Projectleider | Den Haag

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2022-1288
Startdatum:
09-01-2023
Verwachte einddatum:
31-12-2024 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
13-12-2022 12:00
Contactpersoon Quest4:
Martin Notmeijer
Telefoonnummer:
+31 6 29040901
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Projectleider

Wij zijn namens het Ministerie opzoek naar een Projectleider op basis van 36 uur.

In nauwe samenwerking met het gebruikersadoptie programma van onze werkplekleverancier SSC-ICT en de projectleider van de technische migratie van het DC gaat de projectleider aan de slag om de nieuwe manier van samenwerken met MS Teams bij de medewerkers van het BD te introduceren en bij te brengen “gebruikersadoptie”. Zó dat medewerkers die behoefte hebben aan samenwerken met collega’s niet alleen weten dat MS Teams beschikbaar is maar ook de handleidingen/instructies weten te vinden om met MS Teams aan de slag te gaan.

Ook fungeert de projectleider als vertegenwoordiger van JenV bij overleggen en bijeenkomsten van SSC-ICT. Daarnaast zal de projectleider het verder opzetten en aansturing van het Kernteam MS Team op zich nemen. Deze is in oprichting waarbij al een aantal vraagstukken en besluitvormingstrajecten deels zijn uitgewerkt. De taak van het Kernteam is MS Teams gerelateerde vraagstukken oppakken en deze voorbereiden ter besluitvorming.

Naast de implementatie van MsTeams wordt binnen DDWO ook gebruikersbegeleiding aangeboden op gebied van de digitale werkomgeving (online samenwerken) en hybride werken. De projectleider zal ook met die thema’s in aanraking komen en de activiteiten van beide domeinen op elkaar moeten afstemmen.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Verantwoordelijk voor de realisatie van projectdeliverables, het creëren van (rand)voorwaarden en het opstellen van een plan van aanpak voor de Gebruikersadoptie en Kernteam MS Teams;
  • Periodiek rapporteren aan opdrachtgever en/of projectleider technische migratie BD over kosten en voortgang;
  • Het deelnemen aan departementale en interdepartementale overleggen t.a.v. gebruikersadoptie MS Teams. Hierbij fungeert de projectleider als vertegenwoordiger van het BD;
  • In de rol van Adoptiemanager zorgdragen dat de gebruikers adoptie binnen het BD slaagt;
  • Coördinatie van de pilot van het BD en het aansturen van het Kernteam;
  • Aansturing van het ondersteunende programmateam vanuit DC;
  • Bevindingen en issues worden in samenspraak met functioneel beheer en de projectleider van de technische migratie opgepakt en afgehandeld.

Achtergrond:
Voor het BD gaat de Dienst binnenkort starten met de uitrol van Office365 en MS Teams. We doen dat vanuit de regierol waarbij SSC-ICT de techniek voor zijn rekening neemt. De implementatie is opgesplitst in 2 projecten enerzijds de regie op de technische migratie en anderzijds de gebruikersadoptie en Kernteam MS Teams. De regie op de technische implementatie wordt door een interne projectleider uitgevoerd. En voor de gebruikersadoptie en Kernteam zijn we nu op zoek naar een ervaren, fulltime projectleider. We zoeken een ervaringsdeskundige op het gebied van implementatietrajecten van Office 365 en MS Teams zowel “on premise” als “cloud” migraties. Het BD bestaat uit meerdere Diensten en Afdelingen.

Organisatie:
Het Dienstencentrum verzorgt de bedrijfsvoering van het bestuursdepartement (=BD) van het ministerie Justitie en Veiligheid. De afdeling Portfoliomanagement richt zich op het vormgeven en onderhouden van een passend producten- en dienstenpakket voor de klanten van het Dienstencentrum op het gebied van ICT, informatievoorziening, facilitair en huisvesting. De producten- en dienstpakketten zijn gecategoriseerd per dienst.

Eisen en wensen voor de functie Projectleider

Harde eisen:

  • De kandidaat beschikt over academisch werk- en denkniveau en heeft bij voorkeur een afgeronde opleiding in de richting van informatica of technische bedrijfskunde;
  • De kandidaat heeft meer dan 4 jaar aantoonbare ervaring met het succesvol leiden van ICT-projecten waarin de business en ICT samenkomen;
  • De kandidaat heeft ervaring met technische complexe infrastructuurprojecten;
  • De kandidaat is organisatiesensitief en handig in het maken van de verbinding met bijvoorbeeld andere afdelingen;
  • De kandidaat is creatief in het bedenken van oplossingen om zaken gedaan te krijgen;
  • De kandidaat is en blijft op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen in het IT-vakgebied.

Wensen:

  • De kandidaat is beschikbaar vanaf(25%): 9 januari = 100 punten, 1 week later = 80 punten, 2 weken later = 60 punten, 3 weken later = 40 punten, 4 weken later = 0 punten;
  • De kandidaat heeft ervaring met MS Office en MS Teams migraties en gebruikersadoptie-trajecten binnen de rijksoverheid(25%)(> 5 jaar = 100 punten, 3-5 jaar = 50 punten, 2-3 jaar = 25 punten, < 2 jaar = 0 punten);
  • De kandidaat zijn leiderschap skills zijn goed ontwikkeld, zoals plannen, organiseren en delegeren. Ook heeft de kandidaat de skills in huis om de teamleden goed te motiveren/coachen(20%)(Uitstekend = 100 punten, Goed = 80 punten, Voldoende = 60 punten, Matig = 40 punten, Onvoldoende = 0 punten);
  • De kandidaat heeft ervaring met de vertaalslag maken van technische architectuur vraagstukken naar voor de business begrijpelijke taal (20%)(Uitstekend = 100 punten, Goed = 80 punten, Voldoende = 60 punten, Matig = 40 punten, Onvoldoende = 0 punten);
  • Interview criteria: -Kandidaat is deskundig op de gevraagde expertisegebieden, heeft een duidelijke beeld van de opdracht (20%); -Kandidaat is in staat zijn kennis en ervaring snel in te zetten voor de opdracht (20%); -Kandidaat is bestuurlijk sensitief en laat blijken de diverse belangen (bestuurs- departement en JenV organisatie) te overzien en daarbinnen te kunnen acteren (20%); -Kandidaat past binnen het team (20%); -Kandidaat is: communicatief vaardig (ideeën en oplossingen kunnen overbrengen); flexibel (zelfstandig en binnen team, zowel gestructureerd als improviserend kunnen werken) en is stressbestendig (meerdere prioriteiten tegelijk aankunnen) (20%).

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op . Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Martin Notmeijer bereikbaar op het nummer: +31 6 29040901. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-12-07 08:28:00

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden