PMO (afdeling projecten) – A0411899 | Gouda

Sorry, deze opdracht voor PMO (afdeling projecten) – A0411899 is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Gouda
Aanvraagnummer:
A2024-501
Startdatum:
01-05-2024
Verwachte einddatum:
30-04-2025 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
12-04-2024 10:00
Contactpersoon Quest4:
Gerard Tummers
Telefoonnummer:
0615021386
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving PMO (afdeling projecten) – A0411899

Opdrachtomschrijving

Voor de ondersteuning van de de managementteams van de afdelingen Functioneel Beheer & dienstenmanagement en CIO-Office. De afdeling FBD bestaat uit 4 teams, drie teams Functioneel Beheer en 1 team Dienstenmanagement ( 60+ fte) en CIO-Office bestaat uit ongeveer 20 fte. zoeken we een senior Project Management Officer. Hierbij ondersteun je de teams voor verschillende ondersteunende werkzaamheden zoals organiseren afdelingsoverleggen, teamdagen, afspraken, ondersteuning bij calamiteoten, vergaderingen, inhuur van medewerkers, onboarding van nieuwe medewerkers en collegiale werkzaamheden voor collega afdelings PMO-ers. We zijn Directie Informatievoorziening en dus ook de afdelingen verder aan het professionaliseren. Denk hierbij aan zaken als:
– Scope van het portfolios en verantwoordelijkheden in samenwerkende teams
– Financiën: Opstellen van financiële rapportages en ondersteunen van het financiële prognose proces en budgetbewaking
– Planning, afhankelijkheden en risico’s: Opmaken/ bijhouden van planningen vanuit jaarplan en anderszijds.
– Stakeholdermanagement: Welke teams zijn betrokken in het portfolio? Welke senior stakeholders zijn betrokken
– Prioriteren van werkzaamheden

Achtergrond

De Afdelingen FBD en CIO-Office bestaat uit twee hoofden ( Hoofd CIO-O/waarnemend Directeur DI) en Hoofd Functioneel beheer & Dienstenmanagement. In totaal ongeveer 100 fte, verdeeld over meerdere teams. Binnen FBD sturen teammanagers de teams aan en vallen onder Hoofd FBD. De werkzaamheden zijn met name gericht op ondersteuning van de management teams maar ook het naar binnenhalen en onboarden van nieuwe collega’s, de afdelingsoverleggen organiseren, de spin in het web zijn voor allerlei werkzaamheden die ondersteunend zijn aan beide afdelingen zodat er efficient gewerkt kan worden. We werken deels op kantoor en deels thuis (hybride)

Organisatie

De Directie Informatievoorziening (DI) bestaat uit de volgende onderdelen:

  1. CIO-OfficeDe CIO-office is verantwoordelijk voor het stellen van kaders en de sturing hierop om ervoor te zorgen dat de informatievoorziening van de DJI kwalitatief hoogwaardig en toekomstbestendig is en blijft. Daarnaast heeft het een adviesfunctie ten aanzien van opdrachtgevers en de ambtelijke en politieke top;
  2. Informatiemanagement en Architectuur (IMA)De afdeling Informatiemanagement en Architectuur vertaalt de (functionele) vraag vanuit de DJI-organisatie naar efficiënte en effectieve IV-ondersteuning, initiatiert daartoe nieuwe projecten inclusief de voorbereiding van de besluitvorming in de Iboard en stelt domeinarchitecturen op in samenspraak met stakeholders en informatiemanagers;
  3. Functioneel Beheer en Dienstenmanagement (FBD)De afdeling Functioneel Beheer is verantwoordelijk voor het beheer van de informatievoorziening van DJI met focus op de gebruikersorganisatie. De afdeling Dienstenmanagement definiëert en onderhoudt het ICT-dienstenportfolio t.b.v. DJI door o.a. actief contractmanagement en leveranciersmanagement;
  4. Project Management en Implementatie (PMI)De afdeling Project Management en Implementatie is verantwoordelijk voor de beheersing én het projectmatig realiseren van wijzigingen en nieuwe oplossingen in de informatievoorziening conform standaard methodieken.

Eisen en wensen voor de functie PMO (afdeling projecten) – A0411899

Harde eisen

  • Kandidaat heeft minimaal een behaald certificaat in P3O en/of Prince2 en/of Agile en/of Scrum
  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding
  • Kandidaat heeft minimaal twee (2) jaar aantoonbare werkervaring als ondersteuner in werktrajecten – 2 jaar

Wensen

  • Kandidaat heeft ervaring met het samenbrengen van teams.
  • Kandidaat heeft ervaring met het ondersteunen van managers en teammanagers.
  • Kandidaat heeft ervaring met afdelingsgebonden zaken organiseren.
  • Kandidaat heeft ervaring met het ondersteunen van het managementteam Functioneel Beheer & Dienstenmanagement en CIO-Office(beleidsafdeling)

Competenties
– Uitstekende mondelinge en schriftelijk communicatieve vaardigheden;
– Stressbestendig;
– Flexibel;
– Pro-actief;
– Organisatorisch en gestructureerd;
– Administratief goed onderlegd;
– Nauwkeurig;
– Kritisch.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 4 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Gerard Tummers bereikbaar op het nummer: 0615021386. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2024-04-09 10:17:24

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden