Projectleider IGG | Den Haag

Sorry, deze opdracht voor Projectleider IGG is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2023-1239
Startdatum:
11-09-2023
Verwachte einddatum:
10-09-2024 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
07-09-2023 10:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Projectleider IGG

Wij zijn namens Rijksvastgoedbedrijf op zoek naar een Projectleider IGG op basis van 36 uur per week.

Het RVB geeft vastgoed in gebruik en factureert daarvoor een gebruiksvergoeding. De facturatie van deze gebruiksvergoeding vindt plaats vanuit het deelproces interne ingebruikgeving , wat onderdeel is van het procesdomein Ingebruikgeven Vastgoed (IGG). Met deze inkomsten wordt het vastgoed van het RVB in stand gehouden en dragen de uitkomsten van het deelproces interne IGG voor een grote mate bij aan het totale resultaat van het RVB. De afspraken en kaders voor het ingebruikgeven van vastgoed en het doorbelasten van de gebruiksvergoeding liggen vastgelegd in de huisvestingstelsels.

De basis van de facturatie van de gebruiksvergoeding is het bruto vloeroppervlak van gebouwen wat in gebruik gegeven kan worden. De bouwwerken zijn vastgelegd in de Centrale Vastgoedregistratie (CRV). Het ingebruikgegeven bruto vloeroppervlak wordt, als percentage van het bruto vloeroppervlak van het gebouw, vastgelegd in Oracle Property Manager. De gegevens van de bouwwerken en het toegewezen bruto vloeroppervlak zijn gekoppeld aan ingebruikgevings – contracten. Vloeroppervlaktes worden vastgelegd in zowel Oracle Property Manager als in de leidende administratie voor vloeroppervlaktes binnen de Centrale Vastgoedregistratie. Hierdoor kunnen verschillen optreden, mede door het ontbreken randvoorwaarden en definities die het in gebruik gegeven bruto vloeroppervlak bepalen.

De behoefte om de gewenste verbeteringen binnen het procesdomein IGG, en specifiek voor de facturatie van de gebruiksvergoeding, door te voeren bestaat al langer. Gezien de afronding van de harmonisatie van de applicaties en processen als gevolg van de fusie tot het Rijksvastgoedbedrijf en de beschikbaarheid van relevante tools vanuit het procesdomein Beheren vastgoedinformatie, maakt dit het nu mogelijk om het proces voor facturatie van de gebruiksvergoeding verder te automatiseren, waardoor de uitkomsten van dit proces transparanter worden en het proces zelf minder kwetsbaar is.

Het doel van het project is tweeledig:

  1. Een verbetering van het proces ‘interne ingebruikgeving’ (interne IGG) wat moet leiden tot een geautomatiseerd facturatieproces van de gebruiksvergoeding. Het proces wordt hierdoor minder foutgevoelig en is minder afhankelijk van de kennis van een beperkt aantal vastgoedadministrateurs. Van begin tot eindproduct zijn wij hierin transparant.

  2. Het eindproduct van interne IGG, de factuur voor de gebruiksvergoeding, moet herkenbaar en transparant zijn ten aanzien van het gebruiksoppervlak.

Als technische projectleider stel je als eerste de PID voor dit project op, in overleg met de gebruikers en stakeholders binnen het RVB. Daarbij moet een goed afweging gemaakt worden tussen haalbaarheid, kosten en inpassing in het proces. De oplossingsrichting moet passen binnen de huidige infrastructuur en applicatie landschap van het RVB.

In nauwe samenwerking met de eindgebruiker en Business Informatie Adviseur zal de juiste oplossingsrichting bepaald moeten worden. De oplossingsrichting zal grotendeel binnen Oracle Property Manager liggen. Kennis van deze applicatie is daarvoor benodigd. Verder is hierbij belangrijk dat tijdens deze ontwikkeling het huidige proces gewoon doorgang blijft vinden.

Als technisch projectleider heb je voldoende technische achtergrond van de omgeving waarin de projectresultaten moeten landen. Je kunt als gesprekspartner/-leider sparren in de afstemmingen met ICT leveranciers (in en extern) en de applicatiebeheerders die een groot aandeel in de realisatie van het project hebben.

Onderliggende taken:

  • Het conform de Prince2 methodiek opstarten, inrichten en uitvoeren van het project

  • Op basis van de projectbrief opstellen van een PID

  • Bepalen ontwikkel aanpak (agile/scrum, waterval, combi)

  • Verzorgen van periodieke rapportage over voortgang en faseovergangen aan de stuurgroep

  • Rapporten van excepties en de impact daarvan op het project aan de stuurgroep

  • Afstemmen met ICT leveranciers over technische oplossingen en (on)mogelijkheden binnen de standaarden en architectuur van RVB.

    Bij elke faseovergang conform Prince2 dient budget te worden vrijgegeven voor de volgende fase.

Binnen het RVB vormt informatievoorziening een belangrijk onderdeel van de organisatie. De bedrijfsprocesarchitectuur en de daarbij behorende integrale informatievoorziening vormt het zenuwstelsel voor een slagvaardig, efficiënt en innoverend Rijksvastgoedbedrijf. Met de I-functie zet het Rijksvastgoedbedrijf (RVB) in op groei, optimalisatie en innovatie door gebruik van nieuwe technieken, vaardigheden en werkwijzen. De I-functie bestaat uit de afdelingen CIO-office en Informatievoorziening (IV) met beide een afdelingshoofd. Het afdelingshoofd van de CIO-Office is tevens de CIO van het RVB.

Eisen en wensen voor de functie Projectleider IGG

Harde eisen:

  • Kandidaat beschikt over minimaal WO werk-, en denkniveau en bij voorkeur over een afgerond diploma
  • Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar ICT kennis en ervaring met Prince2 projectmethodiek
  • Kandidaat beschikt over kennis van en ervaring met de werking van Oracle EBS, Oracle Property Manager en Oracle Site Management.

Wensen:

  • Mate waarin de kandidaat ervaring heeft als (minimaal 2 jaar) technisch projectleider bij overheidsorganisaties waarbij datamanagement een belangrijk onderdeel is
  • Mate waarin de kandidaat kennis van en ervaring heeft met applicatieketens en -koppelvlakken
  • Mate waarin de kandidaat aantoonbaar ervaring heeft met het uitvoeren van ICT Lifecycle Management projecten
  • Mate waarin de kandidaat kennis van en ervaring heeft met Agile Scrum

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2023-09-05 10:26:59

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden