Procesmanager KS&B | Amsterdam/thuis

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amsterdam/thuis
Aanvraagnummer:
A2022-1220
Startdatum:
02-01-2023
Verwachte einddatum:
31-12-2023 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
02-12-2022 10:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Procesmanager KS&B

Wij zijn voor onze klant op zoek naar een Procesmanager KS&B op basis van 36 uur per week. 

Binnen het team KS&B zijn wij opzoek naar een Procesmanager.

Beschrijving behoefte:
Als Processpecialist ben jij verantwoordelijk voor het stroomlijnen en continue verbeteren van de werkprocessen op de afdeling Klanten Service & Betalingen. Je legt direct verantwoording af aan het afdelingshoofd en enthousiasmeert de afdeling en stakeholders om iedere dag de klant- en facturatieprocessen te verbeteren. Je doet dit voor de burgers in de gemeente Amsterdam en het gebied van Waterschap Amstel Gooi en Vecht. De afdeling incasseert € 110 miljoen aan drinkwatergelden en incasseren ruim € 200 miljoen aan waterschapsbelasting. Als procesmanager weet jij als geen ander hoe je een afdeling mee kunt krijgen in verandertrajecten. Je innoveert onze klantcontact/facturatie processen en voert procesoptimalisaties en innovaties door. Je optimaliseert de twee ERPsystemen voor de facturatie van Drinkwater en Waterschapsbelasting met de specialisten op werkvloer en de scrumteams. De organisatie is opgebouwd langs werkstromen zoals facturatie, contractbeheer, incasso, meterstandopname tot en met inning, betalingsverwerking, debiteurenbeheer en klantencontacten.

Wat ga je doen?

  • Zorgdragen voor doelmatige en doeltreffende processen in samenspraak met processpecialisten en keyusers;
  • Dit doe je door als procesmanager over de processen heen te acteren en actuele beschrijving daarvan, inclusief bevoegdheden en verantwoordelijkheden;
  • Het zijn van een coach, sparringspartner én challenger naar de processpecialisten vanuit je inhoudelijke kennis van processen;
  • Door je helikopterview over processen heen de algehele samenhang borgen en goede verbinding/aansluiting tussen de werkprocessen;
  • Het inbrengen van inhoudelijke kennis over processen, o.a. door bijvoorbeeld inbreng van templates en best practices, maar ook LEAN om processen zo optimaal mogelijk in te richten en uit te voeren;
  • Analyseren van risico’s, het herkennen van knelpunten en hierin direct verbetering aanbrengen;
  • Bewaking van timelines en implementatiemomenten;
  • Het meenemen van de processpecialisten en ontwikkelaars in het groeien in volwassenheid van processen en procesinrichting.

Beschrijving afdeling/team:
Je bent verantwoordelijk voor de procesoptimalisatie van de hele afdeling en werkt samen aan de drie operationele units: Betalen, Factureren & Heffen en Cont(r)act en aan de Meldkamer voor de technische storingen. De keyusers uit de teams de processpecialisten van de afdeling en de digitale scrumteams zijn jouw directe collega’s. Verder is er een expertiseteam op het gebied van drinkwater en belastingen en een Work Force Management team. De kerntaak van de afdeling is het factureren, heffen en incasseren van de drinkwater en belastingomzet voor de inwoners in ons verzorgingsgebied. 

Eisen en wensen voor de functie Procesmanager KS&B

Harde eisen:

  • Aantoonbaar HBO/WO werk- en denkniveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als Procesmanager en/of consultant;
  • Jij hebt ervaring met grootschalige administratieve backoffice processen en hebt ervaring om vanuit een visie concrete verbetervoorstellen te implementeren;
  • Je hebt een uitstekende beheersing van Microsoft applicaties; Word, Excel, Visio, Powerpoint, Teams en Sharepoint;
  • De kandidaat dient te beschikken over de volgende competenties: 1. verbinden: medewerkers motiveren, verbinden en de samenwerking stimuleren zowel binnen als buiten het team bemaling. 2. duidelijk communiceren: goed je eigen menig kunnen onderbouwen met heldere argumenten. 3. leiderschap: Taakgericht leiding geven, je kunt een team aansturen, overtuigen en klantgericht werken. 4. innovatief: Innovatief zijn, ideeën verbeteren en probleemoplossend werken? 5. Planmatig: organisatievermogen, zorgvuldig, planmatig en resultaatgericht kunnen werken. 6. Stressbestendig. je bent in staat om onder tijdsdruk te kunnen werken en je kunt goed schakelen. In geval van calamiteiten zelfstandig handelend op te treden als coördinator scenario. 7. Analytisch; Breed analyseren en in staat om hoofd- en bijzaken te scheiden. Deze competenties worden getest in een gesprek.

Wensen:

  • Proceskennis zoals gebruikelijk in de utiliteiten (energie, telecom) of financiële processen (order to cash) (30%);
  • Je hebt affiniteit met IT en je bent in staat om automatiseringspotentieel te herkennen en geautomatiseerde processen te doorgronden (30%);
  • Ervaring met LEAN werken (40%); – 0 tot 1 jaar; – 1 t/m 2 jaar; – 3 tot 5 jaar; – 5 + jaar.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op 13 december 2022. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-11-21 13:12:53

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden