PMO | Den Haag
Sorry, deze opdracht voor PMO is niet meer beschikbaar.
Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.
En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.
- Werkniveau:
- Senior
- Standplaats:
-
Den Haag
- Aanvraagnummer:
- A2023-1097
- Startdatum:
- 14-08-2023
- Verwachte einddatum:
- 31-01-2024 met optie tot verlenging
- Aantal uur per week:
- 32
- Indicatie uurtarief:
n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 04-08-2023 10:00
- Contactpersoon Quest4:
- Remco Blommesteijn
- Telefoonnummer:
- 06-11355233
- Opdrachtgever:
- Quest4
Functieomschrijving PMO
Wij zijn namens het Ministerie van Economische Zaken op zoek naar een PMO’er op basis van 32 uur.
Als Senior PMO-er zorg je voor structuur, standaardisering en ondersteuning in een groot en complex programma en rapporteert aan de programmamanager. Je gaat aan de slag binnen de Directie Informatievoorziening van de ministeries van EZK en LNV. Je ondersteunt niet alleen de programmamanager maar ook de projectleiders binnen het programma, je fungeert als sparringpartner voor projectaangelegenheden en je helpt de programmamanager en projectleiders bij het volgen van de projectstandaarden. Je helpt de projectleiders en programmamanager om duidelijk overzicht en inzicht te houden in de status en voortgang van de projecten en het programma en bent in staat om de afhankelijkheden te zien en hierop te acteren als dat nodig is. Je bent een pro-actieve PMO die een belangrijke bijdrage levert om het programma op orde te houden en die er mede voor zorgt dat acties volgens afspraak worden opgevolgd. Je bent het centrale aanspreekpunt voor het gehele programmateam. Werkzaamheden zijn onder andere: Secretaris van diverse programma stuurgroepen en de stuurgroep op bestuurlijk niveau (opstellen van de (voorraad) agenda, verzamelen van stukken bij verschillende dienstonderdelen van EZK en LNV en veslaglegging) Bijhouden en najagen acties, besluiten, risico’s en issues en de planning Document Management (het archiveren en up-to-date houden van het digitale programmadossier ) Financiële (project)administratie Het verzamelen van de voortgangsrapportages van de projecten en het signaleren en rapporteren van afwijkingen De programmamanager ondersteunen bij het opstellen van de overall programma voortgangsrapportage Het organiseren en regelen van workshops, teamuitjes, Het programma helpen bij het opstellen van de projectmanagement producten zoals bijvoorbeeld plan van aanpak en eindrapport Kwaliteit bewaken van het programma conform de gestelde processen en prodecures Inhuur programma medewerkers: nieuwe aanvragen, vervangingsaanvragen, verlengingsaanvragen afhandelen volgens richtlijnnen.
Achtergrond:
Het cluster Functioneel Beheer en Regie beheert de generieke bedrijfsvoeringapplicaties van de ministeries van Economische Zaken en Klimaat, en Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit. Ruim zestig medewerkers zetten zich hier dagelijks voor in. Ons doel? Zorgen dat de gebruikers van onze applicaties hun werk kunnen doen. Nu en in de toekomst. Binnen het cluster zijn er meerdere domeinen, jij gaat werken voor het IPMO domein en gaat een ander domein helpen ondersteunen. IPMO is het ICT Project- en Portfoliomanagement Office van de directie Informatievoorziening van EZK en LNV. IPMO is één centrale plek waar alle ICT-gerelateerde projectaanvragen worden verzameld, aangestuurd, gemonitord en de uitvoering verder wordt geprofessionaliseerd. Vanuit dit team wordt je als senior PMO-er ingezet voor een programma welke valt binnen 1 domeinen binnen het cluster Functioneel Beheer en Regie. Projct Doorontwikkeling OracleERP: EZK en LNV hebben een start gemaakt met de voorbereidingen voor een mogelijke toekomstige transitie naar een ERP cloud applicatielandschap en hebben daarvoor een Portfolio met 5 projecten gedefinieerd. De doelstellingen van deze vijf projecten sluiten aan bij de doelstelling: ‘Toekomst vastmaken van systemen’ in het kader van de Herinrichting ICT van EZK en LNV. Voor alle projecten geldt dat zij zorgen voor softwarematige complexiteitsreductie zodat meebewogen kan worden met toekomstige ontwikkelingen (bv. departementale behoeftes, eisen van beveiliging, de(administratieve- en beheer)lasten verlagen, beschikbaarheid van het systeem verhoogd en nieuwe ontwikkelingen van de leverancier (Oracle Fusion)).
Organisatie:
Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat staat voor een duurzaam, ondernemend Nederland. We zetten ons in voor een uitstekend ondernemersklimaat en een sterke internationale concurrentiepositie. Door de juiste randvoorwaarden te creëren en door ondernemers de ruimte te geven om te vernieuwen en te groeien. Door aandacht te hebben voor onze natuur en leefomgeving. Door samenwerking te stimuleren tussen onderzoekers en ondernemers. Zo bouwen we onze topposities in landbouw, industrie, diensten en energie verder uit en investeren we in een krachtig en duurzaam Nederland. Ministerie van Economische Zaken, voor een duurzaam, ondernemend Nederland.
Eisen en wensen voor de functie PMO
Harde eisen:
- Kennis van en ervaring met Prince 2 en Agile;
- Ervaring met politiek gevoelige programma’s binnen de rijksoverheid;
- Kennis van en minimaal 1 jaar werkervaring met Prince 2;
- Aantoonbare werkervaring met Agile/Scrum programma’s;
- HBO werk- en denkniveau (5 Jaar);
- Ervaring als PMO-er binnen grote (1000+) organisaties bij voorkeur binnen projecten op het gebied van ERP of Informatievoorziening (3 Jaar);
- Je kunt (bestuurlijke) stuurgroep notulen van eerdere opdrachten voorleggen (1 Jaar);
- Werkervaring met programmamanagement ondersteuning, projectadministratie, projectfinancien en projectrapportages (3 Jaar).
Wensen:
- Bij voorkeur IPMA D gecertificeerd;
- Je hebt bewezen ervaring als Senior PMO en kiest bewust voor dit vak;
- PMO ervaring bij de Rijksoverheid is een pre;
- Competenties: Pro actief, Nauwkeurig, Zelfstandig, Houdt overzicht en brengt orde in chaos, Analytisch.
Aanvullende informatie
Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.
De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Remco Blommesteijn bereikbaar op het nummer: 06-11355233. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.
Geplaatst op 2023-08-01 08:24:55