Programma Management Officer (PMO) | Den Haag

Sorry, deze opdracht voor Programma Management Officer (PMO) is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Medior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2024-1091
Startdatum:
01-07-2024
Verwachte einddatum:
28-02-2025 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
13-06-2024 10:00
Contactpersoon Quest4:
Gerard Tummers
Telefoonnummer:
0615021386
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Programma Management Officer (PMO)

Opdrachtomschrijving
De Programma Management Officer (PMO) vormt een extra paar ogen en oren van de programmamanager dat gericht is op de interne programmaorganisatie. De programmamanager wordt daardoor in staat gesteld om het programma in de dynamiek van zijn omgeving te managen zonder daarbij aandacht te verliezen voor programma-interne zaken. De PMO ondersteunt de programmamanager en de projectleiders bij de programma bedrijfsvoering en de programma communicatie. Het programma is omvangrijk, complex van aard en heeft een hoog politiek afbreukrisico. De omgeving van het programma kent een grote verscheidenheid aan ketenpartners, aanpalende veranderinitiatieven en belanghebbende partijen. Om succesvol te zijn, wordt door het programma nauw samengewerkt met partijen uit en betrokken bij het taxivervoer, waaronder SFM, KNV, Kiwa en RDW.

Achtergrond
De ILT houdt toezicht op het taxivervoer. Doel hiervan is bij te dragen aan veilig taxivervoer en eerlijke concurrentie in de taximarkt. De ILT richt zich voor een belangrijk deel op de naleving van de arbeids- en rusttijden. Dit gebeurt momenteel op basis van gegevens die worden geregistreerd door de Boordcomputer Taxi (BCT). Die moet in elk taxivoertuig zijn geplaatst. Het verkrijgen en verwerken van die gegevens kan en moet echter beter. En dat is de opdracht waar het programma Realisatie Variant BCT voor staat. In dit programma wordt gewerkt aan alles wat nodig is om de gegevens over arbeids- en rusttijden (A&R-gegevens) straks online te ontvangen en verder te verwerken. Denk hierbij aan het aanpassen van werkprocessen en het inrichten van een centrale database en de technische verbindingen (interfaces) die nodig zijn voor de gegevensuitwisseling met de taxichauffeurs en -ondernemers, de registers van

Organisatie
De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) ziet erop toe dat zeer uiteenlopende doelgroepen een breed scala van wetten en regels naleven. We werken aan een duurzame en veilige leefomgeving, aan veilig transport en aan het vertrouwen in de woningcorporaties. We bewegen mee met maatschappelijke en technologische ontwikkelingen en zetten onze middelen in daar waar de risico’s voor de publieke belangen het grootst zijn. Een goed gebruik van data en andere informatie is sturend voor al onze werkzaamheden: van toezicht en vergunning- en dienstverlening tot opsporing en communicatie.

Eisen en wensen voor de functie Programma Management Officer (PMO)

Harde-eisen

  • HBO werk- en denkniveau. Dit moet blijken uit het cv en/of originele diploma’s en certificaten.
  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring als (deel)projectleider, coördinerend PMO of een vergelijkbare rol/functie binnen een meerjarig ICT-project of -programma in de context van keteninformatisering/-samenwerking binnen een politieke context (veelheid aan betrokken partijen met een verscheidenheid aan (tegenstrijdige) belangen). Dit moet blijken uit het cv. (5 jaar)
  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring met het beheren van een financiële (project)administratie (budget, realisatie, verplicht en begroot). (5 jaar)
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met het begeleiden van het inkoopproces en beheren van de inkoopdossiers bij de inkoop van middelen en de inhuur/detachering van medewerkers. (3 jaar)
  • De kandidaat heeft aantoonbare kennis van projectmanagementmethodieken, zoals PRINCE2, Projectmatig creëren en/of PMBoK. Dit moet blijken uit het cv en originele certificaten.

Wensen

  • Kennis van de praktijk van toezicht, handhaving en/of opsporing is een pre.
  • De kandidaat heeft ervaring met het verzorgen van de content en de opmaak van communicatieproducten, zoals nieuwsbrieven, intranet-/internetberichten, infographics, animaties en voorlichtingsvideo’s. Dit moet blijken uit het cv.

Competenties

  • Kandidaat getuigt aantoonbaar over organisatiesensitiviteit en (in voldoende mate) politiek-bestuurlijke sensitiviteit.
  • Kandidaat is in staat om in een sterk dynamische omgeving inzicht en structuur aan te brengen en te behouden.
  • Kandidaat is zorgvuldig, duidelijk, overtuigend en feitelijk in mondelinge en schriftelijke communicatie.
  • Kandidaat bevordert duurzame samenwerking tussen partijen in de context van een project/programma.
  • Kandidaat haalt voldoening uit het detecteren van onvolkomenheden in en tussen plannen, planningen, begrotingen en rapportages.
  • Kandidaat kan feedback geven zonder weerstand op te roepen bij de ontvanger door zijn/haar proactieve en ondersteunende opstelling.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Gerard Tummers bereikbaar op het nummer: 0615021386. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2024-06-12 12:11:15

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden