Projectleider ABDNext | Den Haag
Sorry, deze opdracht voor Projectleider ABDNext is niet meer beschikbaar.
Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.
En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.
- Werkniveau:
- Senior
- Standplaats:
-
Den Haag
- Aanvraagnummer:
- A2023-1511
- Startdatum:
- 19-11-2023
- Verwachte einddatum:
- 30-04-2024 met optie tot verlenging
- Aantal uur per week:
- 36
- Indicatie uurtarief:
n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 09-11-2023 10:00
- Contactpersoon Quest4:
- Remco Blommesteijn
- Telefoonnummer:
- 06-11355233
- Opdrachtgever:
- Quest4
Functieomschrijving Projectleider ABDNext
Wij zijn namens het Ministerie van Binnenlandse Zaken op zoek naar een Projectleider ABDNext op basis van 36 uur.
Context opdrachtgever:
Opdrachtgever van de werkzaamheden is Ministerie van BZK – Directoraat-Generaal Algemene Bestuursdienst (DGABD)
Het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) waarborgt de kernwaarden van de democratie. BZK staat voor een goed en slagvaardig openbaar bestuur en een overheid waar burgers op kunnen vertrouwen. Zo draagt BZK eraan bij dat burgers kunnen wonen in betaalbare, veilige en energiezuinige woningen, in buurten waar iedereen meetelt en meedoet en het prettig leven is. Daarnaast werkt BZK aan een kleinere en efficiëntere overheid, zodat met een minimum aan middelen het maximale voor burgers en bedrijven wordt bereikt.
‘Samen leven en wonen, in een democratische rechtsstaat, met een slagvaardig bestuur. BZK, duidelijk voor mensen.’
Anders kijken. Meer zien. Een divers en inclusief BZK. Wij geloven dat medewerkers het beste tot hun recht komen in een inclusieve werkomgeving waar respect, samenwerking en aandacht voor individuele kwaliteiten en ontwikkelmogelijkheden voorop staan. Wij willen dat iedereen bij BZK zich welkom en gewaardeerd voelt, ongeacht zijn of haar achtergrond. Verschillen worden gewaardeerd en zelfs gezocht om voor het werk te benutten.
DG Algemene Bestuursdienst
DG Algemene Bestuursdienst (DGABD) is het management development-bureau voor (top)managers binnen de Rijksoverheid. Het DGABD werkt aan een overheid die haar (maatschappelijke) taken steeds beter uitvoert. Daarvoor faciliteren we de werving en selectie en ondersteunen we bij het ontwikkelen van (top)functionarissen die ook op de lange termijn voor de Rijksoverheid inzetbaar zijn.
Meer dan ooit wordt op dit moment van managers bij het Rijk verwacht dat ze flexibel zijn en snel en goed inspelen op de veranderende opgaven waar de overheid voor staat. Tegelijkertijd ligt het handelen van de overheid steeds vaker onder een vergrootglas. Er is veel aandacht voor de verbetering van de kwaliteit van de rijksoverheid. Daarvoor is ook de kwaliteit van (top)managers van essentieel belang. Door deze ontwikkelingen is de noodzaak van management development voor de top van de Rijksdienst de laatste jaren toegenomen.
Om deze opgave te realiseren staat DGABD midden in de Rijksoverheid en is nauw verbonden met de ontwikkelingen binnen het Rijk. Dit betekent dat zaken zoals een regeerakkoord niet alleen van invloed zijn op onze klanten, maar ook op onze eigen organisatie. Actueel zijn doelstellingen als een gezonde mobiliteit, diversiteit en externe oriëntatie. Daarnaast werken we continu aan onze professionaliteit in relatie tot de eisen die aan ons worden gesteld.
Een belangrijke doelstelling voor onze organisatie is het vergroten van de transparantie en actief verantwoording afleggen over wat we doen, zowel binnen de overheid als naar de buitenwereld.
Afdeling Beleid, Innovatie, Informatievoorziening en Communicatie
De afdeling Beleid, Innovatie, Informatievoorziening en Communicatie (BIC) is een afdeling binnen DGABD en bestaat uit ongeveer 12 fte. De afdeling kent een divers palet aan taken, uiteenlopend van uitvoeringsbeleid en de strategische communicatiefunctie tot het inrichten van de informatievoorziening en het initiëren van innovatie van ons vakgebied en onze werkwijzen.
Meer informatie over DG Algemene Bestuursdienst kunt u hier vinden.
Project
Binnen de afdeling BIC is het project ABD Next actief. Het kernteam bestaat uit 10 personen, die dagelijks samen aan het werk zijn om de huidige HRM-systeem te voorzien van een optimale vervanger. Dit doen zij eveneens met de collega’s van O&P Rijk. Daar bevinden zich de teams die dienstverlening organiseren én leveren op het gebied van implementatie, beheer en exploitatie van de vervangende systemen.
Opdrachtomschrijving
DGABD is voornemens zijn huidige HR-systeem te vervangen door twee SaaS-oplossingen. Eén van deze oplossingen is momenteel al in gebruik binnen de Rijksoverheid, de ander is aanbesteed en behelst een SaaS oplossing die aansluit bij de eerste. Omdat beide projecten als een geïntegreerde dienst bij DGABD moeten gaan werken zoeken we een projectleider die vanuit de business van DGABD in samenwerking met onze leveranciers er voor kan zorgen dat de beide SaaS oplossingen succesvol worden geïmplementeerd.
Kennis, ervaring en vaardigheden (profiel)
De projectleider heeft oog voor onze processen en weet deze samen met een team met o.a. een architect, business en data analisten, functioneel beheer en een tester goed te vertalen naar een scherpe behoeftestelling richting onze leveranciers.
De projectleider heeft vooral oog voor onze (interne) samenwerking en kan de techniek goed vertalen en uitleggen aan onze interne klanten.
De projectleider heeft aantoonbare ervaring met complexe implementatietrajecten waarin de samenwerking met (rijks)leveranciers aantoonbaar succesvol is afgerond. De projectleider heeft aantoonbare affiniteit met de Rijksdienst en haar bedrijfsvoering processen. Ervaring met SAP is een pré.
Competenties
Overtuigend, sensitief, flexibel, analytisch, coachend, proactief.
Eisen en wensen voor de functie Projectleider ABDNext
Harde eisen:
- Kandidaat beschikt over WO werk- en denkniveau;
- Kandidaat beschikt over kennis van en ervaring met (complexe) IT migratie- en implementatietrajecten;
- Kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring als ICT/IV projectleider;
- Alleen kandidaten die in loondienst zijn komen in aanmerking voor deze opdracht. Ben jij ZZP’er informeer dan naar onze mogelijkheden.
Wensen:
- Mate waarin de kandidaat aantoonbare ervaring heeft met het migreren van maatwerk- naar SaaS/cloudoplossingen;
- Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met IT-projecten bij (semi)overheidsorganisaties;
- Mate waarin de kandidaat aantoonbare ervaring heeft met complexe IT migratie- en implementatietrajecten;
- Mate waarin kandidaat beschikt over de gevraagde competenties en vaardigheden (toetsbaar in CV, motivatie en/of mogelijk gesprek);
- Mate van ervaring en/of affiniteit met de organisatie van de opdrachtgever.
Aanvullende informatie
Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.
De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2023-11-08 10:54:16