Programmamanager inkoop | Amsterdam
Sorry, deze opdracht voor Programmamanager inkoop is niet meer beschikbaar.
Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.
En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.
- Werkniveau:
- Senior
- Standplaats:
-
Amsterdam
- Aanvraagnummer:
- A2023-398
- Startdatum:
- 01-05-2023
- Verwachte einddatum:
- 31-03-2024 met optie tot verlenging
- Aantal uur per week:
- 32-36
- Indicatie uurtarief:
n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 03-04-2023 12:00
- Contactpersoon Quest4:
- Remco Blommesteijn
- Telefoonnummer:
- 06-11355233
- Opdrachtgever:
- Quest4
Functieomschrijving Programmamanager inkoop
Wij zijn namens onze klant op zoek naar een Programmamanager inkoop op basis van 32-36 uur.
Onze klant wil voor de komende jaren investeren in de inkooporganisatie om beter te kunnen inspelen op de behoefte van de organisatie en op de toenemende noodzaak van een verscherpt aanbestedingsbeleid waarin compliance en rechtmatigheid steeds belangrijker worden. De prijsverhogingen, de verdergaande klimaat- en duurzaamheidsdoelstellingen, de krappe arbeidsmarkt, maar ook de grotere investeringsopgave van onze klant leidt tot de wens om met creatieve oplossingen te komen voor en met de markt. De inkooporganisatie van onze klant moet een kwantitatieve en kwalitatieve verandering doormaken om aan deze eisen te kunnen voldoen. De focus van het verbetertraject voor de projectleider richt zich op de verbetering en aansluiting van het proces Management Inkopen en contracten met de bedrijfsprocessen, het inrichten van noodzakelijke inkoopmanagement-informatie, het (laten) formuleren van een strategisch inkoopbeleid, het inrichten en verbeteren van contractmanagement (inclusief contractbeheer) en het ontwikkelen van leveranciersmanagement. Op dit moment zijn de contractmanagers decentraal georganiseerd en qua formatie en taakvolwassenheidsniveau erg wisselend. De operationele inkoop functie heeft een tussenvorm, zowel centraal als decentraal. Contractbeheer wordt centraal vorm gegeven en zit nog op volwassenheid niveau tussen 0 en 1. Het centrale team Inkoop bestaat uit inkoopadviseurs en contractbeheerders/bestelservice medewerkers. Er is geconstateerd dat de formatiegrootte qua inkoopfuncties lager is dan het gemiddelde van utility bedrijven en de industrie ten aanzien van de tactische en strategische inkoopfuncties, maar ook voor contractbeheerders als contractmanagers. Een kwantitatieve en kwalitatieve versterking van de inkoopfuncties zal nodig zijn. Voor de centrale functies zal de teamleider team Inkoop dit oppakken en valt dit buiten de scope van de opdracht.
Op dit moment liggen er meerdere analyses om de oorzaken en verbeteringen te duiden. Ook is een procesverbeteringstraject gestart met ondersteuning van procesmanagement. Met deze achtergrondinformatie en op basis van een behoefte inventarisatie zal de projectleider starten met het maken van een plan van aanpak voor de komende twee jaar, deze laten vaststellen en uitvoeren.
Achtergrond:
Onze klant wil de inkooporganisatie professionaliseren. Hiervoor is een verbetertraject gestart. Het doel van het verbetertraject is om de inkooporganisatie zodanig in te richten waardoor het risico op juridische en financiële onrechtmatigheid wordt beheerst, kosten/kwaliteit van de inkopen in balans zijn én marktconform, én wordt ingekocht conform de (directie)doelstellingen van onze klant. De inkooporganisatie van onze klant behoeft versteviging door het verbeteren van de operationeel, tactische én strategische inkoopfuncties en door invulling te geven aan en draagvlak te creëren voor de positionering en inrichting van het contractmanagement. Voor de aansturing van dit verbetertraject zoekt onze klant een doortastende projectleider met ruime kennis en ervaring met het organiseren en verbeteren van Inkoop- en Contractmanagement in de publieke sector.
Eisen en wensen voor de functie Programmamanager inkoop
Harde eisen:
- Afgeronde HBO+ of universitaire opleiding in de richting van bedrijfseconomie of vergelijkbaar;
- Ruime kennis en ervaring van Inkoop- en contractmanagement binnen de publieke sector;
- Ervaring met complexe verandertrajecten bij inkooporganisaties bij de publieke sector;
- Ervaring met inkoop in de utilitysector;
- Duidelijke visie op inkoop binnen de publieke sector;
- Competenties: 1. Verbinden: motiveren, verbinden en de samenwerking stimuleren2. Doortastend: 3. Helicopterview: overzicht kunnen houden in een complexe organisatie 4. duidelijk communiceren: goed je eigen menig kunnen onderbouwen met heldere argumenten. 5. leiderschap: Taakgericht leiding geven, je kunt een team functioneel aansturen, overtuigen en klantgericht werken. 6. innovatief: Innovatief zijn, ideeën verbeteren en probleemoplossend werken 7. Planmatig: organisatievermogen, zorgvuldig, planmatig en resultaatgericht kunnen werken. 8. Stressbestendig. je bent in staat om onder tijdsdruk te kunnen werken en je kunt goed schakelen.
Wensen:
- Je hebt tenminste 5 jaar relevante werkervaring binnen een Waterschap of overheidsorganisatie;
- Je hebt minimaal 2 verbetertrajecten op het gebied van inkoop succesvol afgerond in de afgelopen 5 jaar.
Aanvullende informatie
Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.
De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2023-03-21 13:32:46