Programma Management Officer (PMO) | Utrecht

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Utrecht
Aanvraagnummer:
A2022-1152
Startdatum:
15-12-2022
Verwachte einddatum:
31-12-2022 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
10-11-2022 12:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233

Functieomschrijving Programma Management Officer (PMO)

Wij zijn naar de belastingdienst op zoek naar een Programma Management Officer (PMO) op basis van 36 uur.

De werkzaamheden bestaan o.a. uit het:

  • Organiseren, voorbereiden en notuleren overleggen;
  • Organiseren van PI-events;
  • Beheren en onderhouden programmadossier;
  • Bewaken voortgang en deadlines, o.a. aanleveren van input voor rapportages;
  • Bewaken van budgetten;
  • Opstellen van periodieke rapportages;
  • Signaleren van (dreigende) overschrijdingen.

Achtergrond:
Het platform GDA wordt de komende jaren ontwikkeld om verder te voldoen aan wet- en regelgeving. Op dit moment wordt het eerste architectuurplateau gerealiseerd. GDA is een voorziening die de primaire processen van de Belastingdienst in staat stelt om informatie duurzaam op te slaan. Het is een doorontwikkeling van een bestaande voorziening, die diverse andere archiefvoorzieningen gaat vervangen. Voor de migratie van de informatie uit de andere archiefvoorzieningen naar het GDA, wordt een aanvullend project opgestart. Het GDA-project realiseert o.a. standaard koppelvlakken (services) voor het toevoegen en raadplegen van documenten. Deze koppelvlakken zijn gebaseerd op een nieuw generiek metagegevensrefentiemodel. Onderdeel van het project is het neerzetten van nieuwe dienstverlening om gebruik te maken van GDA. Hierbij kan worden gedacht aan: aansluitvoorwaarden, dienstomschrijvingen, SLA’s, inrichten voortbrenging en gebruikersondersteuning. Het project GDA kent een combinatie van een projectmatige aanpak en agile werken. Dit vraagt de nodige aanpassingen op de huidige manier van werken. De
projectondersteuner levert een bijdrage aan deze ontwikkelingen.

De Belastingdienst verbetert op meerdere vlakken haar dienstverlening. GDA heeft een directe relatie met meerdere programma’s en projecten. Dit zorgt voor de nodige politieke en bestuurlijk aandacht en complexiteit in de besturing van het project. De ambitie is groot, net als de (politieke) urgentie.

Organisatie:
De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt.

Eisen en wensen voor de functie Programma Management Officer (PMO)

Harde eisen:

  • P3O / IPMA;
  • Agile (SAFe / Scrum / DevOps);
  • Prince 2 Foundation;
  • Afgeronde HBO-/WO-opleiding;
  • Minimaal 4 jaar werkervaring als PMO-er;
  • Ervaring in complexe omgevingen met veel verschillende stakeholders (3 Jaar);
  • Ervaring in opdrachten voor de (rijks-)overheid (3 Jaar).

Wensen:

  • Ervaring in opdrachten voor de (rijks-)overheid;
  • Affinitieit met informatiehuishouding en informatievoorziening;
  • Ervaring met MS Office (Excel, Word, PowerPoint);
  • Ervaring met voortbrenging volgens Agile (SAFe, Scrum, DevOps) is een pré;
  • Ervaring met Jira en Confluence is een pré;
  • Ervaring met HCL Notes is een pré;
  • Aantoonbare ervaring met complexe projecten met meerdere belanghebbenden en/of opdrachtgevers;
  • Kennis van (rijksbrede) ontwikkelingen op het snijvlak van informatievoorziening en informatiehuishoudingsprocessen;
  • Kennis van ontwikkelingen m.b.t. Open op orde;
  • Competenties: -Plannen en organiseren; -Initiatief; -Vasthoudendheid; -Resultaatgerichtheid; -Flexibiliteit.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-11-08 10:00:36

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden