Projectleider Digitale Samenwerking | Den Haag/Hybride
Sorry, deze opdracht voor Projectleider Digitale Samenwerking is niet meer beschikbaar.
Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.
En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.
- Werkniveau:
- Senior
- Standplaats:
-
Den Haag/Hybride
- Aanvraagnummer:
- A2023-1247
- Startdatum:
- 25-09-2023
- Verwachte einddatum:
- 24-03-2024 met optie tot verlenging
- Aantal uur per week:
- 36
- Indicatie uurtarief:
n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 10-09-2023 10:00
- Contactpersoon Quest4:
- Remco Blommesteijn
- Telefoonnummer:
- 06-11355233
- Opdrachtgever:
- Quest4
Functieomschrijving Projectleider Digitale Samenwerking
Wij zijn voor het Ministerie van BZK (Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties) op zoek naar een Senior Projectleider Digitale Samenwerking op basis van 36 uur per week.
Als senior projectleider lever je binnen de programmadirectie Open Overheid, het spoor Informatiehuishouding (Open op Orde) en de afdeling ICTdiensten en Voorzieningen een belangrijke bijdrage aan de (technische) afspraken en oplossingen, rijksbrede voorzieningen en diensten en zorg je ervoor dat jouw collega’s binnen de rijksoverheid hun werk zo goed mogelijk kunnen uitvoeren.
In een complexe governance-structuur doe je dit door inhoudelijk sturing en richting te geven om een stabiel, betrouwbaar en veilig ICT-landschap te bewerkstelligen en te waarborgen. Je hebt een natuurlijk overwicht en je respecteert, maar biedt ook ruimte aan verschillende opvattingen en benaderingen. Dit op basis van verkregen gezag. Tevens graag je waar relevant zorg voor afstemming, samenwerking en integratie van nieuwe en aanpassing van bestaande generieke voorzieningen. Dit zodat onze rijksbrede voorzieningen binnen het ICTlandschap op elkaar aansluiten, in lijn zijn met de I-strategie Rijk, en voldoen aan de relevante kaders en wetgeving zoals de BIO en AVG. Je werkt nauw samen met collega-professionals bij de departementen, de directie CIO Rijk, taak-uitvoeringsorganisaties, Doc-Direkt, het Nationaal Archief, het RDDI.
Daarnaast werk je binnen de directie CIO Rijk ook nauw samen met de informatiemanager van de afdeling ICT-diensten en Voorzieningen – die verantwoordelijk is voor het cluster rijksbrede voorzieningen – andere medewerkers binnen de directie en de beleidsmedewerkers van zowel de directie als het programma Open op Orde die verantwoordelijk zijn voor één of meer rijksbrede voorzieningen. In je werkzaamheden onderhoud je tenslotte contacten met ICT-dienstverleners.
Ministerie van BZK (Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties) Directie DGDOO (Directoraat Generaal Digitalisering en Overheidsorganisatie) POO (Programmadirectie Open Overheid) Spoor/team IHH (Informatiehuishouding)
Project:
Het project/programma “Digitaal Samen Werken” is in twee deelprojecten onderverdeeld. Een daarvan is ‘de werkomgeving van de (nabije) toekomst’ en heeft als doel om een modernisering van de digitale werkomgeving te realiseren voor, in eerste instantie, de medewerkers van de ministeries. De eerste stap hierin is het realiseren van een werkende pilotomgeving Digitale werkomgeving.
Opdrachtomschrijving:
Jij gaat aansturing aan dit project ‘Werkomgeving van de (nabije) toekomst’ geven.
- Je analyseert de factoren van invloed op het gebied van complexe platform integratieprojecten die in analyse, voorbereiding of in realisatie zijn. Daarnaast werk je binnen strikte kaders voorbeveiliging, privacy en datamanagement en maakt daarbij gebruik van de expertise van specialisten uit het team van CIO Rijk.
- Je bent een herkenbaar en benaderbaar aanspreekpunt voor departementen, taak- /uitvoeringsorganisaties, stelselpartijen, opdrachtgevers, uiteindelijke gebruikers en de interne projectorganisatie.
- Je ziet toe op naleving en conformeren aan kaders en regelgeving van de rijksbrede voorzieningen binnen het ICT-landschap, en waar nodig verder ontwikkelen van die kaders.
- Je hebt c.q. organiseert periodieke overleggen met stuurgroep, eventueel klankbordgroep en projectteamleden. Je richt stakeholdermanagement in en neemt de stakeholders mee in de risico’s en uitdagingen.
- Je rapporteert op basis van kwalitatief goede projectinformatie aan management, de opdrachtgever en de stuurgroepen.
- Je bewaakt de beheersingsaspecten Tijd, Geld, Product, Kwaliteit en Informatie.
- Je overziet de samenhang met andere voorzieningen, en de relatie met het strategisch beleid ende doelstellingen van CIO Rijk.
- Je herkent tijdig de politieke en maatschappelijke afbreukrisico’s voor de opdrachtgever of de ambtelijke en politieke top. Daarop anticipeer je daadkrachtig en met de juiste interventies.
- Je weet op strategisch niveau samenwerkingsverbanden en coalities tot stand te brengen.
- Bij de afronding van een project organiseer je een goede overdracht aan de beheerorganisatie en evalueert de leerpunten.
- En je bent medeverantwoordelijk voor de kwaliteit van de rijksbrede voorzieningen en het borgen dat nieuw ontwikkelde rijksbrede voorzieningen in beheer genomen kunnen worden.
- Je denkt mee over oplossingsrichtingen, aangeboden scenario’s beoordelen en keuzes maken of adviseren over een bepaalde keuze.
- En je bent medeverantwoordelijk voor de kwaliteit, kwaliteitsbewaking van de rijksbrede voorzieningen en het borgen dat nieuw ontwikkelde rijksbrede voorzieningen in beheer genomen kunnen worden.
Eisen en wensen voor de functie Projectleider Digitale Samenwerking
Harde eisen:
- Kandidaat beschikt over WO werk- en denkniveau;
- Kandidaat beschikt over kennis van Prince2 practitioner (of IPMA B gecertificeerd), Agile en Scrum;
- Kandidaat heeft minimaal 10 jaar werkervaring op het gebied van voortbrengingsprocessen voor applicatieontwikkeling;
- Kandidaat heeft minimaal 5 jaar kennis en ervaring met inrichting en implementatie van een MS365 omgeving, waarbij tevens andere applicaties gekoppeld zijn t.b.v. documentcreatie, beheer, etc.
Wensen:
- Mate waarin de kandidaat kennis, overzicht en affiniteit heeft met ICTinfrastructuur landschappen;
- Mate waarin de kandidaat aantoonbare ervaring heeft met interdepartementale ICT-trajecten/projecten;
- Mate waarin kandidaat beschikt over de gevraagde competenties en vaardigheden (toetsbaar in CV, motivatie en/of mogelijk gesprek);
- Mate van ervaring en/of affiniteit met de organisatie van de opdrachtgever.
Aanvullende informatie
Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.
De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2023-09-06 13:03:37