Ontwerper Basisregistraties | Den Haag

Sorry, deze opdracht voor Ontwerper Basisregistraties is niet meer beschikbaar.

Bekijk hier alle beschikbare opdrachten en vacatures.

En, als je niets wilt missen: maak een gepersonaliseerde Job Alert aan. Daarmee ontvang je opdrachten binnen jouw expertise automatisch in je mailbox.

Maak Job Alert aan

Werkniveau:
Senior
Standplaats:

Den Haag
Aanvraagnummer:
A2023-1317
Startdatum:
02-10-2023
Verwachte einddatum:
01-10-2024 met optie tot verlenging
Aantal uur per week:
36
Indicatie uurtarief:


n.o.t.k.


Sluitingsdatum aanvraag:
26-09-2023 10:00
Contactpersoon Quest4:
Winhold Bartelink
Telefoonnummer:
06 – 46 12 98 22
Opdrachtgever:
Quest4

Functieomschrijving Ontwerper Basisregistraties

Wij zijn namens de Rijksdienst v. Identiteitsgegevens op zoek naar een Ontwerper Basisregistraties op basis van 36 uur.

Als Ontwerper Basisregistraties ben je dé kennishouder en expert van de Basisregistratie Personen (BRP) en aanverwante voorzieningen zoals de bevolkingsadministraties in het Caribisch deel van het Koninkrijk en weet je als geen ander de huidige mogelijkheden en beperkingen om te zetten naar toekomstige ambities en ontwikkelplannen. Of deze nu voort komen uit het informatiestelsel zelf, (veranderende) wetgeving of actuele maatschappelijke uitdagingen. Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen van en adviseren over de toepassing van het Logisch Ontwerp: een omschrijving van functionele eisen en voorwaarden waaraan alle systemen van ketenpartners die zijn aangesloten op onze systemen voor identiteitsgegevens en -middelen moeten voldoen. In deze functie komen analyse, ontwerp en wetgeving bij elkaar.

Als Ontwerper maak je de vertaalslag van wetgeving naar functionaliteit en techniek. En adviseer je over de weg terug, als de situatie daar om vraagt. Samen met betrokken partijen denk je na over creatieve en toekomstbestendige oplossingen voor diverse maatschappelijke vraagstukken en krijg je de kans om deze ook daadwerkelijk te realiseren. Een bijzonder interessante functie waarin je veel impact kunt maken op de Nederlandse informatievoorziening omtrent persoons- en identiteitsgegevens.

Daarnaast heeft iedere adviseur een specialisatie. Het kan zijn dat jouw kennis en expertise wordt gevraagd bij complexe autorisatietrajecten. Of dat je je buigt over kwaliteitsinstrumenten. Of misschien ben je een uitstekende portefeuillehouder. In deze rol ben je de voorzitter van een multidisciplinair team, waar kennis wordt gedeeld en verbetervoorstellen worden gedaan.

Organisatie: 
BZK staat voor een goed en slagvaardig openbaar bestuur en een overheid waar burgers op kunnen vertrouwen. Het ministerie draagt eraan bij dat burgers kunnen wonen in betaalbare, veilige en energiezuinige woningen in een buurt waar iedereen meedoet en het prettig leven is. Daarnaast werkt BZK aan een kleinere en efficiëntere overheid, zodat die met een minimum aan middelen het maximale voor burgers en bedrijven kan bereiken. ‘Samen leven en wonen, in een democratische rechtsstaat, met een slagvaardig bestuur. BZK, duidelijk voor mensen.’

De Rijksdienst voor Identiteitsgegevens is dé uitvoeringsorganisatie op het gebied van persoonsgegevens en reisdocumenten voor het Koninkrijk der Nederlanden. We werken aan een goed en veilig beheer en gebruik van de Basisregistratie Personen, het Burgerservicenummer en aan het terugdringen van adres- en identiteitsfraude. Ook zijn we verantwoordelijk voor het stelsel van reisdocumenten (paspoorten en identiteitskaarten). We doen dit werk voor gemeenten en andere betrokken overheidsinstanties en koepelorganisaties, zoals de Belastingdienst, het UWV, de pensioenfondsen en de SVB. Ook in het Caribische deel van het Koninkrijk bouwen we samen aan een betrouwbare persoonsinformatievoorziening.

Afdeling Kwaliteit en Ontwikkeling (K&O)
De Nederlandse overheid werkt met een systematiek waarbij gegevens eenmalig aan burgers en bedrijven worden uitgevraagd en binnen de overheid meervoudig worden gebruikt. Daartoe werken de overheidsinstanties met een aantal basisregistraties. Eén van die basisregistraties in de Basisregistratie Personen (BRP). Deze basisregistratie bestaat uit verschillende systemen die de gegevens van de ingezetene en de niet-ingezetene registreren en delen met overheidsinstanties die geautoriseerd zijn om deze gegevens te ontvangen. De gegevens worden verzameld en gedeeld in een keten van samenwerkende overheidspartijen. De afdeling K&O is binnen RvIG verantwoordelijk voor het opstellen van het kwaliteitsnormen (voor de BRP is dat met het Logisch Ontwerp BRP) en het inhoudelijk beheer van de kwaliteitsinstrumenten (voor de BRP onder andere de BestandsControleModule en TerugMeldVoorziening en Zelfevaluatie Gemeenten). K&O vervult die rol ook voor burgerservicenummer, reisdocumenten en persoonsinfomatievoorziening van de (ei)landen in het Caribisch deel van het Koninkrijk.

Eisen en wensen voor de functie Ontwerper Basisregistraties

Harde eisen:

  • Kandidaat beschikt over WO werk- en denkniveau;
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring als inhoudelijk adviseur in bijvoorbeeld de rol van ontwerper, functioneel beheerder of informatie analist;
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring binnen een complexe (politiek) bestuurlijke omgeving;
  • Alleen kandidaten die in loondienst zijn komen in aanmerking voor deze opdracht. Ben jij ZZP’er informeer dan naar onze mogelijkheden.

Wensen:

  • Mate waarin de kandidaat kennis van het vakgebied persoonsinformatie heeft (in het bijzonder de BRP en de relevante wet- en regelgeving);
  • Mate waarin de kandidaat goede mondelinge en schriftelijke communicatie heeft;
  • Mate waarin kandidaat in staat is om belangen met elkaar verbinden om gemeenschappelijke doelstellingen te halen en tot resultaat te komen.

Aanvullende informatie

Opmaak cv: in het Nederlands, in Word en maximaal 5 pagina’s.

De selectiegesprekken vinden zo spoedig mogelijk plaats. Als je hiervoor wordt uitgenodigd, zorg dan dat je beschikbaar bent.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Winhold Bartelink bereikbaar op het nummer: 06 – 46 12 98 22. Als je geïnteresseerd bent in de functie nodigen wij je van harte uit een aanbieding te verzorgen via het aanbiedingsformulier.

Geplaatst op 2023-09-25 08:25:42

Opdracht delen

Past de opdracht (nu even) niet bij je, maar ken je iemand die er geknipt voor is? Deel hem gerust! ????



Status : Gesloten

Reageer


Aanmelden voor functie

Maximum file size: 5MB

‘Ik kan ze aanbevelen als aangename en zeer correcte recruiters’

Eric Reitmaier – Support engineer Mobile Viewpoint

‘Jullie laten zien wat de meerwaarde van een bureau kan zijn’

Kandidaat voor de functie Senior Migratie Manager bij de overheid 

‘Altijd een snel en duidelijk antwoord op mijn vragen’

Jan Versluijs, HR professional

‘Nog nooit zo’n gedegen voorbereiding doorlopen’

Kandidaat voor de functie Senior Ketenbeheerder bij de overheid 

‘Fijne werkgever met oog voor de medewerker’

Bianca Ashruf (Logius)

Ontvang opdrachten in je mailbox

Job Alert maken

Meld je aan voor onze talentpool

CV aanbieden