Projectcoördinator – PMO | Amsterdam
Functie omschrijving
Rail Services is verantwoordelijk voor de instandhouding van de rail infrastructuur in Amsterdam. Dit houdt onder meer de uitvoering van de volgende hoofdprocessen in: het maken en bewaken van meerjaren onderhoud- en vervangingsplannen, het uitvoeren van gepland en correctief onderhoud aan infrastructuur zijnde baan, energievoorziening, systemen en stations, het verhelpen van storingen en ondersteunen bij calamiteiten en projecten. Voor het programma Regie en Readiness NZL is GVB op zoek naar een Projectcoördinator – PMO’er.
Ter ondersteuning van het programma Regie en Readiness NZL is GVB op zoek naar een Projectcoördinator – PMO’er. Je ondersteunt de afdelingsmanager bij de verdere implementatie van de servicedesk die verantwoordelijk is voor de afhandeling van alle verstoringen van de NZL (en die van de bestaande infrastructuur). Als projectcoördinator ben je verantwoordelijk voor het coördineren van alle benodigde activiteiten voor de komende implementatiefasen van deze servicedesk, zodat de resultaten van het project gehaald worden. De servicedesk is reeds opgezet en voorzien van een eerste versie van tooling. De verdere ontwikkeling doe je in nauwe samenwerking met het afdelingshoofd en de medewerkers van de servicedesk. Hierbij zorg je voor het afstemmen en coordineren van procedures en processen richting intern de IT afdeling, de klanten en de leveranciers. Je stelt vast of er zaken ontbreken en in overleg met het afdelingshoofd zorg je voor de oplossing van deze zaken. Je biedt daarnaast projectmatige ondersteuning aan het programma Regie en Readiness NZL. Je werkt nauw samen met de programmamanager en overige in-en externe betrokken programmaleden. In deze rol heb je zowel inhoudelijke projecttaken als ondersteunende coördinerende en uitvoerende taken. Meer specifiek betekent dit; issue-en leerpuntenlogs, opstellen van rapportages en verzorging van interne-en externe communicatie, adviseren van de programma en deelprojectmanagers, organisatie van vergaderingen en verslaglegging van overleggesprekken met interne en externe partijen.
Functie eisen
Het programma staat onder tijdsdruk, we zijn daarom op zoek naar een persoon die beide aandachtsgebieden kan ondersteunen en aan een half woord genoeg heeft. Je kunt daarnaast ook onder druk alert en professioneel handelen en zaken en mensen als een spin in het web aan elkaar verbinden. Jij weet binnen complexe organisaties zelfstandig de weg te vinden.
Je beschikt over minimaal HBO/WO werk en denkniveau aangevuld met;
– minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van projecten, projectbeheersing in een technische omgeving, bij voorkeur openbaar vervoer.
– ervaring met projectmatig werken (Prince2, IPMA, P3O) en projectbeheersing in een IT omgeving. Heb je Itil kennis dan is dat een pre.
– ervaring met het opzetten van een servicedesk omgeving/ implementatie van incident management processen.
– goede beheersing van de Nederlandse taal.
Verder beschik je over de volgende competenties;
– communicatief vaardig;
– omgevingssensitiviteit;
– resultaatgericht;
– overtuigingskracht.
Extra informatie
- Standplaats
-
Amsterdam
- Aanvraagnummer
- 1369
- Startdatum:
- 13-11-2017
- Verwachte einddatum
- 07-05-2018
- Aantal uur per week:
- 32-36
- Uurtarief
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 03-11-2017 10:00
- Contactpersoon Quest4:
- Wendy van Ooijen
Aanvullende informatie
Cv in het Nederlands
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06-29985899. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2017-10-30 06:37:30