Senior Operationeel manager | Den Haag
Functie omschrijving
Binnen het cluster gebruiksbeheer is ingezet op het gebruik van een servicemanagement tool. Op dit moment worden er diverse oplossingen toegepast in deze opdracht wordt gevraagd toe te werken met het team naar 1 oplossing, voor het centraal beheer als het decentraal beheer. Het wijzigingen beheer en het behoeftemanagement heeft een hernieuwde governance gekregen met het aandoen van de gemeenschappelijke diensten. Hierbij wordt o.a. het gebruikersoverleg waarin alle klanten vertegenwoordigd zijn voorgezeten door het team functioneel beheer. Deze overlegvorm staat in een begin stadium en in deze opdracht wordt gevraagd dit te ondersteunen en verder vorm te geven.
Omschrijving voor Operationeel Manager
Verwachte activiteiten binnen het gebruiksbeheer, naast de veranderopdracht:
• Gebruikersondersteuning: ondersteuning van gebruikers. Bij het dagelijks gebruik van de verschillende producten. Er kan dan worden gedacht aan bijvoorbeeld het afhandelen van functionele vragen, maar ook fouten die optreden worden via dit proces afgehandeld. Ook behoort het Communicatie en informatie delen bij de activiteiten.
• Beheer bedrijfsinformatie: de (functionele) parameters en de inhoud van databases beheren. Standaard werkzaamheden zoals het muteren van gegevens horen gewoonlijk niet bij functioneel beheer thuis, maar in er zijn gevallen waarbij het nodig is dat rechtstreeks in de database bepaalde gegevens worden “rechtgezet”. Op aanvraag van bijvoorbeeld het management worden (niet standaard) queries gemaakt en ook de kwaliteit van de data wordt door ons team bewaakt.
• Operationele IT-aansturing: Er worden verschillende (operationele)opdrachten aan de IT-organisatie verstrekt en de uitvoering daarvan vervolgens bewaakt.
Verwachte activiteiten binnen het releasemanagement, naast de veranderopdracht:
• In de rol als decentraal beheer voorbereiden en afhandelen van wijzigingsverzoeken in het proces wijzigingenbeheer vanuit het belang bestuursdepartement. Hierbij behoort het achterhalen van klantwensen en het deelnemen aan gebruikers overleggen.
We zijn opzoek naar een collega die goed richting kan geven maar zeker ook het normaal vindt om operationele advies en beheerwerkzaamheden uit te voeren. De veranderopdracht is secundair, de klant adviseren en ondersteunen is primair. Het vraagt om geduld en een flexibele opstelling.
Functie eisen
Minimaal HBO opleiding afgerond, aantoonbaar
Aantoonbare ervaring met datgene omschreven in de vraag.
Extra informatie
- Standplaats
-
Den Haag
- Aanvraagnummer
- 741
- Startdatum:
- 2017-05-01
- Verwachte einddatum
- 2017-12-31
- Aantal uur per week:
- 36
- Uurtarief
- n.o.t.k.
- Sluitingsdatum aanvraag:
- 2017-03-30
- Contactpersoon Quest4:
- Wendy van Ooijen
Aanvullende informatie
Geplaatst op 2017-03-21 14:37:26