Portfoliomanagementondersteuner (PMO) | Den Haag

Sorry, deze opdracht is niet meer beschikbaar

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2022-0321
Startdatum:
28-03-2022
Verwachte einddatum:
13-03-2023 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
15-03-2022 07:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor het Ministerie van Buitenlandse Zaken op zoek naar een PMO’er op basis van 36 uur per week.

De portfoliomanagementondersteuner (PMO):

  • Beheert de projectadministratie in de portfoliomanagementool (Principal Toolbox) en ondersteunt de portfoliomanager met het aanleveren van gegevens ten behoeve van de portfolioanalyse;
  • Is aanspreekpunt voor allerhande zaken en ondersteuningstaken/vragen vanuit portfoliomanagement;
  • Ondersteunt het najagen en administreren van acties die hieruit voortvloeien – signaleert issues en stelt oplossingen voor in de projectadministratie en waar nodig individuele projecten;
  • Verzorgt agenda, notulen (inclusief) actiepunten op van portfolio-overleggen, de I-klankbordgroep en bijeenkomsten voor de inrichting van het applicatielifecycleportfolio;
  • Monitort de processen zoals deze binnen de porfolio management zijn opgesteld.

Achtergrond opdracht:
De Directie IDI ondersteunt samen met andere bedrijfsonderdelen het primaire proces van BZ: binnen deze directie zijn de IV-taken gebundeld en wordt o.a. de relatie tussen klanten/opdrachtgevers en leveranciers geregisseerd, met als doel de primaire processen van BZ optimaal te ondersteunen en de medewerkers van BZ zo flexibel mogelijk te laten werken met een eigentijdse, veilige en betrouwbare digitale werkomgeving. Het cluster Strategie en portfolio is een aparte afdeling binnen de Directie IDI.

De opdracht:
De Directie Informatievoorziening en Digitale Innovatie (IDI) beheert diverse IT-portfolio’s. Voor de ondersteuning daarvan zoeken wij 2 portfoliomanagementondersteuners. De opdracht ligt in het op orde brengen en houden van de portfolio-administratie, waarbij allereerst de prioriteit ligt bij het projectportfoliomanagement (hygiëne van projectdossiers en projectregistratie). Daarnaast is de functie gericht op het plannen, voorbereiding en notuleren van de vergadering, zoals het projectportfoliomanagementoverleg.

Organisatie:
Algemeen:
Het Ministerie van Buitenlandse Zaken is de spil in de communicatie tussen de Nederlandse regering en de regeringen van andere landen én tussen de Nederlandse regering en internationale organisaties. Het ministerie coördineert het buitenlandbeleid van de Nederlandse regering en voert dit uit. BZ steunt 24/7 Nederlanders in het buitenland. Naast het departement in Den Haag opereert het ministerie vanuit ca. 160 ambassades, permanente vertegenwoordigingen en consulaten(-generaal), verspreid over de hele wereld.

Organisatie-omschrijving:
Het Ministerie van Buitenlandse Zaken is de spil in de communicatie tussen de Nederlandse regering en de regeringen van andere landen én tussen de Nederlandse regering en internationale organisaties. Het ministerie coördineert het buitenlandbeleid van de Nederlandse regering en voert dit uit. BZ steunt 24/7 Nederlanders in het buitenland. Naast het departement in Den Haag opereert het ministerie vanuit ca. 160 ambassades, permanente vertegenwoordigingen en consulaten(-generaal), verspreid over de hele wereld.

Afdeling:
Directie Informatievoorziening en Digitale Innovatie De Directie Informatievoorziening en Digitale Innovatie (IDI) is verantwoordelijk voor de I(CT)- voorziening van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Met ruim 100 medewerkers voert IDI regie op externe leveranciers (zowel commercieel als overheidspartijen) die I(CT)-diensten aan BZ leveren, zodat de 5000 collega’s in binnen- en buitenland optimaal digitaal kunnen (samen)werken. IDI is de strategisch partner van de departementsleiding op het gebied van digitalisering en ondersteunt het departement en de posten om digitaal professioneel te functioneren. Door de inzet van nieuwe technologieën wil BZ vooroplopen als wereldwijd digitaal opererende diplomatieke dienst. Het wereldwijde ICT-netwerk, dat ook in minder ontwikkelde landen goed moet werken, de hoge beveiligingseisen die gelden voor internationale samenwerking, de BZ-Cloud omgeving en een inspirerend Data Competence Centre zorgen voor een uitdagende werkomgeving voor een I(CT)- professional.

De Directie Informatievoorziening en Digitale Innovatie valt organisatorisch direct onder de plaatsvervangend secretaris-generaal (PSG), met aan het hoofd de directeur IDI, tevens CIO van BZ. Doelstelling is digitalisering nog meer te positioneren als strategisch element in de primaire en ondersteunende processen van BZ. De Directie IDI bestaat uit 6 clusters: Strategie en Portfolio, Advies en integratie, Informatiemanagement, Functioneel beheer, Security Centre en Data Competence Centre. Het managementteam staat onder leiding van de CIO/directeur IDI en bestaat uit de clusterhoofden en de business controller. IDI voert een actief diversiteitsbeleid en zet in op een inclusieve organisatie door te streven naar een evenwichtige verdeling van medewerkers naar leeftijd, geslacht, cultuur, achtergrond, kennis en competenties. IDI zoekt niet naar ‘standaardmedewerkers’ volgens een sjabloon. Teams worden samengesteld uit een diversiteit van individuele medewerkers die elk vanuit hun specifieke persoonlijkheid, kennis, vaardigheden, ervaring en interesses iets bijzonders toevoegen. Het meebrengen van bijzondere persoonlijke voor BZ relevante eigenschappen wordt dan ook gewaardeerd.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • Prince2;
  • Management of portfolio’s of vergelijkbaar;
  • HBO Werk en denkniveau;
  • Je hebt 2 jaar aantoonbare ervaring met ICT-projectondersteuning;
  • 1-3 jaar ervaring met ICT-projectondersteuning binnen semioverheid of vergelijkbaar;
  • Je hebt aantoonbare ervaring en/of affiniteit met ICT programma’s en projecten ( 2 jaar);
  • Je beschikt over PRINCE2 Practitioner, Management of Portfolio Foundation (of vergelijkbare methode) ( 2 jaar);
  • Je hebt een hands-on mentaliteit en kan daarnaast goed structureren en documenteren ( 2 jaar);
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift (2 jaar).

Wensen:

  • Competenties: – Resultaatgerichtheid; – Nauwkeurigheid; – Kwaliteit; – Samenwerken; – Ondernemend; – Stressbestendigheid; – Mondelinge en schriftelijke communicatie;
  • Je beschikt bij voorkeur over ervaring met Principal Toolbox, Fortes Change Cloud; Je hebt kennis van organisatie, bestuur en bedrijfsvoering;
  • Je hebt uitstekende kennis van Microsoft Office en SharePoint;
  • Je hebt veel gevoel voor onderlinge samenwerking (ook buiten de eigen kaders);
  • Je bent nauwkeurig en zelfstandig; Je bent stressbestendig, kan werken onder hoge druk;
  • Je hebt sterke contactuele eigenschappen;
  • Je hebt ervaring met schriftelijk en mondeling communiceren op tactisch en operationeel niveau.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op 18 maart vanaf 13.00u (online). Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-03-10 09:37:28

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden