannen.

Wensen

  • Je hebt kennis van en ervaring in het kennisgebied informatievoorziening;
  • Je hebt werkervaring bij de rijksoverheid.

Competenties

  • Scherp analyserend en kritisch vermogen;
  • Organisatie sensitiviteit (gevoel voor verhoudingen en omgevingsbewustheid);
  • Flexibiliteit en servicegerichtheid;
  • Communicatieve vaardigheid, netwerkvaardigheid;
  • Vermogen om mensen te beïnvloeden en te overtuigen;
  • Je denkt in oplossingen en bent hierin creatief en resultaatgericht;
  • Plannen en organiseren;
  • Resultaatgericht;
  • Overtuigingskracht/verwerven van draagvlak/beïnvloeding;
  • Innovator met durf/lef;
  • Motiveren;
  • Overzicht houden, regievoeren.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 4 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Extra standplaats: Den Haag, Ivm verhuizing.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Fulko van der Meulen bereikbaar op het nummer: 06-53719004. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2024-05-31 08:59:40

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden