Projectleider Beheer IV | Den Haag

Sorry, deze opdracht voor Projectleider Beheer IV is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2023-487
Startdatum:
01-05-2023
Verwachte einddatum:
31-12-2023
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
13-04-2023 10:00
Contactpersoon Quest4:
Martin Notmeijer
Telefoonnummer:
+31 6 29040901
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Projectleider Beheer IV

Wij zijn namens het Ministerie van Justitie & Veiligheid op zoek naar een Projectleider Beheer IV op basis van 36 uur.

Taak
Is verantwoordelijk voor het inrichten van beheerketenprocessen is samenspel met de leverancier en de JenV-organisaties. Draagt zorg voor dat bedrijfsvoeringsaspecten en besluitvorming rondom security aspecten juist zijn ingebed. Werkt iservice management en bedrijfsvoeringsprocessen uit. Borgt dat deze kennis tijdig aanwezig is bij het deelproject opleidingen en trainingen om te verwerken in werkinstructies.

Bevoegdheden
Heeft toegang tot de leverancier en het gehele project voor de inrichting van beheerketen processen. Stemt de uitwerkingen af met de verantwoordelijke Domeinhouder voor in beheernamevan JuBIT3. Benaderd kennisdragers in de J&V organisatie die helpen bij het vormgeven van de nieuwe beheerprocessen en het vastleggen daarvan. Rapporteert over de voortgang van de werkzaamheden aan de hand van de overall integrale planning en mijlpalen aan het Tactisch Project Overleg. Signaleert tijdig knelpunten en risico’s die in de rapportage worden geadresseerd.

Achtergrond:
Het Ministerie van Justitie en Veiligheid is verantwoordelijk voor het nader specifiëren (functionele en technische eisen) en het (laten) implementeren van de beveiligingsinfrastructuur JuBIT3 (Justitie Beveiligde InternetToegang). JuBIT3 is een gemeenschappelijke digitale dienst en wordt gebruikt door meerdere JenV- organisaties. JuBIT3 is begin dit jaar gegund aan een marktpartij. Het is aan het Ministerie van Justitie en Veiligheid nu om binnen de kaders van de gecontracteerde dienst JuBIT3 te implementeren en te migreren van JuBIT2 naar JuBIT3. De afdeling DI&I/RPP is regievoerder van dit proces. De verwachting is dat het project zal doorlopen in 2024. Dit wordt nu verder onderzocht.

Organisatie:
De directie Informatisering & Inkoop (DI&I) is verantwoordelijk voor de JenV-brede ICT-infrastructuur door het inrichten en beheren van centrale voorzieningen en adviseert, faciliteert en ondersteunt de ambtelijke top, de DG-en en op verzoek van deze de JenV-onderdelen over (beleidsmatige) vraagstukken op het gebied van informatievoorziening en de beheersing van grote ICT-projecten. Strategisch leveranciers management is ingericht voor Microsoft (ook voor het Rijk) en Oracle en de directie heeft de bedrijfsjuridische functie voor JenV in huis. Daarnaast formuleert DI&I JenV-brede kaders en adviezen om als ministerie rechtmatig, efficiënt en duurzaam te kunnen inkopen en aan te sluiten op Europese en Rijksbrede ontwikkelingen zowel voor IV als voor inkoop.

De Afdeling Regie Programma’s en Projecten staat aan de lat om het portfolio van gemeenschappelijke digitale diensten binnen JenV te beheren, door te ontwikkelen en waar mogelijk uit te breiden. Binnen JenV zijn wij de opdrachtgever voor gemeenschappelijke digitale diensten. Zo zijn er zonder ons netwerk geen veilige internetverbindingen beschikbaar en is er zonder ons documentmanagementsysteem geen efficiënte goedkeuring van alle documenten mogelijk. Kortom, wij maken het (mede)mogelijk dat JenV collega’s op dagelijkse basis hun werk goed kunnen uitvoeren. Samen zorgen wij ervoor dat de gemeenschappelijke digitale diensten kwalitatief gezien op peil blijven en dit tegen acceptabele kosten. Dit doen we door het uitvoeren van projecten en programma’s, het onderhouden van de relaties met onze leveranciers en afnemers en het voeren van portfoliomanagement en lifecycle management. Dit alles doen we met een solide begroting die we jaarlijks laten vaststellen door onze afnemers. Het portfolio aangaande onze gemeenschappelijke digitale diensten is verdeeld in zeven domeinen, waaronder documentdiensten, datacenterdiensten en toegangsdiensten. De voorzieningen in deze domeinen worden bestuurd door domeinmanagers. Het geheel wordt gecoördineerd door twee strategisch opdrachtgevers.

Eisen en wensen voor de functie Projectleider Beheer IV

Harde eisen:

  • De kandidaat heeft minimaal een afgeronde opleiding van minimaal HBO niveau;
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring als projectleider. Dit dient duidelijk en concreet omschreven te zijn in het CV;
  • De kandidaat heeft kennis van en ervaring met IT Service Management processen conform best-practices en algemene standaarden vanuit bijvoorbeeld ITIL en BiSL. Dit dient duidelijk omschreven te zijn in het CV;
  • De kandidaat heeft conceptuele kennis van IV, zoals Cloud, Data, Privacy, Informatiebeveiliging. Dit dient duidelijk omschreven te zijn in het CV;
  • De kandidaat heeft conceptuele kennis van beheerketenprocessen en Service Management-processen. Dit dient duidelijk omschreven te zijn in het CV;
  • De kandidaat heeft ervaring met het organiseren van bijeenkomstenen workshops, zoals klankbordsessies, webinars (pre), seminars (pre). Dit dient duidelijk omschreven te zijn in het CV.

Wensen:

  • Kandidaat is na gunning beschikbaar binnen: (10%)(Per direct 2023 = 100 pt, Per 8 mei 2023 = 50 pt, Per 15 mei 2023 = 25 pt, Later dan 15 mei = 1 pt pt);
  • Beschikt u over kennis en ervaring t.a.v: Prince2; -IT Service managementprocessen (ITIL/BISL); -Baseline Informatiebeveiliging Overheid (BIO); -IT Service managementprocessen (15%)(Met geen van deze = 1 pt, Met 1 van deze = 25 pt, Met 2 van deze = 50 pt, Met 3 van deze = 75 pt, Met alle 4 = 100 pt);
  • Hoeveel jaar ervaring heeft u met het inrichten van IT Service Management als ketenproces binnen de Rijksoverheid, met een externe IT-leverancier. (15%)(Geen ervaring = 1 pt, 2 jaar ervaring = 25 pt, 3 jaar ervaring= 50 pt, 4 jaar of meer = 100 pt);
  • Heeft u kennis en ervaring t.a.v: -Projectplannen; -het vastleggen van Service Management processen; -Inrichten van rapportages in een keten met enerzijds een leverancier en anderzijds meerdere afnemers; -Bewaking rapportages en aansturen leveranciers (15%)(Met geen van deze = 1 pt, Met 1 van deze = 25 pt, Met 2 van deze = 50 pt, Met 3 van deze = 75 pt, Met alle 4 = 100 pt);
  • Heeft u kennis en ervaring t.a.v: -Inrichten Service management processen met meerdere organisaties; -Aansturen/coördineren van externe leranciers; -Het schrijven of input leveren voor PDC/DNO/DAP; -Het begeleiden/ uitvoeren van de inrichting van de ketenbeheerprocessen als (deel-)projectleider; -Het begeleiden van het organisaties bij het inrichten van hun eigen beheerprocessen (15%)(Met 4 -5 = 100 pt, Met 3 = 75 pt, Met 2 = 50 pt, Met 1 = 20 pt, Geen = 1 pt);
  • Totale ervaring binnen Rijksoverheid organisaties. Aantal opdrachten uitgevoerd: (15%)(3 opdrachten of >= 100 pt, 2 opdrachten = 50 pt, 1 opdracht = 20 pt, Geen ervaring = 1 pt).

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op 19 april. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Martin Notmeijer bereikbaar op het nummer: +31 6 29040901. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2023-04-07 07:55:18

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden