PMO | Den Haag

Deze opdracht kun je ook doen via een arbeidsovereenkomst met Quest4.

Werkniveau:
Junior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2022-0744
Startdatum:
22-08-2022
Verwachte einddatum:
22-08-2023 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
32-36
Uurtarief:
n.o.t.k.
Sluitingsdatum aanvraag:
30-06-2022 09:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22

Functieomschrijving

Wij zijn voor het Nationaal Cyber Security Centrum (NCSC) op zoek naar een Junior Assistent PMO op basis van 32-36 uur per week. 

Het Data & Analytics team binnen de unit IV&T van het NCSC is een snelgroeiend team verantwoordelijk voor de realisatie van nieuwe datagedreven producten en diensten, zoals dashboards, API’s, machine learning modellen en geautomatiseerde informatie-uitwisselingsoplossingen. Het team heeft een sterk gedreven en innovatief karakter en is opgedeeld in drie scrum teams. Deze teams werken zelfstandig aan hun eigen epics en aan gezamenlijke doelstellingen. Met de groei van het team en aantal projecten is er behoefte aan intensievere organisatie, afstemming en ondersteuning. Daarom is het team nu op zoek naar een junior projectmanagementondersteuner die een bijdrage wil leveren aan de verdere groei en innovatie van Data & Analytics. 

Werkzaamheden:
Er is behoefte aan een junior projectmanagementondersteuner die de groei van het D&A team faciliteert. Deze persoon zal een belangrijke, organiserende rol in het team vervullen.

Taken PMO:

  1. Plannen en organiseren van team overleggen en events (en de opvolging daarvan). Je werkt nauw samen met Head D&A, PMO Consultant en de collega’s binnen het D&A team.
  • Plannen van demo’s, design sprints, hackathons, teamsessies en externe afspraken
  • Voorbereiden van agenda’s en stukken en rapportages voor team overleggen en Head D&A, en beheer gezamelijke inbox
  • Notuleren tijdens overleggen en zorgen voor de juiste opvolging van acties en verwerking hiervan in samenwerkingstools als Jira en Confluence
  1. Ondersteunen Head of D&A in brede administratieve zin;
  2. Onboarding en introductie nieuwe medewerkers;
  3. Ondersteunen in het opzetten van een trainingsprogramma voor NCSC collega’s om de rest van de organisatie meer datagedreven te laten werken Voor deze functie is het van belang om over uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden te beschikken, proactief zaken te signaleren en gepaste acties af te stemmen en te ondernemen. Andere competenties en vaardigheden: vloeiend Nederlands en Engels spreken, resultaatgericht, weet hoofd- en bijzaken te scheiden en prioriteiten te stellen, accuraat en snel kunnen handelen, enthousiast, politiek fijngevoelig, gezonde dosis humor, leergierig. Bij voorkeur iemand die gewend is aan agile werkwijze en in staat is om hier gemakkelijk op in te stappen.

Organisatie:
Het Nationaal Cyber Security Centrum (NCSC) is de centrale kennisautoriteit, responsorganisatie en het samenwerkingsplatform voor cybersecurity in Nederland. Het NCSC werkt samen met organisaties binnen de Rijksoverheid en vitale sectoren aan een versterking van de digitale weerbaarheid van Nederland. Het NCSC is ingedeeld in verschillende units, ieder met hun specifieke takenpakket en verantwoordelijkheden. Dit zijn op hoofdniveau de Unit Operations, het onderdeel waarin cyber security specialisten verantwoordelijk zijn voor de dagelijkse operatie en bezig zijn met het beschermen van onze doelgroepen van cybergevaar en het actueel houden van het cyber dreigingsbeeld.

Binnen de Unit IV&T worden alle diensten geleverd ter ondersteuning van de IT en informatie verwerkingsprocessen binnen het NCSC. Dit zijn o.a. het leveren van kantoorautomatiseringsvoorzieningen, het leveren van een datamanagement diensten en het technisch ondersteunen van verschillende informatiesystemen, netwetwerken en ander oplossingen in een complex en gevarieerd IT landschap. Om deze diensten te kunnen leveren heeft IV&T verschillende teams waarin IT specialisten dagelijks werken aan het beheren en onderhouden van alle systemen. Een van deze teams is Data & Analytics. De opdracht zal worden uitgevoerd binnen het Data & Analytics team. Deze unit ondersteund NCSC bij het bereiken van haar strategische doelen en oplevering van data gedreven digitale producten en diensten inclusief onderliggende infrastructuur. Data & Analytics is een snelgroeiend team, verantwoordelijk voor data en analyse producten en diensten inclusief onderliggende platformen. Binnen deze groei is er behoefte aan opschaling van kennis en capaciteit.

Eisen en wensen voor de functie

Harde eisen:

  • De kandidaat is beschikbaar voor minimaal 32 uur per week voor de periode van twaalf maanden;
  • De kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO/Bachelor opleiding;
  • De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 2 jaar ervaring in de rol van projectmanagementondersteuner en/of persoonlijke assistant;
  • De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 2 jaar ervaring in een werkomgeving in IT, data en/of analytics;
  • De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 1 jaar ervaring in een werkomgeving waarin agile gewerkt wordt;
  • De kandidaat is in staat om deze functie grotendeels (minimaal 75%) vanuit huis of eigen locatie te vervullen;
  • De kandidaat spreekt vloeiend Nederlands en Engels.

Wensen:

  • Kandidaat is, na afronding van het veiligheidsonderzoek (dit duurt maximaal 8 weken) beschikbaar binnen minimaal 4 weken. Geef aan binnen hoeveel weken je beschikbaar bent;
  • Geef aan hoeveel jaar de kandidaat relevante ervaring als projectmanagementondersteuner en/of persoonlijke assistent;
  • Geef aan hoeveel jaar de kandidaat relevante ervaring heeft in een IT- en/of datagedreven werkomgeving waarin agile gewerkt wordt;
  • Kandidaat beschikt over een relevante HBO/Bachelor voor medior – of WO/Master opleiding voor een junior. Geef aan wat je beschikt;
  • Kandidaat heeft met succes in de afgelopen 5 jaren relevante training en/of opleiding op het gebied van communicatie en stakeholder management afgerond. Geef aan hoeveel trainingen.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden plaats op 5 en 6 juli 2022. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2022-06-20 12:49:34

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



contactpersoon:

Winhold Bartelink

Bel me nu!

Reageer


Aanmelden voor functie
Maximale uploadgrootte: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden