Procesmanager Change Management | Amsterdam/thuis

Sorry, deze opdracht voor Procesmanager Change Management is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Amsterdam/thuis
Aanvraagnummer:
A2023-136
Startdatum:
27-02-2023
Verwachte einddatum:
27-08-2023 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


€ 94,00


Sluitingsdatum aanvraag:
10-02-2023 09:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Procesmanager Change Management

Wij zijn voor onze klant op zoek naar een Procesmanager Change Management op basis van 36 uur per week. 

Binnen IV zijn we op zoek naar een ervaren Procesmanager Change Management.

Als Change Manager ben je verantwoordelijk voor de begeleiding van van het implementeren, verbeteren en bewaken van de kwaliteit van ons (ITSM gebaseerde) Change proces en de output ervan. Hierbij ben verantwoordelijk voor het ontwikkelen, onderhouden en beheren van procesbeschrijvingen, procedures en werkinstructies. Samen met de andere procesmanagers zorg je ervoor dat het Changeproces wordt geüniformeerd over de diverse IV afdelingen heen (Applicatiediensten, Procesautomatisering en IT) zodat deze het fundament vormen onder het IT beheer en de dienstverlening voorspelbaar en transparant blijft.

Als Change Manager ben je verantwoordelijk voor:

  • Bewaking van de kwaliteit van het change management proces, de output prestatie-indicatoren en criteria zelf;
  • Het continue verbeteren en groeien van het change proces naar hedendaagse standaarden en specifiek voor Sparringpartner bij het verzorgen van managementinformatie (rapportages) over het changeproces, alsook het zelf verzorgen van trend- en knelpuntanalyses;
  • Verzorgen van de inrichting van hulpmiddelen voor het proces;
  • Ondersteunen en adviseren bij projecten, onderzoeken, (proces)audits en de voorbereiding van overlegvormen;
  • Afstemmen van het proces op andere ITSM processen bv als incident management of configration management op centraalen decentraal niveau van de organisatie. Het opzetten van een CAB geschikt voor een Agile en/of project matige manier van voortbrenging van change.

Je beschikt over een resultaatgerichte en procesmatige aanpak en werkt planmatig toe naar gestelde doelen. Jij bent in staat om de toegevoegde waarde van onze ITSM processen en Change Management in het bijzonder over te brengen en weet hiervoor draagvlak te creëren bij je collega’s. Je bent een bevlogen gesprekspartner op alle niveaus van de organisatie (leveranciers, management, gebruikers) en je kunt klantwensen vertalen naar de ICT verantwoordelijken.

Door je goede communicatieve vaardigheden zorg je voor vernieuwing en verbetering binnen de dagelijkse operatie, weet je je verbetervoorstellen te onderbouwen en breng je hiermee de dienstverlening richting onze gebruikers naar een hoger niveau.

Binnen de afdeling IV (Informatievoorziening) wordt gewerkt in de afdelingen Applicatiediensten, IT en Procesautomatisering. Dit is waar de operationele ITSM processen worden ingericht en beheerd.

Eisen en wensen voor de functie Procesmanager Change Management

Harde eisen:

  • Afgeronde HBO opleiding;
  • In de afgelopen 5 jaar, minimaal 2 jaar, aantoonbare ervaring met het aansturen van professionals. Bijvoorbeeld in de rol als procesbeheerder, product owner of teamleider;
  • In de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met ITSM processen op tactisch en operationeel niveau. En hoofdzakelijk binnen het Change Management proces;
  • Ervaring met het continu verbeteren van operationele ITSM processen door middel van een PDCA cyclus of andere methode;
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
  • De kandidaat dient te beschikken over de volgende competenties: 1. Verbinden: medewerkers motiveren, verbinden en de samenwerking stimuleren zowel binnen als buiten het team bemaling. 2. Duidelijk communiceren: goed je eigen menig kunnen onderbouwen met heldere argumenten. 3. Leiderschap: Taakgericht leiding geven, je kunt een team aansturen, overtuigen en klantgericht werken. 4. Innovatief: Innovatief zijn, ideeën verbeteren en probleemoplossend werken? 5. Planmatig: organisatievermogen, zorgvuldig, planmatig en resultaatgericht kunnen werken. 6. Stressbestendig. je bent in staat om onder tijdsdruk te kunnen werken en je kunt goed schakelen. In geval van calamiteiten zelfstandig handelend op te treden als coördinator scenario. 7. Analytisch; Breed analyseren en in staat om hoofd- en bijzaken te scheiden. Deze competenties worden getest in een gesprek.

Wensen:

  • SAFe of andere agile methodiek gecertificeerd (10%);
  • Ervaring met het implementeren van ITIL processen (30%). Geef aan hoeveel jaar ervaring;
  • Ervaring met Top-Desk (20%). Geef aan hoeveel jaar ervaring;
  • PSPO1 gecertificeerd (20%);
  • Ervaring met Azure Devops (10%). Geef aan hoeveel jaar ervaring;
  • Werkervaring binnen een grote organisatie (1000 FTE+) (10%). Geef aan hoeveel jaar ervaring.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op 16 februari 09.00 – 13.00 uur. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2023-01-30 14:25:01

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden