Medior Projectleider | Den Haag
Functie omschrijving
Profiel Projectmanager
Project Verhuizing BZ Rijnstraat 8 ICT
Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft in 2017 een nieuw pand betreden. Vanaf 17 juli 2017 is (in fases) het nieuwe Rijkskantoor aan de Rijnstraat 8 in gebruik genomen. De Rijnstraat sluit goed aan bij hoe we in de toekomst willen werken. Het is een mooi gebouw, modern ingericht, transparant en verbindend. Het biedt allerlei voorzieningen en faciliteiten om flexibel te kunnen werken. Dat past bij de ambitie om BZ te ontwikkelen tot een flexibele netwerkorganisatie met professionals die toonaangevende diplomatie bedrijven.
Naast Buitenlandse Zaken zijn ook het ministerie van Infrastructuur en Milieu (IenM), ‘De kleine keten’ IND, COA en DT&V in het nieuwe rijkskantoor gevestigd. In 2011 heeft de ministerraad besloten dat de rijksoverheid omgevormd wordt naar een compacte rijksdienst. Dat moet leiden tot bezuinigingen, maar ook tot een slagvaardiger, klantgerichter manier van werken. Die compacte rijksdienst brengt ook een verandering in de huisvesting met zich mee. De ministeries worden geconcentreerd in het centrum van Den Haag en gaan meer voorzieningen delen.
Voor de afronding van de verhuizing van de ICT specials we per direct op zoek naar een gemotiveerde projectmanager voor de periode van september 2017 t/m november 2017 (met optie tot verlenging).
Omschrijving functie
Je bent een senior projectmanager met uitstekende communicatieve vaardigheden en leidinggevende capaciteiten. Met een proactieve, klantgerichte houding behaal je snel resultaat. Je bent mensgericht en geeft je collega’s het vertrouwen om zaken voor elkaar te krijgen. Je bent de spil tussen de ICT de leveranciers en de business, waarbij je de collega’s van het SSC-ICT aan stuurt.
De volgende taken en resultaatgebieden worden onderkend:
– Implementatie en testen van het CMS;
– Inrichten, verhuizen en testen van Legalisatiebalie;
– Verder inrichting van het 24/7 Consulair Contact Center, het Crisiscenter en de omgevingen voor het Crisis Telefoon Team;
– Implementatie van de specifieke AV middelen en printers;
– Documenteren van alle ICT specials en overdracht aan de lijnorganisatie.
Functie eisen
– Minimaal HBO/WO niveau;
– Prince2 practitioner en/of IPMA C gecertificeerd;
– Minimaal 10 jaar aantoonbare ervaring binnen de rijksdienst;
– 5-10 jaar aantoonbare ervaring met het leiden van vergelijkbare ICT programma’s en projecten;
– Aantoonbare ervaring met gebouw gebonden ICT en projecten rond rijksverzamelpanden;
– Aantoonbare ervaring in het aansturen van multidisciplinaire teams;
– Aantoonbare ervaring in het aansturen van leveranciers;
– Aantoonbare ervaring met informatiebeveiliging;
– Aantoonbare ervaring met het opstellen van integrale planning en deze bewaken;
– Je hebt een hands-on mentaliteit en kan daarnaast goed kan structureren en documenteren;
– Aantoonbare ervaring en/of affiniteit met de ontwikkeling, vernieuwing of uitrol van werkplekomgevingen;
– Veel gevoel voor onderlinge samenwerking (ook buiten de eigen kaders);
– Je bent per direct beschikbaar.
OVERIGE EISEN EN WENSEN:
– Je kunt goed agile projectmanagement met Prince2 combineren;
– Je bent een zelfstarter;
– Je bent stressbestendig en kun goed onder hoge druk presteren;
– Je bent een teamspeler;
– Je hebt sterke contactuele eigenschappen;
– Je hebt ruime ervaring met communiceren op zowel strategisch, tactisch als operationeel niveau;
– Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
– Je moet een geldige VOG kunnen overleggen;
– Ondertekenen van een Geheimhouding verklaring behoort tot de aanstellingsprocedure;
– Woonplaats op reële afstand van de regio Den haag.
Competenties die de projectmanager nodig zal hebben voor het succesvol vervullen van de functie zijn:
– Politiek- bestuurlijke sensitiviteit
– Aansturen van mensen en resultaten
– Stressbestendig
– Goed kunnen omgaan met organisatie sensitiviteit
– Flexibel en wendbaar
– Motiveren
– Resultaatgericht
Extra informatie
- Standplaats
-
Den Haag
- Aanvraagnummer
- 1160
- Startdatum:
- 2017-09-09
- Verwachte einddatum
- 2017-11-30
- Aantal uur per week:
- 40
- Uurtarief
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 2017-09-06
- Contactpersoon Quest4:
- Wendy van Ooijen
Aanvullende informatie
CV in het Nederlands
Indien kandidaten worden uitgenodigd voor een intakegesprek, dan zal dat plaatsvinden op:
13 september 2017 tussen 10:00 uur en 13:00 uur
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06-29985899. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het onderstaand aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2017-09-06 09:49:31