Procesinrichter | Apeldoorn/Venlo

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Apeldoorn/Venlo
Aanvraagnummer:
A2022-0166
Startdatum:
07-03-2022
Verwachte einddatum:
31-12-2022 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
07-02-2022 11:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor de Belastingdienst op zoek naar een Procesinrichter op basis van 36 uur per week. 

Opdrachtbeschrijving:
Als procesinrichter binnen de Tijdelijke Organisatie E-commerce (TOE) draag je zorg dat ketenbrede / klant-tot-klant processen inzichtelijk zijn en geoptimaliseerd worden. Je organiseert, maar werkt ook zelf uit. Verschillende processen zijn reeds uitgewerkt, maar worden nog niet beheerd. Daarnaast zijn verschillende (handmatige) processen gericht op het voorkomen en oplossen van uitval en uitworp niet uitgewerkt. Binnen de TOE en met ketenpartners werk je deze processen uit. Je draagt voor de TOE zorg dat er overzicht is (procesarchitectuur) en dat de primaire en ondersteunende bedrijfs -en deelprocessen vindbaar en inzichtelijk zijn. Met de collega’s van de TOE draag je zorg dat processen waar nodig verbeterd en uitgewerkt worden.

Voor de primaire bedrijfsprocessen doe je dit vanuit zowel het perspectief van de organisatie als perspectief van de ondernemers (de klantreis).

Hierdoor is de TOE in staat om procesregie te voeren. Met de medewerker AO-IC draag je zorg voor de opzet, uitvoering en resultaat van het interne controle plan en de controles. Samen trekken jullie op om de Administratieve Organisatie verder in te richten en Interne Controles door te ontwikkelen en uit te voeren. Het management van de TOE adviseren jullie naar aanleiding van de uitkomsten. Je hebt in deze rol afstemming met management en medewekers van de TOE. Je werkt vanuit het team Procesregie & Functioneel Beheer en stemt regelmatig af met het team Bedrijfsvoering. Daarnaast heb je veelvuldig contact met collega’s vanuit de keten, zodat de TOE in staat gesteld wordt om ketenregie te kunnen voeren. 

Achtergrond Opdracht:
De Belastingdienst voert vanaf 1 juli 2021 de nieuwe btw-regels voor afstandsverkopen (e-commerce) uit. De ontwikkeling van IV-voorzieningen en de implementatie van de nieuwe EU btw-regels die hiervoor nodig zijn raken meerdere directies en ondersteunende diensten van de Belastingdienst. Met de nieuwe btw-regels voor afstandsverkopen kunnen ondernemers in één EU-lidstaat hun btw-melding/betaling doen in plaats van apart in de afzonderlijke lidstaten. Voor de ontwikkelingen van de IV-voorzieningen is een programma opgericht en binnen de directie Midden-en Klein Bedrijf (MKB) is een tijdelijke organisatie e-commerce (TOE) ingericht. De TOE voert twee processen uit; MSID (ondernemers registreren/melden/betalen in Nederland waarna afdracht naar de buitenlandse EU lidstaten plaatsvindt) en MSCON (ondernemers registeren/melden/betalen in een buitenlandse EU lidstaat waarna afdracht naar Nederland plaatsvindt).

De Tijdelijke Organisatie E-Commerce (TOE) is opgezet om het uitvoeringsproces handmatig uit te voeren (noodspoor) om vervolgens in 2022 te starten met de transitie naar de structurele voorzieningen (hoofdspoor). Wanneer in 2023 alle uitvoeringsprocessen stabiel lopen, zullen de werkzaamheden overgedragen worden aan de verschillende uitvoerende directies binnen de Belastingdienst. De TOE bestaat uit twee productieteams (MSID te Apeldoorn en MSCON te Venlo), een team Fiscale Sturing en een team Procesregie & Functioneel Beheer. 

Organisatorische context en cultuur:
De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • WO of HBO werk-denk niveau;
  • Kennis en ervaring bij (grote) overheidsorganisaties;
  • Opleidingen op het gebied van procesmanagement;
  • Opleiding, certificaten, kennisniveau: Business Information Management Foundation, Informatiesystemen Foundation, Testen Foundation, ITSM Foundation; ITIL Foundation, Information Security Foundation based on ISO/IEC 27002;
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met Procesmanagement;
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met ICT;
  • Alleen kandidaten die in loondienst zijn komen in aanmerking voor deze opdracht. Ben jij ZZP’er informeer dan naar onze mogelijkheden.

Wensen:

  • Competenties: Analyseren Creativiteit Netwerken Omgevingsbewustzijn Organisatiesensitiviteit Overtuigingskracht Plannen en organiseren Resultaatgerichtheid;
  • Kennis van Agile/SAFE;
  • Kennis van BiSL framework;
  • Kennis van IV voortbrenging;
  • Ervaring met geautomatiseerde (en deels handmatige) massale processen.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats in week 6-7. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-02-03 10:51:04

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden