Programmamanager | Den Haag

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2022-0201
Startdatum:
01-06-2022
Verwachte einddatum:
31-05-2023 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
02-03-2022 11:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233

Functieomschrijving

Wij zijn voor het Ministerie van Binnenlandse Zaken op zoek naar een  Programmamanager op basis van 36 uur per week. 

Als programmanager ben je verantwoordelijk voor het opzetten en succesvol uitvoeren van het PRogramma Informatiehuishouding op Orde van BZK.

Dit doe je door het geheel aan activiteiten binnen het programma te beheren en te bewaken. Je faciliteert het proces van koersbepaling voor dit specifieke programma en adviseert de CIO en het managementteam hierin waar nodig. Je stemt ondertussen af met de directies en plant en evalueert programma-activiteiten. Dit alles doe je door de samenhang met andere belangrijke IV- ontwikkelingen te bewaken en in de programma-activiteiten te incorporeren.

Hierbij draag je zorg voor de uitvoering van een programma en toets je de opgeleverde resultaten aan de beoogde programmadoelstellingen. Hierin doe je voorstellen tot de verbetering van processen en/of diensten en evalueer je de activiteiten. Je bent de spil in samenwerking met medewerkers, stakeholders en het programmateam. Je creëert overzicht van alles wat er speelt binnen het programma, signaleert knelpunten en lost deze op. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het managen van verwachtingen en het op orde houden van het financiële plaatje.

Als programmamanager wordt van je gevraagd om een verbeterslag aan te brengen op de governance en de integrale besturing van bedrijfsprocessen. In samenwerking met ontwikkelingen die spelen bij Compliance en bij informatiebeveiliging / security neem je het management mee in groei in gebruik van three lines of defence, risicomanagement, Business Impact analyses, en hun rol in besturing van bedrijfsprocessen en informatie. Uiteindelijk met als doel om maatregelen rondom informatiehuishouding nog beter onderdeel te laten zijn van integrale besturing van bedrijfsprocessen.

Achtergrond Opdracht:
Voor BZK zijn we op zoek naar een Programmamanager Informatiehuishouding op Orde ((36 uur | z.s.m. | 1 jaar, met optie tot verlenging).

Op 6 april 2021 heeft de staatssecretaris van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties het generieke actieplan ‘Open op Orde’ aan de Kamer aangeboden. In dat generieke actieplan is op heldere wijze uitgewerkt hoe organisaties binnen de Rijksoverheid langs vier actielijnen een versnelling willen bereiken in het op orde krijgen van de informatiehuishouding. Ook de BZK heeft hiertoe een eigen actieplan opgesteld (zie bijlage).
Aan de programmamanager de taak om dit programmaplan te realiseren. En dat in een bijzondere omgeving werken die zeer complex is. Interessant?

Het is voor de digitale toekomst van de BZK van groot belang dat alle informatie duurzaam toegankelijk wordt. Dit betekent dat alle door de BZK gecreëerde en ontvangen informatie vindbaar, beschikbaar, authentiek, volledig en interpreteerbaar is. Wij zien de toenemende technologische mogelijkheden en de grote groei in volume en aard van onze datastromen terug in een steeds complexere verknooptheid van ons data- en applicatielandschap. Dat vraagt om structurele aandacht vanuit management. Het management heeft behoefte om de besturing op informatiehuishouding in lijn met het actieplan van BZK te verstevigen.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Je hebt een hbo/wo-masterdiploma, bij voorkeur op het snijvlak van bedrijfsvoering en IT. En je beschikt over WO werk- en denkniveau ( 5 jr );
  • Je het een aantoonbaar trackrecord in het managen van complexe projecten en/of programma’s;
  • Je hebt kennis van en ervaring met TOGAF, Scaled Agile Framework en bij voorkeur NORA;
  • Je bent service- en klantgericht en communicatief sterk, je hebt overtuigingskracht, vasthoudend, ondernemend en weet mensen zowel aan je plan als aan je persoonlijkheid te binden;
  • Je hebt ervaring met het professioneel managen van projecten (bijvoorbeeld Prince2);
  • Je kunt acteren op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Business Analyse;
  • Je hebt meerdere jaren werkervaring in een politiek bestuurlijke omgeving. – Je hebt aantoonbare ervaring met complexe verander- en implementatieprogramma’s gericht op het optimaliseren van de informatiehuishouding, informatievoorziening en informatiebeveiliging. (5 jaar);
  • Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen de Rijksoverheid of vergelijkbaar binnen het domein van informatievoorziening, informatie technologie of informatiehuishouding, en je hebt recente werkervaring in soortgelijke opdrachten (5 jaar);
  • Je hebt ervaring in het begeleiden van verbetertrajecten in governance en besturing op compliance en security van informatie, kent het three lines of defence model, BIO, CIO-stelsel etc. en weet het managementteam hierin mee te nemen en consequenties van besturing te verduidelijken (5 jaar).

Wensen:

  • Competenties: Je bent in staat om een heldere visie neer te zetten en van daaruit de koers van het programma te bewaken, biedt structuur in verbetering Je werkt resultaatgericht vanuit heldere doelstellingen; Je bent een netwerker pur sang, innemend en geduldig, een prima procesbegeleider;
  • Je hebt ervaring met het (laten) inrichten van sturingsinstrumenten en ICT-hulpmiddelen (dashboards etc.).

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-02-15 07:40:06

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden