PMO Medewerker | Utrecht

Sorry, deze opdracht voor PMO Medewerker is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Utrecht
Aanvraagnummer:
A2023-178
Startdatum:
01-03-2023
Verwachte einddatum:
31-10-2023 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


€ 62,00


Sluitingsdatum aanvraag:
13-02-2023 10:00
Contactpersoon Quest4:
Remco Blommesteijn
Telefoonnummer:
06-11355233
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving PMO Medewerker

Wij zijn namens het Openbaar Ministerie op zoek naar een PMO Medewerker op basis van 36 uur.

De afdeling IV-Projectmanagement bestaat uit 12 vaste programma- en projectleiders, ingehuurde projectleiders en het Project Office IT. De afdeling is verantwoordelijk voor de levering van IT vernieuwing binnen het OM. Het Project Office IT ondersteunt de organisatie bij de gecontroleerde uitvoering van projecten en programma’s of bij het vaststellen en beheersen van de projectportfolio. De 4 Project Management Officers doen dit door het ontwikkelen, implementeren, bewaken en beheren van de governance, processen, tools en andere middelen en informatiestromen. Als Medewerker PMO ondersteun je primair de afdeling IV-Coördinatie. Je sluit aan bij het MT als verslaglegger, pakt actiepunten t.b.v. de afdeling op of jaagt hierop na. Daarnaast ondersteun je de afdeling op financieel administratief gebied. Ook ben je, samen met de collega PMO’ers, verantwoordelijk voor de centrale ondersteuning van de IT projecten binnen het OM. Met je kennis en ervaring lever je een bijdrage aan de ontwikkeling van het Project Office IT en zorg je voor de borging van kennis en processen binnen het team PMO. Ondersteunen afdeling IV-Coördinatie: 

  • Deelname aan en verslaglegging van het MT IV-Coördinatie;
  • Oppakken en najagen actiepunten uit het MT IV-Coördinatie;
  • Administratieve en financiële ondersteuning van de afdeling;
  • Centrale ondersteuning van IT projecten binnen het OM samen met de PMO collega’s;
  • Ondersteuning aan verdere ontwikkeling van de project office IT, zorgen voor borging van kennis en processen.

Achtergrond:
Tijdelijke vervanging interne capaciteit.

Organisatie:
Het Openbaar Ministerie (OM) bestaat uit een hoofdkantoor (het Parket-Generaal), 10 arrondissementsparketten, 1 LRO (landelijke Ressortsorganisatie) en een aantal ‘bijzondere’ eenheden, te weten het Landelijk Parket, het Functioneel Parket, het parket CVOM (Centrale Verwerking OM), de DVOM (Dienst Verleningsorganisatie OM) en de Rijksrecherche. Het Openbaar Ministerie is op ca. 35 locaties door heel Nederland gevestigd. In totaal werken ongeveer 5.000 mensen bij het OM. Aan het hoofd van het OM staat het College van procureurs-generaal. Het College is verantwoordelijk voor heel het OM en legt zich toe op de formulering van nieuwe handhavingsrichtlijnen en het ontwikkelen van het opsporings- en vervolgingsbeleid. De zorg voor de organisatie en de bedrijfsvoering ligt eveneens bij het College. De parketten staan onder leiding van een hoofd van een bedrijfsonderdeel die verantwoordelijk is voor de primaire taken van een arrondissement of ressort of een landelijk werkend onderdeel. De onderdelen van het OM kennen ieder een eigen dynamiek, aandachtsgebieden en, in sommige gevallen, specialismen.

Eisen en wensen voor de functie PMO Medewerker

Harde eisen:

  • De kandidaat is voor minimaal 32u per week beschikbaar, in overleg 36u per week;
  • De kandidaat heeft een afgeronde opleiding van minimaal MBO niveau;
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar werkervaring als PMO medewerker.

Wensen:

  • De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar minimaal 1 jaar werkervaring als PMO medewerker binnen een overheidsorganisatie (20%)(Ja = 100 punten; Nee = 0 punten);
  • De kandidaat heeft ervaring met het werken binnen een project management office van een grote organisatie (20%)(Ja = 100 punten; Nee = 0 punten);
  • De kandidaat is IPMA PMO gecertificeerd (25%)(Ja = 100 punten; Nee = 0 punten);
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar werkervaring met financial control (20%)(Ja = 100 punten; Nee = 0 punten).

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2023-02-07 07:40:33

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden