Programmamanager – A0514898 | Gouda

Sorry, deze opdracht voor Programmamanager – A0514898 is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Gouda
Aanvraagnummer:
A2024-894
Startdatum:
01-07-2024
Verwachte einddatum:
31-12-2025 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
29-05-2024 17:00
Contactpersoon Quest4:
Fulko van der Meulen
Telefoonnummer:
06-53719004
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Programmamanager – A0514898

Opdrachtomschrijving
Je bent als Projectmanager de trekker van twee grote projecten met mogelijk enkele afgeleide projecten. Voor beide projecten stuur je een projectteam aan en speel je een belangrijke rol in de initiatie, realisatie, implementatie en decharge van deze projecten binnen het domein zorg en bedrijfsvoering.

Het project VIP (Vernieuwing Inkoop Platform) betreft de vervanging van twee bestaande contracten van een inkoop- en contractmanagement applicatie, binnen respectievelijk het IUC van het SSC DJI en het Specialistisch Inkoop Center (SIC) binnen ForZo/JJI. Hiervoor zal een aanbesteding worden uitgevoerd op basis van een op te stellen programma van eisen en wensen. Eindresultaat voor het IUC en SIC is de realisatie van de benoemde baten uit de business case en de ingebruikname van de nieuw verworven applicatie door de betreffende organisatieonderdelen. De DI-organisatie realiseert de implementatie en in beheername van de nieuw verworven IV-voorziening.

Het project KI&A (kwaliteit, informatie-uitwisseling en analysemogelijkheden t.b.v. pJ rapportages) draait om de vernieuwing van de informatievoorziening ten behoeve van de pro Justitia rapportages binnen het NIFP (Nederlands Instituut voor Forensische Psychiatrie en Psychologie). Hiervoor zal een aanbesteding worden uitgevoerd op basis van een op te stellen programma van eisen en wensen. Eindresultaat voor het NIFP is een optimale ondersteuning van het pJ rapportageproces welke bijdraagt aan de continuïteit van de pJ rapportages binnen de strafrechtketen. Deze nieuw verworven IV-voorziening zal geïmplementeerd en in beheer genomen worden onder regie van de DI-organisatie.

Je bent verantwoordelijk als projectmanager samen met je projectteams en in afstemming met de business en DI-stakeholders voor een succesvolle realisatie, implementatie en in beheername van de nieuw verworven IV-voorzieningen binnen genoemde domeinen. Hierbij ligt de kern van het succes in een geruisloze implementatie en acceptatie van de gebruikers en de gewenste waarde toevoeging binnen de verschillende business processen.

Bij realisatie en implementatietrajecten opereer je in opdracht van de verdiepingsmanager binnen DI PMI (Projectmanagement en Implementatie) en voer je daarnaast de volgende taken uit:

  • Je verzorgt de besturing van het projectteam in de initiatie-, verwervings- en realisatiefase van de projecten;
  • Je verzorgt het Project Informatie Document (PID), de Business Case en Project Start Architectuur (PSA);
  • Je draagt zorg voor het uitvoeren van de verschillende aanbestedingen door het opstellen van programma van eisen en wensen en het verwerven en contracteren van een nieuwe IV-oplossing;
  • Je zorgt voor de aansturing van de leverancier(s) die de uitvoerende werkzaamheden verricht(en);
  • Je zorgt dat de geleverde producten voldoen aan de kwaliteitseisen (t.a.v. de functionaliteit, privacy, informatiebeveiliging, etc.);
  • Je draagt bij aan het benodigde verandermanagement bij de verschillende opdrachtgevers zodat de beoogde baten worden gerealiseerd en de vereiste procesaanpassingen tijdig worden doorgevoerd;
  • Je regisseert en coördineert de sturing op de kwaliteit van de projectinformatie en rapporteert hierover aan het management van de Directie Informatievoorziening, opdrachtgever en stuurgroepen;
  • Je stelt de projectplanning op en managet de benodigde afstemming van tussenresultaten en eindproducten met deskundigen.

Achtergrond
Je bent verantwoordelijk als projectmanager samen met je projectteams en in afstemming met de business en DI-stakeholders voor een succesvolle realisatie, implementatie en in beheername van de nieuw verworven IV-voorzieningen binnen genoemde projecten. Hierbij ligt de kern van het succes in een geruisloze implementatie en acceptatie van de gebruikers en de waarde toevoeging binnen de verschillende business processen.

Organisatie
De Directie Informatievoorziening (DI) bestaat uit de volgende onderdelen:
1. CIO-Office
De CIO-office is verantwoordelijk voor het stellen van kaders en de sturing hierop om ervoor te zorgen dat de informatievoorziening van de DJI kwalitatief hoogwaardig en toekomstbestendig is en blijft. Daarnaast heeft het een adviesfunctie ten aanzien van opdrachtgevers en de ambtelijke en politieke top;
2. Informatiemanagement en Architectuur (IMA)
De afdeling Informatiemanagement en Architectuur vertaalt de (functionele) vraag vanuit de DJI-organisatie naar efficiënte en effectieve IV-ondersteuning, initiatiert daartoe nieuwe projecten inclusief de voorbereiding van de besluitvorming in de Iboard en stelt domeinarchitecturen op in samenspraak met stakeholders en informatiemanagers;
3. Functioneel Beheer en Dienstenmanagement (FBD)
De afdeling Functioneel Beheer is verantwoordelijk voor het beheer van de informatievoorziening van DJI met focus op de gebruikersorganisatie. De afdeling Dienstenmanagement definieert en onderhoudt het ICT-dienstenportfolio t.b.v. DJI door o.a. actief contractmanagement en leveranciersmanagement;
4. Project Management en Implementatie (PMI)
De afdeling Project Management en Implementatie is verantwoordelijk voor de beheersing én het projectmatig realiseren van wijzigingen en nieuwe oplossingen in de informatievoorziening conform standaard methodieken.

Eisen en wensen voor de functie Programmamanager – A0514898

Harde-eisen

  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde WO opleiding;
  • Kandidaat heeft een Prince II foundation en/of een MSP foundation certificaat;
  • Kandidaat heeft minimaal zes (6) jaar aantoonbare werkervaring in het vakgebied informatievoorziening en/of ICT;
  • Kandidaat heeft minimaal vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring bij een (semi) overheidsinstantie;
  • Kandidaat heeft minimaal drie (3) jaar aantoonbare werkervaring met het aansturen van ICT projecten;
  • De kandidaat heeft minimaal twee (2) jaar aantoonbare werkervaring met het uitvoeren/begeleiden van ICT aanbestedingen.

Wensen

  • Kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde universitaire opleiding in een relevante richting zoals Bedrijfseconomie, Bedrijfskundige Informatica, Digitale Transformatie, Business IT & Management of soortgelijk;
  • Kennis van en ervaring met ICT-toepassingen in het zorgdomein en het omgaan met bijzondere persoonsgegevens, ervaring met zorginformatiesystemen in de forensische zorg is een pré;
  • Kennis van en inzicht in de organisatie van de informatievoorziening binnen de Rijksoverheid• Je onderhoudt actief jouw vakinhoudelijke kennis als professional;
  • Je onderhoudt actief jouw vakinhoudelijke kennis als professional.

Competenties

  • Is organisatie- en bestuurssensitief;
  • Is communicatief vaardig zowel in woord als in geschrift (klantgericht);
  • Is creatief en resultaatgericht;
  • Kandidaat past binnen de organisatie/groep.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 4 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Extra standplaats(en): Den Haag, Utrecht, Betreffen de DC’s, in de implementatieperiode is fulltime inzet op deze locaties van toepassing.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Fulko van der Meulen bereikbaar op het nummer: 06-53719004. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2024-05-24 09:30:00

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden