Projectleider / Implementatiemanager | Den Haag

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2022-0092
Startdatum:
07-03-2022
Verwachte einddatum:
06-03-2023 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
32
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
26-01-2022 10:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens op zoek naar een Projectleider/Implementatiemanager op basis van 32 uur per week. 

Opdrachtomschrijving:
Als implementatiemanager ben je verantwoordelijk voor een soepele en tijdige ondersteuning van de implementatie door paspoort uitgevende instanties. Zij zijn verantwoordelijk voor de implementatie en vanuit het project worden zij daarin ondersteund. Dit betekent ten eerste dat het bestaande commitment moet worden omgezet in concrete afspraken met de betrokken partijen om vervolgens een stappenplan af te kunnen spreken. Naast de paspoort uitgevende instanties, zal je ook nauw moeten samenwerken met de IT-leveranciers van deze instanties, die voor de technische integratie en koppelingen moeten zorgen met de systemen van RvIG. De opdracht betreft alle aspecten van de implementatie, dus naast de meer technische kant ook bijvoorbeeld het realiseren van communicatie- en trainingsmateriaal en het maken en coördineren van draaiboeken voor het daadwerkelijke implementatiemoment. Het project kent zeven releases van verschillend formaat die allemaal een implementatietraject kennen. De implementatie van de eerste release is bij aanvang van de opdracht inmiddels afgerond en er is gestart met de tweede release.

Het monitoren van de voortgang van de implementatie, het signaleren van knelpunten en (politieke) gevoeligheden en risico’s behoort tot de opdracht. Je rapporteert aan de projectleider Aanvraag, Uitgifte en Statusbeheer.

Als implementatiemanager richt jij je op onderstaande werkzaamheden:

  • Bewaar je het overzicht in traject met veel verschillende partners en belanghebbenden;
  • Je beheert en stuurt de stakeholders (op professionele wijze);
  • Je draagt zorg voor een heldere communicatie binnen de keten zodat iedereen in de keten weet wat er moet gebeuren en wanneer dat moet;
  • Je zorgt ervoor dat obstakels zo goed mogelijk worden opgelost tijdens de uitvoering de implementatie;
  • Je communiceert op verschillende niveaus (bestuurlijk, uitvoering), evenals met verschillende experts.

De meest essentiële competenties zijn:

  • Je bent je zelfstandig, maar houd je anderen wel betrokken;
  • Je bent omgevingsbewust en weet je wanneer je moet escaleren;
  • Je zorgt voor oplossingen die ook na afronding van de implementatie goed werkzaam zijn;
  • Ben je een echte regelaar die snel, maar wel doordacht, handelt.

Rijksdienst voor Identiteitsgegevens:
De Rijksdienst voor Identiteitsgegevens is dé uitvoeringsorganisatie op het gebied van persoonsgegevens en reisdocumenten voor het Koninkrijk der Nederlanden. We werken aan een goed en veilig beheer en gebruik van de Basisregistratie Personen, het Burgerservicenummer en aan het terugdringen van adres- en identiteitsfraude. Ook zijn we verantwoordelijk voor het stelsel van de Nederlandse reisdocumenten (paspoorten en identiteitskaarten). We doen dit werk niet alleen voor gemeenten en andere betrokken overheidsinstanties, zoals de Belastingdienst, het UWV, de pensioenfondsen en de SVB maar ook en vooral voor de burger. Ook in het Caribische deel van het Koninkrijk bouwen we samen aan een betrouwbare persoonsinformatievoorziening.

Programma Verbeteren Reisdocumentenstelsel:
Ons huidige reisdocumentenstelsel voldoet niet meer aan de eisen van deze tijd. Met het Programma Verbeteren Reisdocumentenstelsel (VRS) werkt RvIG aan het verbeteren van de kwaliteit, fraudebestendigheid en betrouwbaarheid van het reisdocumentenstelsel en sorteren we voor op toekomstige dienstverleningsconcepten voor burgers. In zeven projecten wordt samen met ketenpartners stapsgewijs gewerkt aan een nieuwe architectuur en efficiëntere processen.

Binnen het programma VRS realiseert het project Aanvraag, Uitgifte en Statusbeheer alle wijzigingen voor de paspoort uitgevende instanties, onder andere de gemeenten en het ministerie van Buitenlandse Zaken. Voorbeelden van wijzigingen zijn het uitvoeren van nieuwe controles in aanvraagproces en het gebruik van een nieuwe applicatie. Het succes van het project hangt voor een groot deel samen met de juiste en tijdige implementatie van deze wijzigingen bij alle uitgevende instanties (ongeveer 400). Daarnaast moet hetgeen gerealiseerd wordt ook op juiste wijze door RvIG in beheer worden genomen. Voor de uitvoering hiervan is RvIG op zoek naar een ervaren implementatiemanager.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Je beschikt over WO werk- en denkniveau;
  • Aantoonbaar door minimaal 5 jaar ervaring in de rol van Projectmanager/Implementatiemanager (of vergelijkbaar);
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met implementatietrajecten van ICT systemen;
  • Je hebt werkervaring in de publieke sector en heeft kennis van het burgerzakendomein;
  • Je hebt ervaring met het laten ontwikkelen van communicatie en trainingsmaterialen (i.s.m. een communicatieadviseur) (aantoonbaar op basis van CV/motivatie.

Wensen:

  • Mate waarin de aangeboden kandidaat kennis heeft van de reisdocumentenprocessen/stelsel;
  • Mate waarin de aangeboden kandidaat beschikt over de in de “opdrachtomschrijving” omschreven competenties en werkzaamheden (aantoonbaar op basis van cv/motivatie en eventueel gesprek);
  • Mate van affiniteit van de aangeboden kandidaat met de organisatie van de opdrachtgever (aantoonbaar op basis van cv/motivatie en eventueel gesprek).

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-01-21 14:33:13

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden