Project/implementatiemanager | Apeldoorn, Utrecht
Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar
Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.
En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.
- Werkniveau:
- Senior
- Standplaats:
-
Apeldoorn, Utrecht
- Aanvraagnummer:
- A2022-1347
- Startdatum:
- 02-01-2023
- Verwachte einddatum:
- 31-12-2023 met optie tot verlenging
- Aantal uur per week:
- 36
- Uurtarief:
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 20-12-2022 08:00
- Contactpersoon Quest4:
- Martin Notmeijer
- Telefoonnummer:
- +31 6 29040901
- Opdrachtgever:
- Quest4
Functieomschrijving Project/implementatiemanager
Wij zijn voor de Belastingdienst op zoek naar een Project/implementatiemanager op basis van 36 uur per week.
De implementatiemanager is verantwoordelijk voor implementatie van meerdere producten van de Loonheffingsketen die door de releasetrain worden gerealiseerd. Kandidaat maakt hiervoor implementatieplannen en zorgt voor uitvoering en planning hiervan. Kandidaat zorgt voor de juiste businessdeelnemers/gebruikers en hun inbreng bij de plannen. Indien gewenst maakt kandidaat ook opleidingsplannen ter voorbereiding van een implementatie. Hierbij stemt de implementatiemanager af met een aantal keyspelers zoals; releasetrainengineer, productmanager, productowner, PMO en (gedelegeerd) businessowner en vertegenwoordigers gebruikersorganisatie.
Achtergrond Opdracht:
De keten Loonheffing heeft in haar ketenplan de doelstelling geformuleerd om de beheer en onderhoudslast van haar IT-landschap te verminderen door het moderniseren ervan, waarbij procesoptimalisatie belangrijk subdoel vormt. Van daaruit ontstaat ruimte voor toekomstige vernieuwing. Het ketenplan is vastgesteld. 3 Grote strategische projecten / programma’s vormen het fundament om de LH-processen voor de toekomst te borgen, waarbij processtandaardisatie subdoel over de programma’s heen vormt.Omdat PGA als eerste operationele processen zal opleveren, zal het accent bij de start liggen bij dit programma. Het programma is al gestart en heeft behoefte aan een kwaliteitsmonitor die in staat is zich snel zaken eigen te maken en op korte termijn inrichting te geven aan het kwaliteitsmanagementsysteem. Hierbij heeft deze persoon de senioriteit om zaken gedaan te krijgen en beschikt over een hands-on mentaliteit.
Organisatorische context en cultuur:
De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt.
Eisen en wensen voor de functie Project/implementatiemanager
Harde eisen:
- WO, bedrijfs- bestuurskunde, technische bedrijfskunde;
- Goede kennis en ervaring van implementatietraject binnen een grote complexe organisatie zoals bijvoorbeeld de Belastingdienst;
- Kennis en ervaring met Safe Agile werken en traditionele projectmanagement methodieken zoals Prince 2;
- Overige vereiste kennisgebieden: – IISTQB Foundation & Advanced, TMAP Next; – MANAGEMENT INFORMATIEVOORZIENING: Management processes, Business Information Management Foundation, ITSMFoundation; ITIL Foundation;
- Relevante ervaring met methoden en technieken op het terrein van project- implementatiemanagement ( 5 jr );
- Kennis van en ervaring met Agile werken in comb. met traditionele(re) voortbrengingsmethoden ( 5 jr ).
Wensen:
- Competenties: Zelfstandig en pro-actief, Bestuurlijke vaardigheden (op strategisch niveau), Samenwerken / verbindend vermogen, Analytisch vermogen, CreativiteitProductgerichtheid (kwalitatief), Klantgerichtheid (intern, extern), Flexibiliteit;
- Minimaal 5 jaar relevante werkervaring binnen een grote administratieve organisatie;
- Kennis en ervaring van de besturing binnen de Belastingdienst is een pré;
- Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden;
- Kennis van en ervaring met procesinrichting;
- Kennis van Enterprise architectuur;
- Vanwege de continuïteit van betreffende werkzaamheden is het een pré als kandidaat kennis en ervaring heeft bij de Belastingdienst, IV organisatie en MKB en specifiek bekend is met de Loonheffingsketen.
Aanvullende informatie
Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.
De selectiegesprekken vinden plaats in week 51. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Martin Notmeijer bereikbaar op het nummer: +31 6 29040901. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2022-12-16 08:18:10