Project Management Ondersteuner (PMO) | Den Haag

Sorry, deze opdracht voor Project Management Ondersteuner (PMO) is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Medior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2023-1522
Startdatum:
01-04-2024
Verwachte einddatum:
31-03-2026 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
38
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
21-11-2023 09:30
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Project Management Ondersteuner (PMO)

Als PMO-er bij de MIVD is geen dag hetzelfde. In deze uitdagende functie biedt jij ondersteuning aan de projectorganisatie door middel van diverse organisatorische werkzaamheden. Zo ga jij aan de slag met: het opstellen, bewaken en evalueren van de project- en programmaplanning. Je houdt de voortgang bij, legt acties vast en zorgt ervoor dat deze worden opgevolgd. Hierbij ondersteun je de projectleider bij het opzetten en onderhouden van de documentatie, resources (zoals contracten), agendabeheer, notulen en e-mailbeheer. Ook signaleer je waar zaken vastlopen, rapporteert afwijkingen en draagt zo actief bij aan de PDCA-cyclus, waaronder het evalueren en continu verbeteren van de projecten.

Je dagelijks werk bestaat o.a. verder uit de volgende onderdelen:

  • Ondersteunen van de projectmanagers en signaleren en adviseren bij project issues;
  • Monitoren van voortgang en afspraken; het ‘najagen’ van actiehouders;
  • Het organiseren van bijeenkomsten en workshops;
  • Opstellen en beheren van communicatiemiddelen;
  • Vaststellen, structureren, inrichten, onderhouden en monitoren van de leveranciersrelaties en contractbeheer;
  • Beheren van het inkoop- en facturatieproces;
  • Secretariële- en administratieve ondersteuning van het team

Achtergrond:

De MIVD werkt nauw samen met ketenpartners om deze vernieuwing te realiseren. Het bureau Projectmanagement binnen de Unit-IT is verantwoordelijk voor de projecten die zorgen voor de te invulling van deze vernieuwing. Binnen het IV-landschap van de MIVD wordt meer en meer informatie uitgewisseld tussen systemen en met systemen van ketenpartners. Dit leidt tot meer en meer integratie op het vlak van vernieuwing zoals internet, netwerken, rekening houdend met de specifieke wet- en regelgeving zoals de Wiv en WVO.
Van de kandidaat wordt verwacht dat invulling gegeven wordt aan de doelarchitectuur en rekening gehouden wordt met beveiligingsaspecten. De kandidaat is een onmisbare schakel, niet alleen aan de business kant, maar ook de IT kant en de bijbehorende verwervingskant. De kandidaat is in staat om alle trajecten parallel aan te sturen en overzicht en inzicht te behouden. Als Algemeen Projectmanager Officer heeft de kandidaat een goed ontwikkeld omgevingsbewustzijn en kan schakelen tussen het management van de MIVD, de projectstuurgroep, verantwoordelijke en leverende afdelingen van MIVD en/of JIVC en stuurt op resultaten in relatie tot Verwerving en Delivery.
De kandidaat is verantwoordelijk voor de realisatie als ook de (coördinatie) op de implementatie van de resultaten binnen de organisatie van de MIVD. De kandidaat neemt beslissingen over de wijze van projectmanagement, aansturing mensen en over de wijze waarop de verschillende projectfasen worden doorlopen. De sturing van de projecten en wijze waarop doelstellingen zijn ontwikkeld en gerealiseerd, komen tot stand op basis van een besluitvormingsproces.

Organisatie:

MIVD is een professionele IV/ICT-organisatie, die de Defensieonderdelen en andere klanten binnen de overheid faciliteert in het effectief en doelmatig kunnen (blijven) uitvoeren van hun taken. Als organisatie staat MIVD voor betrouwbare, beveiligde IV/ICT-diensten die marktconform zijn wat betreft techniek en prijs. Medewerkers binnen MIVD werken samen en delen kennis, vanuit het besef dat alleen op deze wijze de beste kwaliteit kan worden geleverd.

Eisen en wensen voor de functie Project Management Ondersteuner (PMO)

Harde eisen:

  • Certificering op het gebied van Contractmanagement en Prince 2 Projectmanagement
  • Afgeronde opleiding HBO Facility Management
  • Minimaal drie jaar aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare functie zoals Projectcoördinator & adviseur of Facilitair coördinator
  • Aantoonbaar relevante en recente ervaring en met het adviseren van multidisciplinaire teams (IT/Inkoop of Facilitaire afdelingen) in omgevingen met een groot aantal stakeholders (>10)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het werken in een organisatie van minimaal 500 medewerkers binnen de publieke sector
  • Minimaal 1 jaar ervaring met het werken in Topdesk en Planon

Wensen:

  • Ervaring als PMO’er van IT, Faciltair of Inkoop – of (primaire) bedrijfsproces projecten binnen de ketens van de Rijksoverheid of de Veiligheidsketen
  • Minimaal 3 jaar ervaring binnen een publieke organisatie
  • Afgeronde Nevi I Inkoopopleiding

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2023-11-13 09:42:51

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden