Senior PMO / Procesanalist
Functie omschrijving
Op een tweetal projecten wordt de tijdelijke inzet van een PMO/procesanalist gevraagd, namelijk het project ‘Implementatie Perdis’ en ‘Maintenance Mobility’:
Het project ‘Implementatie Perdis’ heeft betrekking op de afdeling ‘Operatie’ en bevat de volgende activiteiten:
– De inrichting en implementatie van de personeelsplanningstool Perdis met daarbij interfaces naar diverse databases, SAP HCM (HR) en de BI-gevenslaag van het GVB.
– Het uit faseren van een zestal systemen en interfaces.
Het project ‘Maintenance Mobility’ heeft betrekking op de afdeling ‘Techniek’ en bevat de volgende activiteiten:
– De realisatie en implementatie van een app voor 3 onderhoudsafdelingen van GVB.
– De realisatie en implementatie van een generiek, multi-inzetbaar mobiel IT-platform.
De procesanalist / PMO die wij zoeken, wordt voor een jaar tot anderhalf jaar ingezet ter ondersteuning van twee projecten. Beide projecten staan onder tijds-en kwaliteitsdruk; we zijn daarom op zoek naar iemand die aan een half woord genoeg heeft, die ook onder werkdruk alert en professioneel kan handelen en als die als een spin in het web mensen en zaken kan verbinden. Omgeving sensitiviteit, resultaatgerichtheid en een pro-actieve houding zijn een must.
Taken rol Procesanalist:
– Het opstellen en/of aanvullen van procesbeschrijvingen met een relatie naar de organisatie en applicaties, op basis waarvan o.a. functioneel ontwerpen, een test plan en gebruikers-en beheerhandleidingen kunnen worden geschreven (‘4-laags procesmodel’);
– Het creëren van draagvlak voor de verandering (van applicaties) binnen de organisatie;
– Het in kaart brengen van procesverbeteringen die mogelijk op een later stadium geïmplementeerd kunnen worden;
Taken van de PMO-rol:
– Ondersteunen van project management bij de integrale projectplanning in MS Project en het opstellen en bewaken van voortgangsrapportages, besluiten en actielijsten, risico- en leerpuntenlogs, RfCs;
– Algemene projectondersteuning, zoals het organiseren van (team) meetings en het notuleren van overleggen volgens standaarden en procedures (Prince2);
Functie eisen
– Aantoonbaar HBO+/WO niveau werk- en denkniveau (Organisatie/Bedrijfskunde, Informatica/ICT gerelateerd);
– 2-5 jaar projectmatige werkervaring in grote, veelzijdig organisaties in de gevraagde rollen (PMO/procesanalist) met een budget van >1 miljoen euro.
– Kennis van plannings-en/of onderhoudswerkprocessen, ICT beheerprocessen (ITIL), organisatiestructuur en bedrijfsvoering systemen in de vervoerswereld is een pré, geen must;
– Communicatieve vaardigheden voor het bepalen van de klantwens en het beschrijven van de werkprocessen in overleg met betrokkenen. Hierin zorgvuldig op inhoud en relatie;
– Analytische vaardigheden om een proces te beschrijven en te modelleren, kennis van procesmanagement (Visio, Bizz Design);
– Prince 2 Foundation gecertificeerd, senior kennis en ervaring met MS projects;
– Goede beheersing van het Nederlands en Engels in een technische en zakelijke context.
Extra informatie
- Standplaats
-
Amsterdam
- Aanvraagnummer
- 438
- Startdatum:
- 2016-10-31
- Verwachte einddatum
- 2018-04-30
- Aantal uur per week:
- 36
- Uurtarief
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 2016-10-25
- Contactpersoon Quest4:
- Wendy van Ooijen
Aanvullende informatie
Geplaatst op 2016-10-20 06:22:48