Programmamanager Implementatie organisatie-inrichting Landelijk Parket | Op alle locaties gelieerd aan het Landelijk Parket (Rotterdam, Amsterdam, Zwolle, ’s-Hertogenbosch, Zoetermeer en Utrecht) (voornamelijk Rotterdam)

Sorry, deze opdracht voor Programmamanager Implementatie organisatie-inrichting Landelijk Parket is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Op alle locaties gelieerd aan het Landelijk Parket (Rotterdam, Amsterdam, Zwolle, ’s-Hertogenbosch, Zoetermeer en Utrecht) (voornamelijk Rotterdam)
Aanvraagnummer:
A2024-651
Startdatum:
03-06-2024
Verwachte einddatum:
03-09-2025 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
24
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
08-05-2024 12:00
Contactpersoon Quest4:
Gerard Tummers
Telefoonnummer:
0615021386
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Programmamanager Implementatie organisatie-inrichting Landelijk Parket

We zijn opzoek naar de volgende kandidaat: Programmamanager

De programmamanager begeleidt het implementatietraject en vervult in ieder geval de volgende taken:

  • Het nader uitwerken van het implementatieplan naar een concreet programmaplan, inclusief deelplannen; 
  • Het ontwikkelen van programmadoelstellingen
  • Het vervolgens programmeren, intern uitzetten en sturen van de uitvoering van het programmaplan;
  • Het overzien van de uitvoering van deelplannen en zorgdragen dat de programmadoelen worden bereikt; 
  • Aansturen van de dagelijkse gang van zaken van het implementatieprogramma.

Competenties/ervaring:

  • Uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden;
  • Leidinggevende kwaliteiten in complex omgevingen; • Systematische en geordende manier van werken;
  • Kennis van het OM en in het bijzonder ervaring met veranderopgaven bij het Landelijk Parket; 
  • Het vermogen om overzicht te houden;
  • Probleemoplossend denkvermogen;
  • Resultaatgericht, doortastend en flexibel;
  • Motiverend en coachend

Het Landelijk Parket heeft eind vorig een Advies over de organisatie-inrichting ontvangen. In de eerste week van april 2024 is het definitieve Adviesrapport hiervoor opgeleverd. Belangrijke onderdelen van dit advies zijn, een voorstel voor: 

  • Een passende organisatiestructuur;
    • Teams met een toekomstbestendige span of care; 
    • Teams (logisch) passend bij de strategische focus en (landelijke) expertises van de organisatie;
    • Taak- en rolduidelijkheid in alle lagen van de organisatie, met bijbehorende (leiderschap)profielen en competenties
  •  Huisvesting passend bij de één LP gedachte en aansluitend bij de veiligheidsbehoefte van het LP; 
  • Toekomstbestendige bedrijfsvoering, aansluitend op de veiligheidsvraagstukken en het unieke karakter van het LP.

Belangrijke randvoorwaarden voor het advies zijn:

  • Een voorstel op welke wijze de organisatie het beste meegenomen kan worden en leidt tot zorgvuldige afstemming met de zeggenschap en medezeggenschap. 
  • Een voorstel dat past bij een goede samenwerking met de belangrijkste ketenpartners van het LP, te weten de LE en de concentratierechtbanken. •
  • Een voorstel dat past bij een cultuur die de OM waarden onderschrijft, zoals ondernemerschap, samenwerken, vakmanschap en waarbij het geven van een feedback een belangrijke rol speelt.

Onderdeel van dit rapport is tevens het implementatieplan van het advies. Vanuit het Landelijk Parket is de wens om deze implementatiefase te starten vanaf juni 2024 en door inhuur te laten begeleiden. Voor wat het begeleidingstraject kan bijvoorbeeld worden gedacht aan het managen van het programma, creëren van draagvlak bij alle medewerkers van Opdrachtgever, het implementeren van de verandering binnen het Landelijk Parket/ de teams in samenspraak met de medewerkers door het geven van workshops, communicatie etc.

Eisen en wensen voor de functie Programmamanager Implementatie organisatie-inrichting Landelijk Parket

Harde eisen:

  • De Kandidaat heeft minimaal WO werk- en denkniveau;
  • De kandidaat programmamanager heeft minimaal 5 jaar werkervaring op het gebied van programmamanagement;
  • De kandidaat programmamanager heeft ervaring met veranderprojecten bij het Landelijk Parket van het OM;

Wensen:

  • De kandidaat programmamanager heeft in de afgelopen 3 jaar een veranderproject bij het Landelijk Parket van het OM uitgevoerd;
  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring als programmamanager;

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Gerard Tummers bereikbaar op het nummer: 0615021386. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2024-04-25 14:35:08

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden