Projectleider Implementatie organisatie-inrichting Landelijk Parket | Op alle locaties gelieerd aan het Landelijk Parket (Rotterdam, Amsterdam, Zwolle, ’s-Hertogenbosch, Zoetermeer en Utrecht)

Sorry, deze opdracht voor Projectleider Implementatie organisatie-inrichting Landelijk Parket is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Op alle locaties gelieerd aan het Landelijk Parket (Rotterdam, Amsterdam, Zwolle, ’s-Hertogenbosch, Zoetermeer en Utrecht)
Aanvraagnummer:
A2024-652
Startdatum:
03-06-2024
Verwachte einddatum:
03-09-2025 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
24
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
08-05-2024 12:00
Contactpersoon Quest4:
Gerard Tummers
Telefoonnummer:
0615021386
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Projectleider Implementatie organisatie-inrichting Landelijk Parket

We zijn opzoek naar de volgende kandidaat: – Projectleider

De Projectleider werkt als lid van het programmateam samen met de programmamanager aan de uitvoering van de veranderopgave aan de hand van het programmaplan en je vervult in ieder geval de volgende taken:

  • Bijdragen aan de totstandkoming van het programmaplan, met name gericht op het uitwerken van de plannen van aanpak van de deelprojecten binnen het programma; 
  • Het leiden van deelprojecten (aantal te bepalen aan de hand van het programmaplan) die zien op de doorvertaling van het voorstel voor de organisatie-inrichting naar de praktijk.
  • Bijdragen aan het implementeren van de veranderkundige aanpak tijdens de uitvoering van de verschillende deelprojecten 
  • Zorgdragen dat draagvlak gecreëerd wordt en dat de medewerkers van het LP op een goede manier meegenomen worden in de veranderopgave;
  • Het ontwikkelen van strategieën om de organisatieveranderingen tot een succes te maken.

Competenties/ervaring:

  • Ervaring met het leiden van veranderprojecten;
  • Uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden; 
  • Een systematische en geordende manier van werken; 
  • Kennis van het OM en in het bijzonder ervaring met veranderopgaven bij het Landelijk Parket; 
  • Resultaatgericht, doortastend en flexibel;

Het Landelijk Parket heeft eind vorig een Advies over de organisatie-inrichting ontvangen. In de eerste week van april 2024 is het definitieve Adviesrapport hiervoor opgeleverd. Belangrijke onderdelen van dit advies zijn, een voorstel voor: 

  • Een passende organisatiestructuur;
    • Teams met een toekomstbestendige span of care; 
    • Teams (logisch) passend bij de strategische focus en (landelijke) expertises van de organisatie;
    • Taak- en rolduidelijkheid in alle lagen van de organisatie, met bijbehorende (leiderschap)profielen en competenties
  •  Huisvesting passend bij de één LP gedachte en aansluitend bij de veiligheidsbehoefte van het LP; 
  • Toekomstbestendige bedrijfsvoering, aansluitend op de veiligheidsvraagstukken en het unieke karakter van het LP.

Belangrijke randvoorwaarden voor het advies zijn:

  • Een voorstel op welke wijze de organisatie het beste meegenomen kan worden en leidt tot zorgvuldige afstemming met de zeggenschap en medezeggenschap. 
  • Een voorstel dat past bij een goede samenwerking met de belangrijkste ketenpartners van het LP, te weten de LE en de concentratierechtbanken. •
  • Een voorstel dat past bij een cultuur die de OM waarden onderschrijft, zoals ondernemerschap, samenwerken, vakmanschap en waarbij het geven van een feedback een belangrijke rol speelt.

Het advies is inmiddels omarmd door de parketleiding en op basis van het advies zijn een aantal voorgenomen besluiten genomen. Deze zijn inmiddels gedeeld met de hele organisatie en ter advies voorgelegd aan de OR.

Onderdeel van het rapport is tevens het implementatieplan van het advies. Vanuit het Landelijk Parket is de wens om deze implementatiefase te starten vanaf juni 2024 (na de adviesfase van de OR) en door inhuur te laten begeleiden. Voor wat het begeleidingstraject kan bijvoorbeeld worden gedacht aan het managen van het programma, creëren van draagvlak bij alle medewerkers van Opdrachtgever, het leiden van verschillende deelprojecten die bijdragen aan de implementatie van de verandering binnen het Landelijk Parket/ de teams in samenspraak met de medewerkers door het geven van workshops, communicatie etc.

Eisen en wensen voor de functie Projectleider Implementatie organisatie-inrichting Landelijk Parket

Harde eisen:

  • De Kandidaat heeft minimaal WO werk- en denkniveau;
  • De Kandidaat projectleider heeft minimaal 5 jaar ervaring met het leiden van projecten die zien op veranderopgaven;
  • De kandidaat projectleider heeft ervaring met veranderprojecten bij het Landelijk Parket van het OM;

Wensen:

  • De kandidaat projectleider heeft in de afgelopen 3 jaar een veranderproject bij het Landelijk Parket van het OM uitgevoerd;
  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met het leiden van projecten die zien op veranderopgaven.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Gerard Tummers bereikbaar op het nummer: 0615021386. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2024-04-25 14:44:20

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden