Project Architect – A0414833 | Gouda

Sorry, deze opdracht voor Project Architect – A0414833 is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Gouda
Aanvraagnummer:
A2024-721
Startdatum:
03-06-2024
Verwachte einddatum:
02-06-2025 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
09-05-2024 15:00
Contactpersoon Quest4:
Fulko van der Meulen
Telefoonnummer:
06-53719004
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Project Architect – A0414833

Opdrachtomschrijving

Binnen DJI is binnen het domein Bedrijfsvoering behoefte aan een projectarchitect die de voorbereiding en uitvoering van projecten begeleidt. Het gaat o.a. om de informatievoorziening die de organisatieonderdelen 3 organisatieonderdelen actief die opleidingen aanbieden aan DJI-medewerkers en derden: het Opleidingsinstituut (OI) in Den Haag, het Nederlands Instituut voor Forensische Psychiatrie (NIFP) in Utrecht en de Dienst Vervoer & Ondersteuning (DV&O). Daarnaast worden ook de Shared Service Centra en andere hoofdkantoor afdelingen ondersteund.

De projectarchitect is werkzaam binnen een project van de afdeling Project Management en Implementatie en verantwoordelijk voor het opstellen van de (initiƫle) projectstartarchitectuur (PSA) voor de oplossingsrichting en het toezien op implementatie ervan, heeft hij inhoudelijke inbreng in de totstandkoming van het projectvoorstel en de PID en doet vooronderzoek naar de realiseerbaarheid van oplossingsrichtingen. Dit alles binnen de kaders van de enterprise-architectuur van DJI en JenV en de architectuurkaders voor de Justitiƫle ICT-organisatie (JIO) en vigerende wetgeving zoals AVG, BIO en Rijkscloudbeleid. Als projectarchitect werk je nauw samen met de enterprise- architect van het CIO-office, de domeinarchitect en de informatiemanager van de afdeling Informatiemanagement en Architectuur, de functioneel beheerders van de afdeling Functioneel Beheer en Dienstenmanagement, de business analisten, de projectleider en (project)medewerkers van het OI en andere organisatieonderdelen van het Bedrijfsvoeringsdomein. Daarnaast heeft de projectarchitect een adviserende en initiƫrende rol gaat het gaat om opstellen van allerlei informatiebeveiligings- en privacyrelateerde analyses en documenten, zoals een quick scan privacy, quick scan informatiebeveiliging, risicoanalyse en -afweging cloudgebruik en dergelijke. Tijdens de begeleiding van projecten reviewt de projectarchitecten allerlei inhoudelijke documenten en ontwerpen en stelt zelf logische datamodellen op t.b.v. opname in de PSA. Bij de afronding van projecten stelt de projectarchitect de projecteindarchitectuur (PEA) op.

Gedurende de looptijd van het contract kan je indien daar ruimte voor is ook ingezet worden op vergelijkbare opdrachten.

Achtergrond

Het Bureau Wetenschap & Opleidingen van het NIFP organiseert jaarlijks diverse opleidingen en cursussen op het gebied van forensische psychiatrie en psychologie, waaronder de opleiding tot pro Justitia rapporteur. Daarnaast organiseert het instituut bijeenkomsten o.h.g.v. justitiƫle geneeskunde en justitiƫle verpleegkunde. Tenslotte organiseert NIFP trainingen waaronder Risicotaxatie, Suicidepreventie en Internationale trainingen VERA-2R. Het Opleidingsinstituut DJI verzorgt opleidingen voor medewerkers van DJI en haar ketenpartners. De opleidingen zijn voornamelijk detentie gerelateerd (beveiliging, veiligheid, bejegening, zorg, re-integratie). Het huidige opleidingsaanbod bestaat uit klassikale opleidingen en e- learning. Naast eigen trainingen en cursussen biedt het OI ook trainingen van externe opleiders aan. Het betreft hier generieke opleidingen buiten het kennisgebied van detentie.

Organisatie

De Directie Informatievoorziening (DI) bestaat uit de volgende onderdelen:

  1. CIO-Office De CIO-office is verantwoordelijk voor het stellen van kaders en de sturing hierop om ervoor te zorgen dat de informatievoorziening van de DJI kwalitatief hoogwaardig en toekomstbestendig is en blijft. Daarnaast heeft het een adviesfunctie ten aanzien van opdrachtgevers en de ambtelijke en politieke top;
  2. Informatiemanagement en Architectuur (IMA) De afdeling Informatiemanagement en Architectuur vertaalt de (functionele) vraag vanuit de DJI-organisatie naar efficiƫnte en effectieve IV- ondersteuning, initiatiert daartoe nieuwe projecten inclusief de voorbereiding van de besluitvorming in de Iboard en stelt domeinarchitecturen op in samenspraak met stakeholders en informatiemanagers;
  3. Functioneel Beheer en Dienstenmanagement (FBD) De afdeling Functioneel Beheer is verantwoordelijk voor het beheer van de informatievoorziening van DJI met focus op de gebruikersorganisatie. De afdeling Dienstenmanagement definiƫert en onderhoudt het ICT-dienstenportfolio t.b.v. DJI door o.a. actief contractmanagement en leveranciersmanagement;
  4. Project Management en Implementatie (PMI) De afdeling Project Management en Implementatie is verantwoordelijk voor de beheersing Ć©n het projectmatig realiseren van wijzigingen en nieuwe oplossingen in de informatievoorziening conform standaard methodieken.

Eisen en wensen voor de functie Project Architect – A0414833

Harde eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal een volwaardig afgerond HBO opleiding
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met HRM processen en systemen (waaronder digitale lesomgevingen).
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met Sparx Enterprise Architect of een vergelijkbare Enterprise Architect Tool, op basis van Archimate modelling language.

Wensen

  • Meerjarige werkervaring als projectarchitect.
  • Kennis van de werking van moderne cloudtechnologie
  • Kennis van en ervaring met toepassing van wet- en regelgeving zoals AVG, BIO en Rijkscloudbeleid

Competenties
– Je hebt een grote organisatie sensitiviteit en kan goed omgaan met verschillende belangen binnen complexe organisaties.
– Je bent pragmatisch en resultaatgericht ingesteld.
– Je kunt snel schakelen.
– Je bent daadkrachtig en kunt zelfstandig werken.
– Je houd jouw kennis up-to-date door deelname aan bijeenkomsten van richtinggevende organisaties in jouw vakgebied, waardoor je altijd beschikt over actuele vakkennis.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 4 paginaā€™s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Fulko van der Meulen bereikbaar op het nummer: 06-53719004. Als je geĆÆnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2024-05-03 08:28:00

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

ā€˜Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruitersā€™

Eric Reitmaier ā€“ Support engineer Mobile Viewpoint

ā€˜Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijnā€™

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheidĀ 

ā€˜Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragenā€™

Jan Versluijs, HR professional

ā€˜Nog nooit zoā€™n gedegen voorbereiding doorlopenā€™

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheidĀ 

ā€˜Fijne werkgever met oog voor de medewerkerā€™

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden