Projectleider – A0514231 | Gouda

Sorry, deze opdracht voor Projectleider – A0514231 is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Gouda
Aanvraagnummer:
A2024-829
Startdatum:
01-08-2024
Verwachte einddatum:
30-07-2025 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
22-05-2024 12:00
Contactpersoon Quest4:
Fulko van der Meulen
Telefoonnummer:
06-53719004
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Projectleider – A0514231

Opdrachtomschrijving
Leiding geven aan het project Opzet kwaliteitssysteem penitentiaire dossiers. Dit project loopt sinds 3 jaar en dient dit jaar te worden afgerond.
Taken van de projectleider omvatten:

  • Het herijken van het huidige projectplan op basis van de huidige opdracht met als doel het project dit jaar af te ronden;
  • Aansturen van het projectteam bestaande uit 5 parttime FTE’s;
  • Communicatie met en rapportage aan opdrachtgever en stuurgroep;
  • Communicatie met verschillende PI’s inzake het project.

Achtergrond
DJI streeft ernaar om de kwaliteit van de informatievoorziening te optimaliseren. Dit is ook van toepassing op de penitentiaire dossiers. Dit project heeft tot doel een systematiek te ontwikkelen waarmee de kwaliteit van de dossiers meetbaar te maken en op basis hiervan verbeteringen te initiëren.
Concreet dient het project het volgende op te leveren:

  • Kwaliteitssystematiek;
  • Kwaliteitsnorm;
  • Inzicht bieden in de huidige kwaliteit;
  • Adviseren hoe de kwaliteit te verbeteren.

Organisatie
De Directie Informatievoorziening (DI) bestaat uit de volgende onderdelen:
1. CIO-Office: De CIO-office is verantwoordelijk voor het stellen van kaders en de sturing hierop om ervoor te zorgen dat de informatievoorziening van de DJI kwalitatief hoogwaardig en toekomstbestendig is en blijft. Daarnaast heeft het een adviesfunctie ten aanzien van opdrachtgevers en de ambtelijke en politieke top.
2. Informatiemanagement en Architectuur (IMA): De afdeling Informatiemanagement en Architectuur vertaalt de (functionele) vraag vanuit de DJI-organisatie naar efficiënte en effectieve IV-ondersteuning, initieert daartoe nieuwe projecten inclusief de voorbereiding van de besluitvorming in de Iboard en stelt domeinarchitecturen op in samenspraak met stakeholders en informatiemanagers.
3. Functioneel Beheer en Dienstenmanagement (FBD): De afdeling Functioneel Beheer is verantwoordelijk voor het beheer van de informatievoorziening van DJI met focus op de gebruikersorganisatie. De afdeling Dienstenmanagement definieert en onderhoudt het ICT-dienstenportfolio t.b.v. DJI door o.a. actief contractmanagement en leveranciersmanagement.
4. Project Management en Implementatie (PMI): De afdeling Project Management en Implementatie is verantwoordelijk voor de beheersing én het projectmatig realiseren van wijzigingen en nieuwe oplossingen in de informatievoorziening conform standaard methodieken.

Eisen en wensen voor de functie Projectleider – A0514231

Harde-eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO-opleiding;
  • De aangeboden kandidaat beschikt over het certificaat PRINCE2 en/of IPMA en/of PMI;
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal vijf jaar aantoonbare werkervaring bij de (semi)overheid.

Wensen

  • Kennis van en bewezen praktijkervaring met het coördineren van businessanalyse activiteiten en requirements management.
  • Kennis van en bewezen praktijkervaring met het toepassen van verschillende analyse methodes en technieken;
  • Kennis van en bewezen praktijkervaring met het adviseren van het projectmanagement op het gebied van aanpak en inhoud;
  • Kennis van en ervaring met het justitiedomein in het algemeen, DJI in het bijzonder;
  • Ervaring met het aansturen van externe leveranciers in het berichtenverkeer en de samenwerking met zorgaanbieders daarin;
  • Kennis van en ervaring met het zorgdomein in het algemeen, electronisch berichtenverkeer in de forensische zorg in het bijzonder.

Competenties

  • Enthousiasmerend + zorgen voor draagvlak;
  • Resultaat- en doelgericht;
  • Communicatief sterk;
  • Gericht op permanente verandering en verbetering;
  • Knopen durven doorhakken / besluiten durven nemen;
  • Kennis en ervaring m.b.t projectmanagement;
  • Kennis en ervaring m.b.t. informatiehuishouding is een pré;
  • Kennis en ervaring m.b.t. justitiële omgeving is een pré;
  • Kennis en ervaring m.b.t. kwaliteitssystematiek.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 4 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Extra standplaats: Den Haag, Indien overleggen daar plaatsvinden.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Fulko van der Meulen bereikbaar op het nummer: 06-53719004. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2024-05-16 08:50:35

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden