PMO (afdeling projecten) – A0515041 | Gouda

Sorry, deze opdracht voor PMO (afdeling projecten) – A0515041 is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Medior
Standplaats:

Gouda
Aanvraagnummer:
A2024-884
Startdatum:
01-07-2024
Verwachte einddatum:
30-06-2025 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
28-05-2024 17:00
Contactpersoon Quest4:
Fulko van der Meulen
Telefoonnummer:
06-53719004
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving PMO (afdeling projecten) – A0515041

Opdrachtomschrijving
Voor de ondersteuning van een projectenportfolio binnen de afdeling Project Management en Implementatie (PMI) zoeken we een Project Management Officer (PMO). Hierbij ondersteun je de Verdiepingsmanager (portfolio manager) en de diverse projectmanagers door het uitvoeren van de volgende taken en activiteiten:

  • Het voorbereiden van de Stuurgroep overleggen en de portfolioboard;
  • Verslaglegging van overleggen, afspraken, besluiten en monitoren van de acties;
  • Financiën: Opstellen van financiële rapportages en ondersteunen van het financiële prognose proces en budgetbewaking;
  • Planning, afhankelijkheden en risico’s: Opmaken/ bijhouden van de Programmaplanningen en integrale planningen;
  • Rapportages: Het voorbereiden en controleren meelezen van de rapportages en de rapportagetermijnen bewaken;
  • Verantwoordelijkheid nemen voor de projectadministratie inclusief document & quality control;
  • Adviseren van de Verdiepingsmanager;
  • Plannen van overleggen en afspraken.

Achtergrond
De afdeling PMI bestaat uit een afdelingshoofd, 3-4 programmamanagers (Verdiepingsmanagers genoemd), een coördinator PMO-Office en een testadviseur. Zij zijn de coördinatoren binnen de afdeling. Daaronder zijn er ca. 100 projectmedewerkers (in- en extern) zoals projectleiders, testers, pmo’s, etc. De programma- cq verdiepingsmanagers hebben ieder een PMO’er ter ondersteuning van de werkzaamheden. Door uitbreiding van de projectactiviteiten binnen het aandachtsgebied Verblijf en Detentieopvolging zoekt DJI additionele PMO capaciteit. We zijn de PMO functie verder aan het professionaliseren. Je kunt actief deel uitmaken van deze ontwikkeling.

Organisatie
De Directie Informatievoorziening (DI) bestaat uit de volgende onderdelen:
1. CIO-Office: De CIO-office is verantwoordelijk voor het stellen van kaders en de sturing hierop om ervoor te zorgen dat de informatievoorziening van de DJI kwalitatief hoogwaardig en toekomstbestendig is en blijft. Daarnaast heeft het een adviesfunctie ten aanzien van opdrachtgevers en de ambtelijke en politieke top;
2. Informatiemanagement en Architectuur (IMA): De afdeling Informatiemanagement en Architectuur vertaalt de (functionele) vraag vanuit de DJI-organisatie naar efficiënte en effectieve IV-ondersteuning, initieert daartoe nieuwe projecten inclusief de voorbereiding van de besluitvorming in de Iboard en stelt domeinarchitecturen op in samenspraak met stakeholders en informatiemanagers;
3. Functioneel Beheer en Dienstenmanagement (FBD): De afdeling Functioneel Beheer is verantwoordelijk voor het beheer van de informatievoorziening van DJI met focus op de gebruikersorganisatie. De afdeling Dienstenmanagement definieert en onderhoudt het ICT-dienstenportfolio t.b.v. DJI door o.a. actief contractmanagement en leveranciersmanagement;
4. Project Management en Implementatie (PMI): De afdeling Project Management en Implementatie is verantwoordelijk voor de beheersing én het projectmatig realiseren van wijzigingen en nieuwe oplossingen in de informatievoorziening conform standaard methodieken.

Eisen en wensen voor de functie PMO (afdeling projecten) – A0515041

Harde-eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal een volwaardig afgeronde HBO opleiding;
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal één certificaat in één van de volgende richtingen: Agile en/of Scrum en/of Prince2;
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring als Project Management Officer (PMO) in IV/ICT projecten en/of programma’s;
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring bij de (semi) overheid.

Wensen

  • Het is een pré wanneer de kandidaat werkervaring heeft binnen het gevangeniswezen;
  • Je hebt ervaring met ondersteuning van senior (project/programma/portfolio) managers;
  • Het is een pré wanneer de kandidaat ervaring heeft met FCC (Fortes Change Cloud), PTB (Principal Toolbox);
  • Het is een pré wanneer de kandidaat ervaring heeft met eBS (Oracle Business Suite);
  • Het is een pré wanneer de kandidaat IPMA-PMO of IPMA-D gecertificeerd is;
  • Het is een pré wanneer de kandidaat P3O gecertificeerd is.

Competenties

  • Goede communicatieve vaardigheden;
  • Flexibel;
  • Pro-actief;
  • Plannen en organiseren;
  • Nauwkeurig;
  • Kritisch;
  • Administratief goed onderlegd.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 4 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

I.v.m. verhuizing in de loop van 2024 naar locatie Turfmarkt in Den Haag.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Fulko van der Meulen bereikbaar op het nummer: 06-53719004. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2024-05-23 11:53:25

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden