Project Management Officer (PMO) | Den Haag

Sorry, deze opdracht voor Project Management Officer (PMO) is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Medior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2024-512
Startdatum:
06-05-2024
Verwachte einddatum:
31-12-2024 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
12-04-2024 09:34
Contactpersoon Quest4:
Gerard Tummers
Telefoonnummer:
0615021386
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Project Management Officer (PMO)

IDI van het Ministerie van Buitenlandse Zaken (BZ) is op zoek naar een Project Management Officer voor assistentie bij het project Vernieuwing SharePoint, voornamelijk ter ondersteuning van de project manager en voor het zorgdragen van een gedegen projecthygiëne, maar ook in relatie tot voorbereidingen op de gefaseerde livegang van het project. De Project Management Officer is bedreven met ICT projecten en ondersteunt projecten in brede zin, zoals het uitvoeren van administratieve actualisatieslagen, agendabeheer, verslaglegging, het beheren van de dienstpostbus van het project en het bundelen van vragen en antwoorden uit de organisatie. De Project Management Officer wordt procesmatig en inhoudelijk aangestuurd door de Projectmanager Vernieuwing SharePoint. De volgende taken en resultaatgebieden worden onderkend:
– Verslaglegging en agendabeheer;
– Actualiseren High Level Rapportage t.b.v. de stuurgroep;
– Actualiseren projectplanning;
– Het beheren van de dienstpostbus (mailbox) van het project;
– Organisatie van facilitaire zaken binnen het project;
– Het efficiënt bundelen van inkomende vragen versus uitgaande antwoorden t.b.v. actuele informatie op de projectsite.
– Aanspreekpunt voor allerhande zaken en ondersteuningstaken/vragen vanuit het project

Achtergrond

Om deze digitale werkomgeving te behouden en te verbeteren is het project Vernieuwing SharePoint gestart. Als Project Management Officer maak je onderdeel uit van het team die deze vernieuwing realiseert.

Organisatie

Algemeen:
Het Ministerie van Buitenlandse Zaken is de spil in de communicatie tussen de Nederlandse regering en de regeringen van andere landen én tussen de Nederlandse regering en internationale organisaties. Het ministerie coördineert het buitenlandbeleid van de Nederlandse regering en voert dit uit. BZ steunt 24/7 Nederlanders in het buitenland. Naast het departement in Den Haag opereert het ministerie vanuit ca. 160 ambassades, permanente vertegenwoordigingen en consulaten(-generaal), verspreid over de hele wereld. Directieonderdeel: Bij BZ zijn wereldwijd circa 5.000 medewerkers werkzaam, waarvan de helft op het departement, en de andere helft op vertegenwoordigingen in ca. 130 landen. Deze vertegenwoordigingen zijn verbonden in één wereldwijde ICT-infra-structuur bestaande uit diverse informatiesystemen, netwerken en communicatiemiddelen. De Directie Informatievoorziening en Digitale Innovatie (IDI) ondersteunt samen met andere bedrijfsonderdelen het primaire proces van BZ. Binnen BZ is een groot aantal IV-taken gebundeld in het Informatievoorzieningscluster van de Directie Informatievoorziening en Digitale Innovatie (IDI). IDI regisseert o.a. de relatie tussen klanten/opdrachtgevers en leveranciers, met als doel de primaire processen van BZ optimaal te ondersteunen en de medewerkers van BZ zo flexibel mogelijk te laten werken met een eigentijdse, veilige en betrouwbare digitale werkomgeving.

Eisen en wensen voor de functie Project Management Officer (PMO)

Harde-eisen

  • Je beschikt minimaal over een diploma van een hbo-opleiding;
  • Minimaal 1 jaar relevante en aantoonbare ervaring als PMO-er;
  • Prince2 gecertificeerd;
  • Aantoonbare ervaring en/of affiniteit met meerdere implementatietrajecten /projecten binnen grote organisaties met een ICT component;
  • Uitstekende kennis van Office applicaties (Word, Excel, PowerPoint, Outlook)

Wensen

  • Kennis van organisatie, bestuur en bedrijfsvoering;
  • Aantoonbare ervaring en/of affiniteit met de ontwikkeling, vernieuwing van werkplekomgevingen;
  • Eigen inbreng is zeer gewenst;
  • Je hebt een hands-on mentaliteit en kan daarnaast goed kan structureren en documenteren;
  • Veel gevoel voor onderlinge samenwerking (ook buiten de eigen kaders);
  • Je bent nauwkeurig en zelfstandig;
  • Je bent stressbestendig en kan werken onder hoge druk;
  • Je hebt sterke contactuele eigenschappen;
  • Je hebt ervaring met communiceren op operationeel niveau;
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;

Competenties

  • Flexibel en wendbaar;
  • Nauwkeurig;
  • Resultaatgericht;
  • Efficiënt;
  • Stressbestendig;
  • Omgevingsbewust;
  • Zelfstandig;
  • Samenwerkingsgericht.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Gerard Tummers bereikbaar op het nummer: 0615021386. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2024-04-10 09:12:26

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden