Programmamanager Digitale Kanalen | Den Haag
Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar
Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.
En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.
- Werkniveau:
- Senior
- Standplaats:
-
Den Haag
- Aanvraagnummer:
- A2022-1157
- Startdatum:
- 01-12-2022
- Verwachte einddatum:
- 30-05-2023 met optie tot verlenging
- Aantal uur per week:
- 36
- Uurtarief:
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 10-11-2022 12:00
- Contactpersoon Quest4:
- Remco Blommesteijn
- Telefoonnummer:
- 06-11355233
Functieomschrijving Programmamanager Digitale Kanalen
Wij zijn namens het Ministerie van Economische Zaken op zoek naar een Programmamanager Digitale Kanalen op basis van 36 uur.
Ben jij in staat om de digitale dienstverlening van de ACM verder te verbeteren en wil jij daarvoor als boegbeeld optreden? Ben jij in staat om scherp zicht te houden op voortgang en planning van diverse projecten op het gebied van de digitale dienstverlening van de ACM? Vind je het leuk om de digitale dienstverlening van de overheid te verbeteren en om de ACM in staat te stellen haar toezichtstaken nog beter uit te kunnen uitvoeren, zodat markten goed blijven werken voor alle mensen en bedrijven? Dan is de opdracht Programmamanager Digitale Kanalen bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM) echt iets voor jou! Als Programmamanager kom je in het team van de CIO-office onder andere samen te werken met de collega programmamanagers, de portfoliomanager, de CISO, CPO en de Enterprise Architect. Het programma Digitale kanalen heeft als doel het verbeteren van de digitale dienstverlening van de ACM. Het programma heeft onderdelen gerealiseerd die moeten worden overgedragen aan de lijn organisatie, heeft lopende ontwikkeltrajecten en initieert de start en onderzoeksfase van nieuwe initiatieven Van de programmamanager wordt gevraagd om te sturen op verbeterpunten, het prioriteren van activiteiten en het gestructureerd uitvoeren en implementeren van oplossingen. Hierbij is steeds aandacht voor ACM brede ontwikkelingen. Het programma bestaat op dit moment uit de volgende pijlers:
- Het verder investeren in het ACM portaal;
- Het overdragen van gerealiseerde dienstverlening naar de lijnorganisatie;
- Het versterken en verder digitaliseren van processen.
Je rapporteert inhoudelijk aan de stuurgroep Digitale kanalen en stuurt projectteams aan. Binnen de scope van het programma bewaak jij de projectmatige aspecten, zoals de planning, financiën en de kwaliteit. Je schakelt onder andere met de opdrachtgever en zorgt voor tijdige en volledige voortgangsrapportages.
Achtergrond:
Door het vertrek van de programmamanager digitale kanalen is tijdelijk invulling op deze positie noodzakelijk.
Organisatie:
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) is een toezichthouder en in 2013 ontstaan uit een fusie tussen De Consumentenautoriteit, Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) en de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA). ACM ziet erop toe dat bedrijven eerlijk concurreren en beschermt consumentenbelangen. Het is onze missie kansen en keuzes voor bedrijven en consumenten te bevorderen. Dit doen we door probleemoplossend te werken. ACM is een zelfstandig bestuursorgaan en komt onafhankelijk en zelfstandig tot besluiten. Het Ministerie van Economische Zaken is politiek verantwoordelijk voor het beleid en de wetgeving en bepaalt de kaders waarbinnen ACM opereert. Wij maken ons met ruim 520 collega’s op onafhankelijke en professionele wijze sterk voor consumenten en bedrijven. We zijn een platte, overzichtelijke organisatie met acht directies, te weten: Mededinging, Consumenten, Energie, Telecom Vervoer en Post, Juridische Zaken, het Economisch Bureau, Bedrijfsvoering en Bestuur Beleid en Communicatie.
Eisen en wensen voor de functie Programmamanager Digitale Kanalen
Harde eisen:
- Minimaal afgeronde HBO bachelor opleiding in een opleiding gerelateerd aan digitalisering;
- Certificeringen op het gebied van programma- en projectmanagement en Agile certificeringen;
- Minimaal 5 jaar werkervaring op het gebied van project- en programmamanagement;
- Aantoonbare ervaring met het leiden van projecten op het gebied van Digitalisering en gegevensuitwisseling (3 Jaar).
Wensen:
- Competenties: -Overtuigingskracht; -Resultaatgericht; -Analytisch sterk; -Plannen en organiseren; -Creatief; -Omgevingssensitief; -Goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden; -Samenwerkingsgericht;
- Werkervaring binnen de Rijksovereheid is een pré.
Aanvullende informatie
Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.
De selectiegesprekken vinden plaats op . Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2022-11-09 10:31:33