Senior Projectarchitect | Den Haag
Functie omschrijving
De Autoriteit Nucleaire Veiligheid en Stralingsbescherming
Met de oprichting per 1 januari 2015 van de Autoriteit Nucleaire Veiligheid en Stralingsbescherming (ANVS) is de expertise in Nederland op het gebied van nucleaire veiligheid en stralingsbescherming gebundeld in één onafhankelijke organisatie. In de nieuwe ANVS zijn regelgeving, vergunningverlening en toezicht op de nucleaire sector en het gebruik van radioactieve stoffen en bronnen gebundeld; hierin is tevens begrepen beveiliging en non-proliferatie. De ANVS heeft 120 medewerkers. De missie van de ANVS is: De Autoriteit Nucleaire Veiligheid en Stralingsbescherming is gezaghebbend en onafhankelijk, zij bewaakt en bevordert continu voor deze en volgende generaties de nucleaire veiligheid, stralingsbescherming en beveiliging.
De organisatie is opgebouwd uit drie afdelingen:
– De afdeling Nucleaire Veiligheid en Stralingsbescherming;
– De afdeling Stralingsbescherming en Crisismanagement; en
– De afdeling Sturing, Communicatie en Ondersteuning.
De organisatie is per 1 augustus 2017 een bestuurlijke ZBO te worden, met zowel onafhankelijke taken op gebied van vergunningverlening, handhaving en toezicht als beleidsvoorbereidende taken voor de minister van IenM. Voor de inzet van mensen en middelen maakt de ANVS maximaal gebruik van de diensten die hiervoor worden aangeboden vanuit het kerndepartement van IenM.
Taken/werkzaamheden
De diversiteit in het aantal en in gebruik zijnde applicaties is suboptimaal (te groot) en niet afgestemd op de gewenste ontwikkeling (zoals de invoering van een nieuwe richtlijn stralingsbescherming) en manier van werken in de nabije toekomst. Er is een project gestart dat moet leiden tot de gewenste, nieuwe situatie van een samenhangend geheel van ICT voorzieningen dat de Informatievoorziening van de ANVS gaat ondersteunen. Deze ICT voorzieningen worden vorm gegeven rond een zaaksysteem. Hiervoor is onlangs een pakket geselecteerd, waarna de inrichting van het zaaksysteem van start is gegaan. De projectaanpak die hierbij wordt gehanteerd is een combinatie van Prince2 en Agile/Scrum.
Kerntaken voor deze functie:
1. Het onderhouden en bewaken van de architectuur, zoals vastgelegd in de Globale ArchitectuurSchets (GAS) en Project StartArchitectuur (PSA).
2. Het actief ondersteunen en begeleiden van de Product Owner van ANVS bij het verder ontwikkelen en uitwerken van de wensen en eisen aan het te realiseren informatiesysteem.
3. Het afstemmen met de testcoördinator, technisch adviseur en pakketleverancier voor het realiseren van de wensen en eisen.
4. Adviseren van de projectmanager over inhoudelijke zaken.
Overige
– Datum en tijdsperiode intakegesprekken en selectie kandidaat: 27-09-2017 tussen 09.00 en 12.30 uur
– De aangeboden kandidaat moet deze dag en tijdsperiode beschikbaar zijn voor een intakegesprek in Den Haag.
– Startdatum inzet: per direct na selectie (uiterlijk 1 oktober 2017)
– Einddatum inzet: 31 december 2018
– Optie tot verlenging van 1 jaar
– Verwachte inzet: 32 uur per week
– Totaal aantal te werken uren initiële periode: 1952 uren (61 wk x 32 uren)
– Werklocatie: Den Haag
– Incidenteel is het mogelijk dat de kandidaat elders zijn werkzaamheden dient uit te voeren.
– Een veiligheidsonderzoek is onderdeel van de selectieprocedure
Functie eisen
Opleiding
1. Gecertificeerd ICT-architect (TOGAF)
2. Gecertificeerd Product owner voor Agile/Scrum trajecten
Werkervaring
1. Senior medewerker > 10 jaar werkervaring
2. Ervaring met organisatorische implementatie van IT systemen > 10 jaar
3. Gedegen kennis van de ICT van de Rijksoverheid > 5 jaar
Hard skills
1. Uitgebreide kennis en minimaal 5 jaar ervaring met het opstellen en implementeren van architecturen in
overheidsketens;
2. Uitgebreide kennis van en minimaal 5 jaar ervaring met de relevante standaarden en architecturen (NORA,
basisregistraties en bijbehorende informatiemodellen);
3. Gedegen kennis en ervaring met Archimate;
4. Gedegen kennis van zaaksystemen;
5. Kennis van TriplEforms en KIM (architectuur, functionaliteit en techniek).
Soft skills
1. In staat om te schakelen tussen business, architectuur en IT;
2. Proactief en resultaatgericht, handson, weet van aanpakken en doorpakken;
3. Uitstekende contactuele eigenschappen;
4. In staat om hoofd en bijzaken te scheiden en juiste abstractieniveau te bepalen;
5. Goed gevoel voor belangen verschillende stakeholders;
Wensen
1. Kennis van en ervaring met procesanalyse en -ontwerp;
2. Kennis van en ervaring met documentmanagementsystemen;
3. Kennis van en ervaring met regelhulp en business rule management.
Extra informatie
- Standplaats
-
Den Haag
- Aanvraagnummer
- 1190
- Startdatum:
- 2017-09-25
- Verwachte einddatum
- 2018-12-31
- Aantal uur per week:
- 32
- Uurtarief
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 2017-09-20
- Contactpersoon Quest4:
- Wendy van Ooijen
Aanvullende informatie
Exclusiviteit is vereist 10 werkdagen vanaf het moment dat Quest4 de kandidaat aanbiedt bij de organisatie. Wanneer de kandidaat op intake is geweest, geldt nog 2 werkdagen na de intake exclusiviteit.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy van Ooijen bereikbaar op het nummer: 06-29985899. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het onderstaand aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2017-09-18 19:26:33