Senior Operationeel Teammanager | Utrecht, Schiphol
Functie omschrijving
NS Operations is verantwoordelijk voor de uitvoering van het treinvervoer binnen en buiten Nederland. NS Operations verzorgt ook de logistiek, verstrekt reisinformatie, verkoopt vervoerbewijzen en beheert de klantenservice. NS Operations doet dit met ruim elfduizend medewerkers, van machinisten, hoofdconducteurs, medewerkers Veiligheid & Service tot logistiek medewerkers en marketeers op kantoor.
Service Operations is één van de bedrijfsonderdelen die hier onderdeel vanuit maakt. Hier ligt de focus op operationele medewerkers die ons product dagelijks voor onze klant mogelijk maken.
Afdeling
Het Regieteam Service Stations en V&S (Veiligheid & Service) maakt onderdeel uit van het Bedrijfsbureau Services & Operations (BB S&O) dat zich richt op het verbeteren van de processen in de operatie en werkt aan een betere samenwerking met andere bedrijfsonderdelen en afdelingen. Doel is om te zorgen dat S&O slagvaardiger kan omgaan met veranderingen en verbeteringen.
Het bedrijfsbureau bestaat uit de afdeling Service & Support en de Regieteams ‘Service Trein’ en ‘Service Stations en V&S’. Met ongeveer 50 mensen maken wij het Bedrijfsbureau en staan wij dagelijks klaar om op een dienstverlenende wijze samen te werken om de doelen van onze organisatie te realiseren.
Hoe doen wij dat? Door continu te verbeteren. Met de herinrichting van S&O willen we onder andere zorgen voor snelle verbeteringen en adequate oplossingen. Het Bedrijfsbureau speelt hierin een belangrijke rol en richt zich op het continu verbeteren van de S&O-processen op de trein en het station, ook tijdens buitendienststellingen, evenementen en calamiteiten. Afhankelijk van het probleem, signaal of idee gaat één van de Regieteams of Service & Support ermee aan de slag. Daarnaast zorgen zij voor opleidingen, herinstructie en facilitaire zaken.
Doel van de functie
Als operationeel manager maak je onderdeel uit van het Regieteam Service Stations en V&S en wordt je ingezet voor de operationele aansturing van medewerkers op station Schiphol.
Grote groepen reizigers maken dagelijks gebruik van station Schiphol waarbij het in goede banen leiden van deze grote reizigersstromen aandacht verdienen. Hiervoor zijn diverse mitigerende maatregelen in uitvoering waaronder de inzet van groepen medewerkers die deze klantstromen begeleiden.
Deze groep medewerkers hebben directe aansturing nodig van een teammanager waar wij momenteel naar op zoek zijn. Naast de aansturing van de operatie houdt deze manager zich ook bezig met het implementeren van mitigerende maatregelen en uitwerken, aanscherpen van scenario’s die bijdragen aan het reguleren van de klantstromen.
De operationeel medewerker werkt nauw samen met Teammanagement Service Stations ter plaatse, diverse functiegroepen van uitvoerende processen en projectmanager Vangnet Schiphol.
Werkzaamheden
Je bent verantwoordelijk voor de invulling van de volgende activiteiten:
– Deel uitmaken van het Regieteam Service Stations en V&S
– Richt zich op operationele aansturing en uitvoering van eerstelijns medewerkers
– Implementeert nieuwe inzet scenario’s, scherpt huidige inzet scenario’s
– Participeert bij tot stand komen nieuwe scenario’s wanneer aanvullende mitigerende maatregelen gereed zijn
– Aanspreekpunt/vraagbaak voor Coördinatoren Wal en inhuur van uitvoerende partij
– Afstemming met management en medewerkers in de lijn is hierbij van cruciaal belang
– Rapporteert aan Hoofd Regieteam Service Station en V&S
Functie eisen
Opleiding, Kennis en Werkervaring
– Kandidaat moet minimaal HBO werk- en denkniveau hebben.
– Kandidaat moet minimaal 5 jaar leidinggevende ervaring hebben in operationele en klantgerichte organisatie.
– Kandidaat moet een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift hebben
– Kandidaat moet bereidt zijn om af en toe op flexibele werktijden te werken.
– Kandidaat moet bereidt zijn om voor werk te reizen tussen Utrecht en Schiphol .
Gedrag, Vaardigheden/ Competenties
- Leidinggevende ervaring
- Gericht op samenwerking
- Klantgericht
- Communicatieve vaardig
- Verbindend
- Organisatie sensitief
De kernwaarden van NS zijn proactief, verbindend, vakkundig en gastvrij
Extra informatie
- Standplaats
-
Utrecht, Schiphol
- Aanvraagnummer
- 819
- Startdatum:
- 2017-05-08
- Verwachte einddatum
- 2017-11-08
- Aantal uur per week:
- 16
- Uurtarief
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 2017-04-20
- Contactpersoon Quest4:
- Wendy van Ooijen
Aanvullende informatie
Geplaatst op 2017-04-18 13:45:45