Projectleider Identity en Access Management | Den Haag
Sorry, deze opdracht voor Projectleider Identity en Access Management is niet meer beschikbaar.
Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.
En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.
- Werkniveau:
- Senior
- Standplaats:
-
Den Haag
- Aanvraagnummer:
- A2023-609
- Startdatum:
- 15-05-2023
- Verwachte einddatum:
- 24-11-2023 met optie tot verlenging
- Aantal uur per week:
- 36
- Indicatie uurtarief:
n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 28-04-2023 11:00
- Contactpersoon Quest4:
- Marco Buitenhuis
- Telefoonnummer:
- 06-29602668
- Opdrachtgever:
- Quest4
Functieomschrijving Projectleider Identity en Access Management
Wij zijn voor het Kerndepartement onderdeel van het Ministerie van Economische Zaken op zoek naar een Projectleider Identity en Access Management op basis van 36 uur per week.
Technisch dienstverlener DICTU werkt aan een nieuwe OTAP-omgeving voor de IBIS suite. Het platform van de huidige omgeving is verouderd en binnenkort out-of-support. Er wordt een nieuwe OTAP-omgeving opgebouwd. We grijpen dit moment aan om op de nieuwe omgeving een nieuwe IBIS-release te installeren. Gevolg is dat er grondig getest moet worden in samenspraak met DICTU. Voor de coördinatie/planvorming/aansturing hebben we behoefte aan een projectleider die alles in goede banen kan leiden.
Van de projectleider wordt het volgende verwacht:
- Opstellen overkoepelend implementatieplan; hierbij kan gebruik gemaakt worden van de bestaande implementatieplannen voor de vervanging van de OTAP-straat en vorige IBIS-release;
- Opstellen van een gezamenlijk testplan;
- Coördinatie van alle testactiviteiten met alle stakeholders (Functioneel en technisch beheerders, eindgebruikers);
- Zorgdragen voor een soepele overgang, zonder verstoring van de business processen;
- Maandelijkse rapportage over de voortgang van het project.
Achtergrond Opdracht:
Binnen het IAM-domein vindt het centrale beheer van identiteiten plaats. Onder geldende wetgeving worden deelverzamelingen uitgewisseld met bronnen, (inter)departementale processen en afnemers. IAM is dé authentieke bron van identiteiten in de Min EZK en Min LNV brede departementale gegevensinfrastructuur en een belangrijke schakel in de In-Door-Uitstroomprocessen van het kerndepartement en overige organisatieonderdelen van Min EZK/LNV. Het domein IAM is daarnaast functioneel verantwoordelijk voor het access management van aangesloten organisatieonderdelen. Het functioneel beheer van de Rijkspasketen is onderdeel van het domein IAM. Voor de IAM keten maken we gebruik van standaardapplicaties (IBIS, Treemanager).
Het IAM-domein wordt gekenmerkt door een groot aantal stakeholders, applicaties en processen. De werkomgeving is dynamisch en complex, mede door de centrale rol en het ketenkarakter van de gegevensstromen en daarmee samenhangende (keten)afhankelijkheden.
Binnen de afdeling Functioneel Beheer en Regie Domein Identity en Access Management zijn wij op zoek naar een Projectleider.
Organisatorische context en cultuur:
Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat staat voor een duurzaam, ondernemend Nederland. We zetten ons in voor een uitstekend ondernemersklimaat en een sterke internationale concurrentiepositie. Door de juiste randvoorwaarden te creëren en door ondernemers de ruimte te geven om te vernieuwen en te groeien. Door aandacht te hebben voor onze natuur en leefomgeving. Door samenwerking te stimuleren tussen onderzoekers en ondernemers. Zo bouwen we onze topposities in landbouw, industrie, diensten en energie verder uit en investeren we in een krachtig en duurzaam Nederland.
Ministerie van Economische Zaken, voor een duurzaam, ondernemend Nederland.
Eisen en wensen voor de functie Projectleider Identity en Access Management
Harde eisen:
- Kennis van IAM businessprocessen ( 3 jr );
- Ervaring met test coördinatie ( 2 jr );
- Ervaring met het inrichten van een OTAP-straat ( 1 jr ).
Wensen:
- Competenties: – Resultaatgerichtheid; – Overtuigingskracht; – Vasthoudendheid en lef; – Onderhandelen; – Organisatiesensitiviteit; – Samenwerken; – Stressbestendigheid;
- Academisch werk- en denkniveau, bij voorkeur informatiekunde/management;
- Ervaring met werken in applicatie- en gegevensketens; kunnen denken in deelverzamelingen;
- Inzicht in/gevoel voor belang van gegevenskwaliteit voor afnemende/gebruikende processen;
- Kennis van, en ervaring met het functioneel beheer van applicaties in een keten;
- Kennis van BISL, ASL en ITIL;
- Kennis van Rijksoverheidsorganisaties;
- Goede communicatieve en schriftelijke vaardigheden;
- Kan prioriteiten stellen, voorstellen en agenderen.
Aanvullende informatie
Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.
De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marco Buitenhuis bereikbaar op het nummer: 06-29602668. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2023-04-25 11:58:35