Programma Controller | Apeldoorn

Sorry, deze opdracht voor Programma Controller is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Apeldoorn
Aanvraagnummer:
A2023-1379
Startdatum:
01-11-2023
Verwachte einddatum:
31-12-2023 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
10-10-2023 10:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Programma Controller

De projectcontroller koppelt het financiële plaatje aan de praktijk van het vernieuwingsprogramma HLP. Daarnaast ben je in deze rol onderdeel van het PMO van vHLP en faciliteer je de sleutelrollen en vergaderorganen binnen het programma met de juiste (financiële) rapportages en indicatoren. De belangrijkste werkzaamheden bestaan uit:

  • Opstellen en bewaken van programmabudgetten en -planning in samenwerking met het programma manager.
  • Afstemmen met portfolio management over programmabudgetten, besteding en prognose. 
  • Monitoren van programmakosten, uitgaven en voortgang om afwijkingen te identificeren en tijdig bij te sturen. 
  • Voorbereiden van financiële en voortgangsrapporten, prognoses en analyses voor intern gebruik en communicatie met stakeholders. 
  • Adviseren van de stuurgroep en het productmanagement team over financiële aspecten en mogelijke optimalisaties.
  • Bijdragen aan het opstellen van businesscases en programmavoorstellen met financiële informatie en haalbaarheidsanalyses.
  • Identificeren van risico’s die de (financiële) stabiliteit van het programma kunnen beïnvloeden en het aanbevelen van passende maatregelen.

Achtergrond:
De keten Loonheffingen (LH) binnen de Belastingdienst is een cruciaal onderdeel van de totale Loonaangifteketen waarin ook UWV, CBS en anderen aan deelnemen. De keten LH verzorgt de processen en systemen voor het administreren, controleren en innen van loonheffingen en premies en is daarmee de grootste financiële stroom binnen de BV Nederland. Deze processen en de onderliggende systemen zijn verouderd en niet meer geschikt als basis voor de toekomst; dit noemen we technische schuld en noodzaakt tot groot onderhoud. Dit geldt ook voor HLP; de kernapplicatie van de keten LH. Om deze applicatie weer toekomstbestendig te maken is het programma vernieuwing HLP (vHLP) in het leven geroepen. Het Program Management Office (PMO) van vHLP ondersteunt het programma in het behalen van de resultaten binnen tijd, budget en de gemaakte afspraken.

Organisatie:
De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt.

Eisen en wensen voor de functie Programma Controller

Harde eisen:

  • Uitstekende kennis van financiële controle, rapportage en/of planning, bij voorkeur met betrekking tot een IT-auditing programma;
  • Vaardigheid in het gebruik van financiële software en tools (5 jr)
  • Complexe financiële en voortgangsinformatie begrijpelijk over te brengen aan niet-financiële belanghebbenden (5 jr)
  • Ervaring in het interpreteren van en rapporteren over financiële gegevens en programmavoortgang (5 jr)
  • IT-Control in SAFe omgevingen;
  • P3O, Prince2, MSP;
  • Universitair niveau in financiën, bedrijfskunde, economie of een gerelateerd vakgebied (5 jr)

Wensen:

  • Analytische vaardigheden
  • Nauwkeurigheid
  • Netwerken
  • Organisatiesensitiviteit
  • Overtuigingskracht
  • Plannen en organiseren; Teamplayer
  • Ervaring met programmamanagement in combinatie met Agile voortbrenging
  • Kennis over en ervaring met het begeleiden van het risicomanagement proces
  • Ervaring met de Fortis Change Cloud rapportage tool
  • Ervaring met het beheer van programmamiddelen en resource budgetten

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2023-10-06 07:25:33

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden