Programma Manager | Zwolle

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Zwolle
Aanvraagnummer:
A2022-1221
Startdatum:
05-12-2022
Verwachte einddatum:
31-03-2023 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
24-11-2022 08:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233

Functieomschrijving Programma Manager

Wij zijn namens het Ministerie van Economische Zaken op zoek naar een Programma Manager op basis van 36 uur.

Wij zoeken een programmma manager die een prestatie neerzet. Die eigenstandig verantwoordelijkheid neemt voor het organiseren en structureren van de werkzaamheden binnen de gegeven kaders. Je bent oprecht trots op de resultaten die je hebt gehaald met je team. En ook met de ontwikkeling die jezelf hebt doorgemaakt. Je hebt een visie op het managen van programma’s en projecten, de meerwaarde van (scaled) agile/Scrum en verdere professionalisering van je vakgebied.

Ervaring met Agile-Scrum werken is een must.

De hoofdtaken van de programmamanager zijn:

  • Met de lijnorganisatie, informatiemanager en DICTU stem jij de projectdoelstellingen af. Je stemt af met de product owner (bijhouden productbacklog);
  • Je bent verantwoordelijk voor het projectplan, de begroting, structuur, planning en het team. Jij zorgt voor een goed projectverloop conform de projectmanagementafspraken binnen RVO;
  • Je zorgt ervoor dat resources op tijd ingezet en goed benut worden;
  • Je coördineert alle activiteiten binnen het project. Inclusief het inrichting en actualisering van het projectdossier, inrichting van werkzaamheden conform Toolbox Projectmanagement RVO;
  • Je houdt de samenhang met andere projecten scherp in de gaten;
  • Je inventariseert en minimaliseert eventuele risico’s;
  • Je bent bekend met Agile projectmanagement, specifiek Kanban & Scrum.

Achtergrond:
Binnen de afdeling Informatie- en Procesmanagement is behoefte aan een programmamanager. De programmamanager is procesverantwoordelijke (regie en coördinatie) voor de inhoudelijke en/of beheersmatige planning, sturing en bewaking van projectmatige werkzaamheden, gericht op het realiseren van verbetering, vernieuwing of uitbreiding van de informatievoorziening binnen de afgesproken kwaliteit, tijd en middelen. Deze rol ondersteunt en rapporteert aan de programmamanager van het GLB 21-27 programma, en zal deze ondersteunen op een aantal cruciale programma thema’s. Je wordt gewaardeerd als teambuilder, je motiveert en inspireert je collega’s. Als programma manager ga je de uitdaging aan om samen met de programma manager resultaten neer te zetten. Je weet hoofd- en bijzaken te scheiden en kunt dat ook overbrengen aan je team. Je kent het werken bij onder meer overheidsorganisaties, maar hebt ook ervaring op nationale veranderingstrajecten. Ervaring op bestuurlijk en directie niveau is een pre, en laat je niet uit het veld laat slaan als de bureaucratie tegen lijkt te zitten.

Wij zoeken een verbinder die mensen meeneemt (draagvlak creëert, verandering begeleidt, bruggenbouwer). Iemand die goed schakelt tussen situaties en tussen mensen en die omgevingsbewust is.

Organisatie:
Kansen voor Nederland, kansen voor jou

Een duurzame, economisch sterke samenleving: daar werken we aan bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Met nationale en internationale programma’s, van de energietransitie en voedselproductie tot ontwikkelingsprojecten in Afrika. Met voorlichting, advies, financiering, subsidies en hulp bij het vinden van zaken- of kennispartners. Door slim organiseren en maximaal gebruik van digitale communicatie zorgen we voor een soepele en optimale dienstverlening. Door elkaar op te zoeken en verbindingen te leggen bieden we nieuwe inzichten en mogelijkheden. Voor en achter de schermen zetten 4500 mensen zich in voor een economisch sterk, innovatief en duurzaam Nederland, op verschillende vestigingen in Nederland. Ook voor jou zijn er kansen!

Onze adviseurs weten als geen ander wat er nodig is om ondernemende Nederlanders vooruit te helpen. Beoordelaars nemen subsidie- en andere verzoeken onder de loep en helpen de aanvragers om nieuwe stappen te zetten. Inkopers benutten de inkoopkracht van de Rijksoverheid, ook om maatschappelijke doelen te bereiken. De medewerkers van de frontoffice staan iedereen te woord die vragen heeft. Functioneel beheerders ontwikkelen en onderhouden digitale loketten. Projectmanagers onderzoeken wat de mogelijkheden van big data zijn. Juristen zorgen dat we ons houden aan wet- en regelgeving. En communicatieadviseurs ontwikkelen toegankelijke websites voor voorlichting en advies. Wie ondernemend Nederland een warm hart toedraagt, kan bij onze organisatie dus alle kanten op.

Eisen en wensen voor de functie Programma Manager

Harde eisen:

  • IPMA-C of hoger, Green belt Six Sigma;
  • Prince 2 Practioner;
  • SaFe/Agile Framework, Managing succesfull programs;
  • Ervaring bij een grote (semi-)overheidsorganisatie in de rol van programma manager (10 Jaar);
  • Ervaring met inrichting van processen gericht op dienstverlening aan klanten (10 Jaar);
  • WO werk- en denkniveau (10 Jaar);
  • Ervaring met stakeholder management op meerdere niveau’s (10 Jaar).

Wensen:

  • Verbinder tussen business cq IV-organisatie en project;
  • Communicator die stakeholders in woord en beeld meeneemt en de verandering stapsgewijs begeleidt;
  • Betrokken teambuilder die het beste uit de teamleden haalt door te motiveren en te waarderen;
  • Heeft focus: resultaatgericht, weet van aanpakken, straalt geloof uit;
  • Is procesbewaker: zorgt dat opdrachtgever stuurt, legt besluiten voor en is proactief;
  • Zorgt voor een haalbare fasering;
  • Is in control: -Effectief (belang, doel en bijdrage aan de organisatie,verwachtingen gemanaged); -Realistisch, efficiënt (Richten: tijd, geld, kwaliteit, resultaat); -Overzicht (Inrichten: structuur, aanpak, mijlpalen, bemensing); -Voorspelbaar, bewaakt (issues, risico’s, leerpunten, logboek); -Zorgvuldig (rapportage, administratie op orde).

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Extra standplaatsen: Assen, Utrecht en Den Haag. Ad hoc overleggen van verschillende projecten.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-11-21 14:01:56

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden